Έως και τις 5.500 ευρώ θα μπορεί να φτάσει το ποσό της επιδότησης που σκοπεύει να παραχωρήσει η ελληνική κυβέρνηση στους ιδιώτες για την αγορά ηλεκτρικού Ι.Χ. Όλα αυτά όντας μέρος ενός ευρύτερου πακέτου κινήτρων που περιλαμβάνει επαγγελματίες και εταιρείες.
Η ελληνική κυβέρνηση είναι γνωστό πως προτίθεται να δώσει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ. και εν γένει «πράσινων» οχημάτων. Αν και μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημο σύμφωνα με όσα αναφέρει η ηλεκτρονική έκδοση του «βήματος» η επιδότηση θα μπορεί να φτάσει έως και τις 5.500 ευρώ και δεν αποκλείεται να ανακοινωθεί την ερχόμενη Παρασκευή, με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.
Συγκεκριμένα το ποσό αυτό αναλύεται ως 4.500 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτρικού I.X. ενώ αυτοί που επιθυμούν να αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο θα πριμοδοτούνται με 1.000 ευρώ επιπλέον. Τα μπόνους δεν σταματούν εκεί καθώς λέγεται πως θα υπάρχει έξτρα μπόνους 500 ευρώ για εγκατάσταση επιτοίχιου φορτιστή (wallbox).
Σύμφωνα με την προαναφερόμενη πηγή, οι προωθούμενες ρυθμίσεις, εκτός από φυσικά πρόσωπα περιλαμβάνουν επιδοτήσεις και για εταιρείες και ταξί.
Σε ότι αφορά τους ιδιοκτήτες ταξί, για αγορά αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος θα επιδοτούνται με 7.500 ευρώ και για υβριδικό 5.500 ευρώ, ενώ με απόσυρση του παλιού τους ταξί θα μπορούν να ωφεληθούν με άλλα 2.500 ευρώ. Όσον αφορά τις επιχειρήσεις, θα επιτρέπεται να αποκτήσουν έως τρία ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα, ή ελαφρά φορτηγά, με επιδότηση 4.500 ευρώ και υβριδικά ελαφρά φορτηγά με μπόνους 3.500 ευρώ.
Είπαμε, ηλεκτρικό μόνο με λίζινγκ κι αυτό σε λογικά επίπεδα τιμών,
με 600€ μισθό, αναστολή εργασίας και μαζικές απολύσεις,
ούτε ηλεκτρικό πιστολάκι δεν παίρνεις...
Συμφωνώ ότι ήρθε ο καιρός να προχωρήσουμε σε νέες τεχνολογίες που ρυπαίνουν λιγότερο και να αποκτήσουμε καλύτερα αυτοκίνητα και πιο ασφαλή. Αλλά, αντί να υπάρχει επιδότηση 5.500 € για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λίγοι μπορούν να τα αποκτήσουν και ακόμα λιγότεροι να τα χρησιμοποιήσουν, λόγω του ότι δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης και δεν έχει ο καθένας προσωπικό γκαράζ για να φορτίζει, γιατί να μην δώσουν επιδότηση 1.000-2.000 € για υβριδικά που ρυπαίνουν πολύ λιγότερα από τα άλλα συμβατικά και ειναι πολύ πιο οικονομικά στην απόκτηση από τα ηλεκτρικά. Μήπως στήνεται ένα ακόμα φαγοπότι όσων έχουν λεφτά και μπορούν ευνοηθούν από μια τέτοια απόφαση και ο μέσος κόσμος που δεν έχει τα λεφτά να κινηθεί για μια ακριβή αγορά μένει στην απ'έξω;; Μήπως με τα λεφτά των απλών φορολογουμένων πάνε να βγουν ευνοημένοι οι λίγοι και έχοντες για να γίνει ένα καπρίτσιο απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις πλάτες άλλων;; Μακάρι να βγω ψεύτης αλλά δυστυχώς δεν νομίζω να πέφτω πολύ έξω.
