• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Γιατί δεν με νοιάζει καθόλου η κατασκευή αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

Γιατί δεν με νοιάζει καθόλου η κατασκευή αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

6.763 Επισκέψεις στο άρθρο (3/12/2021)

Ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι όνειρο απατηλό. Το ζουμί είναι αλλού, όχι στα αυτοκίνητα, αλλά στις μπαταρίες.

Δεν θέλουμε εργοστάσια αυτοκινήτων αλλά μπαταριών!

Πες μου πως δεν έχεις ακούσει τη λέξη «gigafactory». Η μισή είναι ελληνική, ακόμη και να μην ξέρεις τι σημαίνει, μπορείς να καταλάβεις. Ένα γιγάντιο εργοστάσιο. Δεν φτιάχνει όμως αυτοκίνητα. Φτιάχνει μπαταρίες. Αυτό που πρέπει να βάλουμε ως στόχο να φτιάχνουμε και στην Ελλάδα.

Ρώτα τον μέσο Έλληνα του 1980 τι θα ήθελε να παράγει η χώρα του για να είμαστε όλοι πλούσιοι, και θα σου έλεγε «πετρέλαιο». Η εποχή του πετρελαίου (του ορυκτού, όχι του ντίζελ) τελειώνει. Η ενέργεια των αυτοκινήτων στα επόμενα χρόνια θα γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική, και οι μπαταρίες το νέο πετρέλαιο. Πήγαινε 60 χρόνια στο μέλλον και ρώτα ξανά. Αυτή τη φορά θα σου πει μπαταρίες.

Μόνο που τώρα υπάρχει διαφορά. Το πετρέλαιο, βλέπεις, τι να κάνουμε, όσο έχεις στο έδαφος της χώρας σου. Και η Ελλάδα, λίγο τα βουνά, λίγο οι θάλασσες, λίγο οι γείτονες και οι ισορροπίες της Μεσογείου, δεν έχει, ή δεν έμαθε ποτέ αν έχει. Τέλος πάντων, το πετρέλαιο ήταν «όσο σου λάχει». Οι μπαταρίες όμως δεν είναι. Τις μπαταρίες δεν τρυπάς τη Γη για να τις βρεις. Τις φτιάχνεις.

Ρίξε μια ματιά γύρω στην Ευρώπη να δεις τι μάχη γίνεται. Πόσες χώρες τώρα σφάζονται για το ποιά θα κάνει το επόμενο «gigafactory». Έναν όρο που έφτιαξε η Tesla για τα δικά της εργοστάσια μπαταρίας, και πλέον χρησιμοποιούν όλοι για την ίδια χρήση. Η Volvo ανακοίνωσε τη δική της (συνεργασία) για ένα εργοστάσιο στη Σουηδία, ενώ οι Γερμανοί έχουν κάνει κινήσεις για μεγάλες φορο-ελαφρύνσεις σε τέτοιους είδους επενδύσεις, και αν μπορούσαν να τα πάρουν όλα, θα το έκαναν ευχαρίστως.

Εμείς εδώ; Ακόμη συζητάμε για αυτοκινητοβιομηχανίες; Για ένα εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων υπάρχει ολόκληρη αλυσίδα επιμέρους κατασκευαστών. Και η Ελλάδα είναι εκτός αυτής της αλυσίδας, αν μη τι άλλο, σίγουρα γεωγραφικά. Δεν είναι τυχαίο πως οι κεντροευρωπαϊκές χώρες έχουν μαζέψει όλα τα εργοστάσια. Όλη η αλυσίδα είναι γύρω τους.

Για τις μπαταρίες όμως δεν θες αλυσίδα. Θες λιμάνια. Να έρχονται οι πρώτες ύλες. Και επενδύσεις, δηλαδή ευνοϊκή φορολογία και ελάχιστη γραφειοκρατία. Προς το παρόν από λιμάνια, καλά πάμε. Θέλουμε και τα υπόλοιπα.

Χάσαμε στο πετρέλαιο, καλό θα είναι να μη χάσουμε και στις μπαταρίες. Ειδικά με δεδομένο ότι μπαταρίες μπορείς να φτιάξεις παντού, αρκεί να το θέλεις. Και αυτό είναι το ζητούμενο. Να το θέλουμε.

Τι λες; Επιμένεις στα εργοστάσια αυτοκίνητων; Μήπως η μπαταρία είναι πιο σημαντική; Και τι πρέπει να κάνουμε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »