Ήξερες ότι η Mercedes είχε αγοράσει την Audi & παραλίγο και τη BMW;

Ήξερες ότι η Mercedes είχε αγοράσει την Audi & παραλίγο και τη BMW;

5.643 Επισκέψεις στο άρθρο (24/12/2023)

- Όταν η Mercedes «αγόρασε» την Audi πριν από 65 χρόνια!
- Η περιπλάνηση της Audi από τον πόλεμο & τη Mercedes μέχρι την αγκαλιά της VW
- Στην φούρια της η Mercedes παραλίγο να αγοράσει και τη BMW
- Η αντίσταση των μικρομετόχων που ίσως άλλαζε την ιστορία

Όταν η Mercedes «αγόρασε» την Audi πριν από 65 χρόνια!

Η αντιπαλότητα μεταξύ των τριών γερμανικών premium μαρκών κρατάει χρόνια. Ωστόσο αυτό δεν ίσχυε πάντα καθώς παραλίγο να βρεθούν κάτω από την ίδια στέγη, ενώ η Mercedes αγόρασε την Audi. Πιο συγκεκριμένα, πίσω στο 1958, η Daimler –Benz AG, η εταιρεία που ανήκε η Mercedes, αγόρασε το 88% των μετοχών της Auto Union, του ομίλου που ανήκε η Audi και 3 ακόμα εταιρείες (DKW, Horch και Wanderer).
 

Η περιπλάνηση της Audi από τον πόλεμο & τη Mercedes μέχρι την αγκαλιά της VW

H Auto Union δημιουργήθηκε το 1932 και σχεδόν εξαφανίστηκε μετά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, αναστήθηκε το 1949, έως ότου βρεθεί 9 χρόνια αργότερα στα χέρια της Daimler. Το όραμα της ένωσης των δύο ομίλων ανήκει στον Friedrich Flickr, που κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Daimler-Benz και πίστευε πως με αυτόν τον τρόπο θα πετύχει μείωση του κόστους παραγωγής ενώ οι συνεργασίες θα έφερναν νέες πετυχημένες τεχνολογίες.

Σχεδόν 2 χρόνια αργότερα η Auto Union πέρασε εξ`ολοκλήρου στα χέρια της Daimler-Benz, και έβαλε τις βάσεις για την μεγάλη ανάκαμψή της. Αυτή ολοκληρώθηκε το 1966, με την νέα (και τελευταία) εξαγορά της από την VW, με την ονομασία. Audi NSU Auto Union AG. Το 1985 μετονομάστηκε σε Audi AG που την κατέστησε την premium μπράντα που γνωρίζουμε σήμερα
 

Στην φούρια της η Mercedes παραλίγο να αγοράσει και τη BMW

Τo 1959 και ενώ ολοκληρωνόταν η αγορά της Auto Union, η Daimler-Benz παραλίγο να αγοράσει και την BMW. Στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της BMW, τον Δεκέμβριο του 1959, η πώληση της στην Daimler-Benz AG ήταν σχεδόν γεγονός, σύμφωνα με το δελτίο τύπου της εταιρείας. Η βαυαρική φίρμα βρισκόταν σε δεινή οικονομική θέση στα τέλη της δεκαετίας του 50, καθώς δεν πήγαιναν καλά οι πωλήσεις τόσο των αυτοκινήτων όσο και των μοτοσυκλετών της, με το προαναφερθέν δελτίο τύπου να φτάνει στο σημείο να αναφέρει πως «ήταν στα όρια της οικονομικής κατάρευσης», αναφερόμενο προφανώς στην BMW.

Η εύρεση νέου ιδιοκτήτη ήταν για πολλά από τα στελέχη της φίρμας η λύση για την σωτηρία της. Ωστόσο, αν και η πώληση της στην Daimler-Benz φαινόταν τελειωμένη υπόθεση, τελικά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
 

Η αντίσταση των μικρομετόχων που ίσως άλλαζε την ιστορία

Η αλλαγή της τελευταίας στιγμής οφείλεται σε ορισμένους εκ των πιο «πιστών» μικρομετόχων της φίρμας, οι οποίοι θεώρησαν πως η συγκεκριμένη συμφωνία «έριχνε» την BMW και τους εργαζόμενους της. Η βαυαρική φίρμα παρέμεινε ανεξάρτητη συνεχίζοντας να μάχεται για τη σωτηρία της τα επόμενα χρόνια.

Είναι άγνωστο πως θα ήταν σήμερα τα πράγματα αν είχε ολοκληρωθεί αυτή η εξαγορά, μιας και θα είχαμε στον ίδιο όμιλο και τις 3 γερμανικές premium εταιρείες, οι οποίες εδώ και δεκαετίες μας έχουν χαρίσει μοναδικές κατασκευές που άφησαν το στίγμα τους στην αυτοκίνηση.
 

Hyundai
KIA