Παιδιά όπα γιατί έχει χαθεί η μπάλα μου φαίνεται, συμφωνώ ότι τα περισσότερα περιοδικά αυτοκινήτου ακολουθούν την γραμμή της κυβέρνησης όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε λίγο περιμένουμε και εξαγγελίες από τον ΠΘ, αλλά για ένα λεπτό, ας εξετάσουμε τα κριτήρια που αγοράζει ο καθένας μας αυτοκίνητο. Χώροι γι τον οικογενειαρχη με2 παιδιά , δυστυχώς για να καλύψεις αυτές τις ανάγκες σου χρειάζεσαι ένα μικρομεσαίο ή suv, το e Golf ή το leaf Nissan αν σκέφτεσαι το κόστος ανεβαίνει αρκετά, κόστος κτισης μεγάλη διαφορά άμα αγοράσεις την ίδια ΈΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ηλεκτρικού με το βενζίνης ή πετρελαίου, μιλάμε για διαφορά που με αυτά τα λεφτά θα έπαιρνες άλλο ένα αμάξι, μετά ένα άλλο κριτήριο είναι ποιο αυτοκίνητο μου αρέσει, δυστυχώς για τα ηλεκτρικά η ποικιλία είναι μέχρι στιγμής πολύ φτωχή, μεταπωλητικη αξία ,το βενζίνης ή το πετρέλαιο μετά από 10 χρόνια θα το πουλήσεις, το ηλεκτρικό θα το παντρευτείς, από εκεί και πέρα άμα βάλουμε τις ανύπαρκτες σχεδόν υποδομές για τις φορτίσεις, τον επιπλέον χρόνο που θα χρειαστείς για ένα ταξίδι, τις χρεώσεις που θα πρέπει να πληρώνουμε για τις φορτίσεις, και άλλα πολλά, νομίζω ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θέλει μεγάλη σκέψη και προσοχή, εκτός φυσικά και είσαι φραγκατος και δεν σε νοιάζει έτσι κι αλλιώς το κόστος. Και φυσικά τα μόνα ηλεκτρικά που διαφημιζονται συνεχεια είναι το e Peugeot 208, e Corsa, και γιατί δηλαδή να μου λέτε να αγοράσω την απλή έκδοση για να μου έρθει πιο οικονομικά αυτό δεν το καταλαβαίνω άμα είναι έτσι σε όλα τα αυτοκίνητα να αγοράζω την απλή έκδοση που είναι πιο οικονομική .
Παίδες μην γκρινιάζετε μια χαρά είναι επιδότηση κοντά στα 5 χιλιάρικα. Αν υποθέσουμε ότι τα φτηνά καινούργια ηλεκτρικά (πχ 208, Corsa κτλ) είναι κοντά στα 30 χιλιάρικα και αντιστοιχούν στις εκδόσεις ορυκτών καυσίμων των 20 χιλιάδων, το κράτος σου δείνει τα μισά. Αν είσαι οικολόγος και θιασώτης των καινούργιων (άρα και ακριβών, όπως και κάθε τι καινούργιο) τεχνολογιών θα τα δώσεις! Το να δοθούν κίνητρα 1000-2000 για απλά υβριδικά είναι μεσοβέζικη λύση γιατί τα 90 CO2(πχ Yaris hybrid) δεν είναι ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ *ΘΑΝΟ* από τα 120 CO2 από ένα μέσο συμβατικό. Επίσης αυτή λύση θα μπορούσε να κριθεί ως μονοπωλιακή μια και ΜΟΝΟ η TOYOTA διαθέτει μια πλήρη γκάμα πραγματικών υβριδικών! Τέλος μην μπαίνουμε πάλι στο τρυπάκι των υπόγειων συμφερόντων, των ευνοημένων και των καπρίτσιων..., μια μεγάλη αλλαγή πρέπει να γίνει και κάπως έτσι θα ξεκινήσει. Να θυμίσω μόνο το κόστος απόκτησης κινητού στις αρχές 90 και την κριτική για την περιττή γκλαμουριά κτήσης και χρήσης αυτού! Τέλος το μόνο που θα ήθελα από την πολιτεία είναι ένα ικανοποιητικό δίκτυο φόρτισης στις εθνικές οδούς κάθε 150 περίπου χιλιόμετρα και λογική τιμολόγηση κιλοβατώρας.
