Τετράπορτη Α-Class: Γιατί σεντάν και όχι CLA;

Έκδοση σεντάν για τη νέα A-Class

5.813 Επισκέψεις στο άρθρο (15/6/2018)

Γιατί η Mercedes βγάζει και σεντάν έκδοση για τη νέα A-Class; Πόσο χρειάζεται μια «κούρσα» στο νέο μικρομεσαίο της φίρμας;

Η νέα Mercedes A-Class εκτός από χάτσμπακ, απέκτησε και σεντάν έκδοση. Περισσότερο σαν C-Class και λιγότερο σαν CLS, το νέο μοντέλο δεν είναι ο αντικαταστάτης της CLA. Είναι κάτι διαφορετικό. Γιατί;

Πόσα μοντέλα θα «πατήσουν» πάνω στη νέα γενιά της A-Class; Η Mercedes έχει ήδη ανακοινώσει οκτώ, και με το άκουσμα του αριθμού βγήκαν τα κομπιουτεράκια: Μία η χάτσμπακ Α-Class. Μία η CLA, και άλλη μία η CLA Shooting Brake. Ακόμη μία η GLA, και φυσικά η B-Class. Μέχρι εδώ είμαστε στα πέντε μοντέλα, τα ίδια με αυτά που είχαμε στην περασμένη γενιά. Τα άλλα τρία;

Το πρώτο είναι ένα SUV μεγαλύτερο από την GLA. Η GLA, εδώ που τα λέμε είναι πιο πολύ σαν υπερυψωμένο χάτσμπακ, οπότε με ψηλότερο προφίλ μάλλον έλλειπε. Θα το δούμε με το όνομα GLB. Το δεύτερο είναι κάτι που κανείς δεν ξέρει τι να περιμένει. Κάμπριο έκδοση; Συμβατικό στέισον βάγκον; Ποιος ξέρει.

Το τρίτο μοντέλο είναι αυτό που αποκαλύφθηκε στην έκθεση του Πεκίνου, η σεντάν Α-Class. Σεντάν και όχι CLA, όχι τετράθυρη κουπέ, όπως φαίνεται και από το πλάι. Το αυτοκίνητο μέχρι τη μεσαία κολώνα είναι ολόιδιο με την χάτσμπακ A-Class. Και αυτό μόνο κακό δεν το λες. Από τη μέση και πίσω όμως, σε αντίθεση με την CLA που θα ήταν μια μικρότερη βερσιόν της CLS, η σεντάν είναι περισσότερο σαν την C-Class. Τουλάχιστον στην πίσω κολώνα, αφού τα φανάρια και η ουρά είναι διαφορετικά.

Γιατί όμως να θέλει η Mercedes δύο μοντέλα τόσο κοντά σε ένα τρίτο; Εδώ με την CLA και ήδη πολύς κόσμος είχε αμφιβολία πως θα μπει σε μία έκθεση και θα διαλέξει μία CLA αντί για μία C-Class ή το αντίθετο. Ο κανιβαλισμός όμως δεν έγινε. Γιατί απλά η CLA ήταν πολύ διαφορετική για το κοινό της C-Class, και τράβηξε τον δικό της κόσμο, έφτιαξε το δικό της κοινό.

Και σε αυτό το κοινό τώρα χτίζει το μέλλον της η νέα προσθιοκίνητη γκάμα της Mercedes. Όσοι αγόρασαν την πρώτη CLA, θα περιμένουν την νέα γενιά. Όσοι μεγάλωσαν όμως και άλλαξαν ανάγκες, θα βρουν τώρα ένα ακόμη μοντέλο στη γκάμα, χωρίς να χρειαστεί να ανεβούν κατηγορία, στην C-Class. Η γκάμα της A-Class έχει το όφελος της χαμηλότερης τιμής και πιο σημαντικά, των μικρότερων κινητήρων. Με 1,5 λίτρα ντίζελ και 1,33 λίτρα βενζίνη, τα μοντέλα της οικογένειας της Α-Class δεν έχουν σχεδόν τίποτε κοινό με τα μεγαλύτερα αδέλφια τους. Και οι μικροί κινητήρες προσφέρουν ευελιξία, ειδικά για τους εταιρικούς αγοραστές, αγορά στην οποία η Mercedes απευθύνεται κυρίως.

Βλέπεις στα εταιρικά, σάρωσε η Audi με το A3 σεντάν γιατί σε αντίθεση με την CLA προσφέρει μια απλή σοβαρότητα. Η CLA είναι πολύ έξαλλη, πολύ εξεζητημένη για εταιρική. Η νέα A-Class σεντάν όμως δεν είναι. Είναι ότι πρέπει. Και γι αυτό και ήταν απαραίτητη.

Εσάς όμως σας αρέσει; Θα σας ανοίξει το δρόμο για την Mercedes χωρίς να χρειάζεται να πάτε στην C-Class; Και τελικά την προτιμάτε από ένα πιο κουπέ μοντέλο όπως θα είναι η επόμενη CLA; Ή όχι; Τι λέτε; Τετράθυρη σεντάν Α-Class ή κουπέ, ως CLA;

peugeot
NISSAN