«Κάρφωσε» 3η αντί για 5η σε BMW M2 (+video)

94.339 Επισκέψεις στο άρθρο (18/3/2020)

Μια λάθος αλλαγή σε 3η αντί για 5η σχέση ήταν ικανή να «πληγώσει» τον 3λιτρο κινητήρα της BMW M2 Competition με τη ζημιά να υπολογίζεται λίγο πάνω από τις δέκα χιλιάδες ευρώ.


Πόσες φορές έχει τύχει να βάλετε -άθελα σας- λάθος σχέση στο κιβώτιο και είτε να μείνετε ξεκρέμαστοι από ισχύ, στην περίπτωση που επιλέγετε μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή που πρέπει, είτε να «φρενάρετε» άτσαλα όταν αντί για μια σχέση πάνω πηγαίνετε σε χαμηλότερη επιλογή στο κιβώτιο; Το θέμα είναι κάτι τέτοιο να μη γίνει σε καταστάσεις... πίεσης και σε κάθε περίπτωση να μην πάτε μια σχέση κάτω στο κιβώτιο γιατί το αποτέλεσμα μπορεί να είναι καταστροφικό.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η περίπτωση της BMW M2 Competition που, όπως θα δείτε στο video που ακολουθεί, σε «άνοιγμα» που έκανε ο οδηγός της, αντί να ανεβάσει ταχύτητα από 4η σε 5η, κατέβασε σε 3η σχέση και έτσι οι στροφές ανέβηκαν στιγμιαία στο κόκκινο. Το αποτέλσμα για τον κινητήρα: Καταστροφή!  Ο υπερτροφοδοτούμενος S55B30 χωρητικότητας 3,0 λτ. με απόδοση 410 ίππων και μέγιστο όριο περιστροφής 7.600 σ.α.λ. «χτύπησε» περί τις 9.000 σ.α.λ. και έτσι ο στροφαλοφόρος άξονας μας... άφησε χρόνους.

Καταλήγοντας, όπως ήταν αναμενόμενο, η ζημιά δεν δικαιολογήθηκε από την βαυαρική φίρμα ως εντός εγγύησης παρά τα μόλις 16.000 χλμ. που είχε διανύσει το ισχυρό coupe, αφού δεν υπήρξε κάποια αστοχία αλλά ήταν καθαρά ευθύνη του οδηγού, και έτσι ο ιδιοκτήτης κλήθηκε να πληρώσει το κόστος για την αντικατάσταση του μοτέρ (σ.σ. ναι, χρειάστηκε νέο μοτέρ αφού το πιθανότερο είναι τα εντόσθιά του να είχαν γίνει «σούπα»). Το κόστος χωρίς το ΦΠΑ ανήλθε στις 10.275 ευρώ.

Σίγουρα από εδώ και στο εξής, ο εν λόγω οδηγός θα είναι πιο προσεκτικός με τις αλλαγές...

Δείτε το σχετικό βίντεο από την άτυχη στιγμή και το «κατέβασμα» που οδήγησε στην καταστροφή:

Toyota
test center