Αλλή μια εκτός πραγματικότητας απόφαση, όπως όλος ο κόσμος των πολιτικών! Αντε και το πήραμε! Και μετά; Τόσο το ρεύμα, τόσο τα Τέλη Κυκλοφορίας, τόσα τα τεκμήρια κι όταν τελειώσουν οι εγγυήσεις; Επιστροφή στα κλασσικά ΙΧ, λόγω αδυναμίας ανταπόκρισης;
Είπαμε, ηλεκτρικό μόνο με λίζινγκ κι αυτό σε λογικά επίπεδα τιμών, με 600€ μισθό, αναστολή εργασίας και μαζικές απολύσεις, ούτε ηλεκτρικό πιστολάκι δεν παίρνεις...
Συμφωνώ ότι ήρθε ο καιρός να προχωρήσουμε σε νέες τεχνολογίες που ρυπαίνουν λιγότερο και να αποκτήσουμε καλύτερα αυτοκίνητα και πιο ασφαλή. Αλλά, αντί να υπάρχει επιδότηση 5.500 € για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λίγοι μπορούν να τα αποκτήσουν και ακόμα λιγότεροι να τα χρησιμοποιήσουν, λόγω του ότι δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης και δεν έχει ο καθένας προσωπικό γκαράζ για να φορτίζει, γιατί να μην δώσουν επιδότηση 1.000-2.000 € για υβριδικά που ρυπαίνουν πολύ λιγότερα από τα άλλα συμβατικά και ειναι πολύ πιο οικονομικά στην απόκτηση από τα ηλεκτρικά. Μήπως στήνεται ένα ακόμα φαγοπότι όσων έχουν λεφτά και μπορούν ευνοηθούν από μια τέτοια απόφαση και ο μέσος κόσμος που δεν έχει τα λεφτά να κινηθεί για μια ακριβή αγορά μένει στην απ'έξω;; Μήπως με τα λεφτά των απλών φορολογουμένων πάνε να βγουν ευνοημένοι οι λίγοι και έχοντες για να γίνει ένα καπρίτσιο απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις πλάτες άλλων;; Μακάρι να βγω ψεύτης αλλά δυστυχώς δεν νομίζω να πέφτω πολύ έξω.
Τέλεια! Οπότε τα πεντεμιση χιλιάρικα τα έχουμε εξασφαλίσει. Μόνο τα άλλα 25 μας λείπουν!
