
Δοκιμή μεταχειρισμένου: Alfa Romeo MiTo με 170 άλογα
Η Alfa Romeo MiTo αποτελούσε μια δημοφιλής επιλογή για αυτούς που αναζητούσαν ένα μικρό ποιοτικό αυτοκίνητο με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και ισχυρό μοτέρ. Αξίζει σήμερα όμως σαν μεταχειρισμένο και με πόσα λεφτά;
Στο μικροσκόπιο η Alfa Romeo MiTo με τον 1,4 MultiAir των 170 PS
H Alfa Romeo MiTo αποτελούσε για πολλά χρόνια το πιο προσιτό μοντέλο της ιταλικής φίρμας αλλά διατηρούσε όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των αυτοκινήτων της, θέλγοντας τους υποψήφιους αγοραστές με την ασυναγώνιστη εμφάνιση, την προσεγμένη ποιότητα και τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Με 3θυρο hatchback αμάξωμα, ελάχιστα μεγαλύτερο από 4 μ. και τετραθέσια καμπίνα, η MiTo σημείωσε μια αρκετά ικανοποιητική πορεία στην Ελλάδα, εκμεταλλευόμενη επίσης τη μεγάλη γκάμα κινητήρων που έβρισκαν χώρο κάτω από το καπό της. Πάμε να δούμε ποια ήταν τα δυνατά και αδύνατά σημεία της MiTo στην έκδοση με τον 1.400άρη MultiAir των 170 ίππων στην έκδοση Quadrifoglio Verde.
![]() |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
![]() |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Εσωτερικό-Χώροι: Σπορτίφ η καμπίνα αλλά με παραχωρήσεις
Νεανική σχεδίαση, με όμορφες επενδύσεις (carbon φινίρισμα στην έκδοση QV) και πετυχημένους χρωματικούς συνδυασμούς είναι τα κύρια χαρακτηριστικά στο εσωτερικό της MiTo. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, ενώ και η εργονομία των διακοπτών και χειριστηρίων δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται το στάνταρ σύστημα infotainment Uconnect με οθόνη αφής 5,0 ιντσών, το οποίο θα το θέλαμε περισσότερο χρηστικό όσον αφορά τη δυνατότητα πλοήγησης που προσφέρει. Στο ποιοτικό κομμάτι, συνδυάζονται μαλακά με σκληρά υλικά καλής συναρμογής σε όλα τα επιμέρους τμήματα. Η πρακτικότητα δεν είναι το φόρτε της καθώς οι θήκες στην καμπίνα είναι λίγες και μικρές. Όσον αφορά στους χώρους, η μικρή Alfa Romeo είναι σε θέση να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες, με τους δύο πίσω επιβάτες να έχουν οριακό «αέρα» για το κεφάλι τους. Μέτρια είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (270 λτ.) αλλά με υψηλό κατώφλι φόρτωσης και μικρό άνοιγμα.Κινητήρας: Πολύ ικανό το μοτέρ αλλά «διψάει»
O 1.400άρης υπερτροφοδοτούμενος MultiAir αποδίδει 170 άλογα και 250 Nm ροπής (στο πρόγραμμα Dynamic, 230 Nm στο Normal) και συνεργάζεται με 6άρι TCT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (ή χειροκίνητο 6 σχέσεων στο προ-ανανέωσης μοντέλο), με το 0-100χλμ./ώρα να γίνεται σε 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 219χλμ./ώρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Σύμφωνα με την Alfa Romeo, χάρη και στο σύστημα stop-start η κατανάλωση του μοτέρ είναι 5,4 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 124 γρ./χλμ. Στην πράξη, τα 5,4 λίτρα κατανάλωσης βρίσκονται μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς τα νούμερα που είδαμε ξεπερνούσαν σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και τα 9 λτ./100 χλμ., χωρίς να κινούμαστε σε ακραίους ρυθμούς.Στον δρόμο: Γρήγορη κα ευχάριστη σε κάθε διαδρομή
Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου παραμένει το ισχυρό χαρτί του, με την αρωγή και του συστήματος D.N.A. Έτσι, επιλέγοντας το Dynamic στον διακόπτη (αλλάζει την απόκριση του γκαζιού και βελτιώνει κατά πολύ την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης), μπορείς να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τους 170 ίππους και να «παίξεις» όσο θέλεις σε κάθε τερέν, με το ανάλογο κόστος σε καύσιμο. Η θέση N (Normal) είναι η προκαθορισμένη για συνθήκες καθημερινής οδήγησης και τέλος η θέση Α (All weather) επιλέγεται από τον οδηγό σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό e-Q2, αλλά και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC διορθώνουν διακριτικά κάθε υποστροφικό φαινόμενο, κάνοντας τη MiTo να κινείται γρήγορα σε κάθε διαδρομή. Η ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου TCT μπορεί να «λύνει» τα χέρια μέσα στην κίνηση, ωστόσο στην αυτόματη λειτουργία του παρουσιάζει ορισμένες φορές υστέρηση κατά την αλλαγή των ταχυτήτων.Συμπέρασμα-Τιμές: Εξαρτάται τι αναζητάς
Η Alfa Romeo MiTo παραμένει ακόμη και σήμερα μια ελκυστική επιλογή στην αγορά των μεταχειρισμένων λόγω της καλλίγραμμης σχεδίασης της, των premium περγαμηνών της και την «για κάθε γούστο» γκάμα κινητήρων με την οποία προσφερόταν. Oι τιμές για μια MiTo ξεκινούν στην Ελλάδα από πολύ χαμηλά στις 5.500 ευρώ για αυτοκίνητα με σχεδόν 200.000 χλμ. και αφορούν στην πλειοψηφία τους την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 85 ίππων ή την βενζινοκίνητη με τα 105 άλογα. Για το μοτέρ των 170 ίππων με φουλ εξοπλισμό, ο ενδιαφερόμενος θα χρειαστεί να δώσει τουλάχιστον 9.000 για αυτοκίνητα με «λογικά» χιλιόμετρα.Υπερεκτιμημένη ή υποτιμημένη;
- Σπορτίφ η καμπίνα αλλά με παραχωρήσεις σε χώρους και πορτ-μπαγκάζ
- Πολύ ικανό το μοτέρ αλλά «διψάει» (9λτ./100χλμ)
- Γρήγορη κα ευχάριστη σε κάθε διαδρομή
Θα αγόραζες μια MiTo και μέχρι πόσα λεφτά θα έδινες; Ποιο μοτέρ θα επέλεγες;
![]() |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
![]() |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |