Ευχάριστα είναι τα νέα που έρχονται από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη για τον Απρίλιο του 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρεία Jato Dynamics, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη «Γηραιά Ήπειρο» τον 4ο μήνα του έτους, αυξήθηκαν κατά 16%, φτάνοντας τις 960.191 μονάδες. Σε αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε η αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, αλλά όχι μόνο, καθώς ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Best-seller τον Απρίλιο στην Ευρώπη το Dacia Sandero
Το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Απρίλιο ήταν το Dacia Sandero με συνολικά 18.659 μονάδες, δηλαδή +44% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το VW T-Roc (16.746 μονάδες), στην τρίτη το Opel Corsa (16.578 μονάδες), ενώ ακολούθησαν τα Renault Clio (15.592 μονάδες) και Peugeot 208 με 15.026 πωλήσεις. ¶λλα best-seller ήταν τα Fiat/Abarth 500, Toyota Yaris Cross, VW Golf, Dacia Duster, Skoda Octavia, Kia Sportage, Hyundai Tucson και Ford Puma.
Πρώτο PHEV το Kuga, κορυφαίο ηλεκτρικό το Model Y
Το Tesla Model Y παραμένει το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό με 10.553 πωλήσεις τον Απρίλιο, ενώ ακολούθησαν τα VW ID.4 με 6.452 πωλήσεις (αύξηση 125% από τον Απρίλιο του 2022) και VW ID.3 με 5.913 πωλήσεις, μια τεράστια αύξηση 259% από τον Απρίλιο του περασμένου έτους. Όσον αφορά τα plug-in υβριδικά, το καλύτερο σε πωλήσεις από όλα ήταν το Ford Kuga με 4.055 πωλήσεις, αφήνοντας πίσω του τα Volvo XC60, Lynk & Co 01, Kia Sportage και Hyundai Tucson.
Πρώτη μάρκα σε πωλήσεις η Volkswagen
Στις μάρκες, η Volkswagen παραμένει αυτή με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, με 105.669 πωλήσεις καθ' όλη τη διάρκεια του μήνα, αύξηση 30% από τον Απρίλιο του 2022. Η Audi κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 58.841 πωλήσεις μπροστά από την Toyota με 54.224, τη Renault με 53.013 και την BMW στην πέμπτη με 52.673 νέες πωλήσεις. Η VW είναι επίσης πρώτη σε πωλήσεις ηλεκτρικών πουλώντας τον Απρίλιο συνολικά 31.900 μοντέλα σε σύγκριση με τα 14.200 που πούλησε η Tesla.
Στο 3,4% το ποσοστό των κινέζικων ΙΧ
Τέλος σε ότι αφορά τα κινέζικα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics αντιπροσώπευαν μόλις το 3,4% της αγοράς, φτάνοντας συνολικά τις 32.000 μονάδες.