Επιδοτηση για κατι που δεν υπαρχει. Που ειναι οι φορτιστες για καθημερινη χρηση; Πως θα παω αθηνα θεσσαλονικη;
Παιδιά όπα γιατί έχει χαθεί η μπάλα μου φαίνεται, συμφωνώ ότι τα περισσότερα περιοδικά αυτοκινήτου ακολουθούν την γραμμή της κυβέρνησης όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε λίγο περιμένουμε και εξαγγελίες από τον ΠΘ, αλλά για ένα λεπτό, ας εξετάσουμε τα κριτήρια που αγοράζει ο καθένας μας αυτοκίνητο. Χώροι γι τον οικογενειαρχη με2 παιδιά , δυστυχώς για να καλύψεις αυτές τις ανάγκες σου χρειάζεσαι ένα μικρομεσαίο ή suv, το e Golf ή το leaf Nissan αν σκέφτεσαι το κόστος ανεβαίνει αρκετά, κόστος κτισης μεγάλη διαφορά άμα αγοράσεις την ίδια ΈΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ηλεκτρικού με το βενζίνης ή πετρελαίου, μιλάμε για διαφορά που με αυτά τα λεφτά θα έπαιρνες άλλο ένα αμάξι, μετά ένα άλλο κριτήριο είναι ποιο αυτοκίνητο μου αρέσει, δυστυχώς για τα ηλεκτρικά η ποικιλία είναι μέχρι στιγμής πολύ φτωχή, μεταπωλητικη αξία ,το βενζίνης ή το πετρέλαιο μετά από 10 χρόνια θα το πουλήσεις, το ηλεκτρικό θα το παντρευτείς, από εκεί και πέρα άμα βάλουμε τις ανύπαρκτες σχεδόν υποδομές για τις φορτίσεις, τον επιπλέον χρόνο που θα χρειαστείς για ένα ταξίδι, τις χρεώσεις που θα πρέπει να πληρώνουμε για τις φορτίσεις, και άλλα πολλά, νομίζω ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θέλει μεγάλη σκέψη και προσοχή, εκτός φυσικά και είσαι φραγκατος και δεν σε νοιάζει έτσι κι αλλιώς το κόστος. Και φυσικά τα μόνα ηλεκτρικά που διαφημιζονται συνεχεια είναι το e Peugeot 208, e Corsa, και γιατί δηλαδή να μου λέτε να αγοράσω την απλή έκδοση για να μου έρθει πιο οικονομικά αυτό δεν το καταλαβαίνω άμα είναι έτσι σε όλα τα αυτοκίνητα να αγοράζω την απλή έκδοση που είναι πιο οικονομική .
Το χαράτσι πόσο θα είναι γιά τα μή ηλεκτρικά;
Παίδες μην γκρινιάζετε μια χαρά είναι επιδότηση κοντά στα 5 χιλιάρικα. Αν υποθέσουμε ότι τα φτηνά καινούργια ηλεκτρικά (πχ 208, Corsa κτλ) είναι κοντά στα 30 χιλιάρικα και αντιστοιχούν στις εκδόσεις ορυκτών καυσίμων των 20 χιλιάδων, το κράτος σου δείνει τα μισά. Αν είσαι οικολόγος και θιασώτης των καινούργιων (άρα και ακριβών, όπως και κάθε τι καινούργιο) τεχνολογιών θα τα δώσεις! Το να δοθούν κίνητρα 1000-2000 για απλά υβριδικά είναι μεσοβέζικη λύση γιατί τα 90 CO2(πχ Yaris hybrid) δεν είναι ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ *ΘΑΝΟ* από τα 120 CO2 από ένα μέσο συμβατικό. Επίσης αυτή λύση θα μπορούσε να κριθεί ως μονοπωλιακή μια και ΜΟΝΟ η TOYOTA διαθέτει μια πλήρη γκάμα πραγματικών υβριδικών! Τέλος μην μπαίνουμε πάλι στο τρυπάκι των υπόγειων συμφερόντων, των ευνοημένων και των καπρίτσιων..., μια μεγάλη αλλαγή πρέπει να γίνει και κάπως έτσι θα ξεκινήσει. Να θυμίσω μόνο το κόστος απόκτησης κινητού στις αρχές 90 και την κριτική για την περιττή γκλαμουριά κτήσης και χρήσης αυτού! Τέλος το μόνο που θα ήθελα από την πολιτεία είναι ένα ικανοποιητικό δίκτυο φόρτισης στις εθνικές οδούς κάθε 150 περίπου χιλιόμετρα και λογική τιμολόγηση κιλοβατώρας.
Αλλή μια εκτός πραγματικότητας απόφαση, όπως όλος ο κόσμος των πολιτικών! Αντε και το πήραμε! Και μετά; Τόσο το ρεύμα, τόσο τα Τέλη Κυκλοφορίας, τόσα τα τεκμήρια κι όταν τελειώσουν οι εγγυήσεις; Επιστροφή στα κλασσικά ΙΧ, λόγω αδυναμίας ανταπόκρισης;
Νo Hybrid no party