Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;

2.557 Επισκέψεις στο άρθρο (25/4/2024)
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;

- Η αλήθεια είναι ότι παρά τα αυστηρότερα όρια, στην πράξη τα αυτοκίνητα καίνε παραπάνω
- Συγκεκριμένα, 24% τα βενζίνης & 18 τα diesel παραπάνω
- Για αυτό η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να πουλάνε ηλεκτρικά σε συγκεκριμένο ποσοστό
- Έτσι θα αναγκαστούν να πουλάνε πολλά και άρα θα πρέπει να τα φθηνύνουν

Η αλήθεια είναι ότι παρά τα αυστηρότερα όρια, στην πράξη τα αυτοκίνητα καίνε παραπάνω

Εσύ το ήξερες πως όταν βλέπεις μια κατανάλωση στα τεχνικά στοιχεία του κατασκευαστή, δεν είναι σίγουρο πως θα είναι και η κατανάλωση που θα βλέπεις στην πράξη; Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν το ήξερε λοιπόν, και τώρα που το έμαθε, θα τα φέρει όλα άνω κάτω. Όμως αυτή τη φορά, αυτό θα βγει προς το συμφέρον μας. Πώς;
 
Η πλάκα είναι φυσικά πως αυτό δεν συμβαίνει πρώτη φορά. Ήδη πριν από το dieselgate η Ε.Ε. είχε καταλάβει πως το σύστημα μετρήσεων NEDC του 1992 δεν έβγαζε νούμερα που είχαν σχέση με την πραγματικότητα. H διαφορά ήταν 1000 φορές παραπάνω, τότε ο τρόπος μέτρησης άλλαξε και από το 2019 περάσαμε στο πιο αυστηρό WLTP. Η υπόσχεση ήταν πως είναι ρεαλιστικό, πως είναι περίπου το ίδιο με την κατανάλωση και τους ρύπους στην πράξη, πως γίνεται με πραγματικά δεδομένα και σενάρια χρήσης.

Συγκεκριμένα, 24% τα βενζίνης & 18 τα diesel παραπάνω

Οι δικές μας οι μετρήσεις φυσικά έδειχναν καταναλώσεις που ήταν συνήθως πάνω από τις «εργοστασιακές» αλλά γενικά όλοι ξέραμε πως ακόμη και το καινούργιο σύστημα ήταν καλό για συγκρίσεις μεταξύ μοντέλων, αλλά όχι τόσο ώστε να ξέρεις και τι ακριβώς θα σου καίει αν το αγοράσεις. Στην έρευνα της Ε.Ε. Βρήκαν πως τα βενζινοκίνητα μοντέλα παρουσιάζονται μέχρι και 24% πιο οικονομικά, ενώ τα diesel μέχρι και 18%. Και φυσικά αυτό σημαίνει και μεγάλες αποκλίσεις στους ρύπους CO2. Τα πρώτα δείγματα δείχνουν πως τα υβριδικά πρίζας έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Όχι γιατί καίνε παραπάνω, αλλά γιατί οι ιδιοκτήτες τους δεν τα φορτίζουν.

Για αυτό η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να πουλάνε ηλεκτρικά σε συγκεκριμένο ποσοστό

Και οι ρύποι CO2 είναι αυτοί που χαράζουν την πολιτική. Σήμερα οι κατασκευαστές στην ΕΕ πρέπει να πουλάνε αυτοκίνητα που στο σύνολό τους έχουν μέσο όρο ρύπων τα 115,1 και από του χρόνου τα 93.6 γραμμάρια/χλμ. Όμως αυτά τα νούμερα είναι με βάση τα στοιχεία που τα μοντέλα ανακοινώνουν με βάσει τις μετρήσεις κατά τα πρότυπα ρύπων WLTP. Με δύο λέξεις, τσάμπα πολιτική, αφού εμφανώς τα όρια ενώ φαίνεται να μην τα ξεπερνούν οι κατασκευαστές στα χαρτιά, στην πράξη είναι πολύ παραπάνω.

Έτσι θα αναγκαστούν να πουλάνε πολλά και άρα θα πρέπει να τα φθηνύνουν

Η πρώτη σκέψη είναι να αλλάξει και πάλι το σύστημα μετρήσεων που ξεκίνησε το 2019, και να γίνει προσπάθεια για κάτι καλύτερο. Όμως αυτή τη φορά το πρόβλημα είναι πως ο τρόπος χρήσης των αυτοκινήτων είναι απρόβλεπτος, και έτσι οι καταναλώσεις και οι ρύποι δύσκολα μπορούν να μπουν σε μια μέτρηση που να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Δεν φταίνε οι κατασκευαστές, για παράδειγμα, αν κανείς δεν βάζει το plug-in ηλεκτρικό στην πρίζα. Οπότε η Ε.Ε. θα αλλάξει τον τρόπο που θα πρέπει να επιτευχθεί ο περιορισμός του CO2. Αντί να μετράει το μέσο όρο στις πωλήσεις μιας μάρκας, θα μετράει τα μοντέλα με μηδενικούς ρύπους (δηλαδή τα ηλεκτρικά) που πουλάει ως ποσοστό του συνόλου. Αν οι μάρκες θέλουν να πουλάνε πιο πολλά ηλεκτρικά, θα πρέπει να τα φτηνύνουν. Κάτι που στην έκθεση της Ε.Ε. γίνεται ξεκάθαρο.
 
Μπορεί η Ε.Ε. που πέφτει πάλι από τα σύννεφα να μην είναι και όσο αδαής. Μπορεί η «έκπληξη» με τα ευρήματα να είναι ο μοχλός για αλλαγές που αλλιώς δεν θα γίνονταν. Και η βασική αλλαγή που θέλει η Ε.Ε. είναι τα φθηνά ηλεκτρικά, χωρίς να τα πριμοδοτούν οι κυβερνήσεις.
 
Εσύ τι λες, αν πρέπει οι μάρκες να πουλάνε ένα σημαντικό ποσοστό ηλεκτρικών, δεν θα αναγκαστούν με τόση πίεση να ρίξουν τις τιμές;

TI LINGLONG AGORAZO
skoda