• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μικρό «πιεσμένο» μοτέρ ή μεγάλο & «άνετο»;

Διαβάστηκε από 14711 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/7/2017

Μικρός κινητήρας που «πιέζεται» ή μεγαλύτερος που είναι «άνετος»; Οι κατασκευαστές το ανακοινώνουν, όμως εσείς τι νομίζετε πως καίει περισσότερο;

 
Υπάρχει σαφής εικόνα άραγε για το τι καίει κάθε αυτοκίνητο; Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν καταναλώσεις αλλά αυτές οι μετρήσεις γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο και σε ελεγχόμενο περιβάλλον που τις κάνουν να απέχουν από την πράξη. Βέβαια, τον τελευταίο χρόνο κάποιοι κατασκευαστές άρχισαν το χορό της αποκάλυψης των καταναλώσεων σε πραγματικές συνθήκες, όμως μέχρι να υιοθετηθεί από όλους τι γίνεται; Όταν λοιπόν διαλέγετε κινητήρα, φοβάστε πως ένας μικρός θα πιέζεται και θα καίει παραπάνω από έναν μεγαλύτερο που θα είναι «άνετος»;

Δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να προκύψει μία κατανάλωση που να είναι σίγουρο και εγγυημένο ότι θα την πετύχει και όποιος αγοράσει και χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Γιατί το πόσο καίει εξαρτάται από τις οδηγικές συνθήκες και ακόμη περισσότερο από τις οδηγικές συνήθειες. Είναι πολύ συνηθισμένο ένα αυτοκίνητο που το μοιράζονται δύο οδηγοί να καίει σημαντικά διαφορετικά από τον έναν στον άλλο.

Όμως πέραν αυτών των λογικών αποκλίσεων υπάρχει το θέμα του μάρκετιγνκ που έχει καθιερώσει την εικόνα ότι ένα αυτοκίνητο με μικρότερο κινητήρα θα καίει λιγότερο από το ίδιο με έναν μεγαλύτερο. Υπάρχει όμως και μια άλλη λογική, της «πιάτσας», που λέει ότι το μικρότερο μοτέρ θα πιέζεται και έτσι θα καίει παραπάνω από το μεγαλύτερο που θα πηγαίνει «ρελαντί».

Η αλήθεια είναι πως ένα μοτέρ που πηγαίνει συνέχεια τέρμα γκάζι θα κάψει περισσότερο καύσιμο. Περισσότερο όμως από τι; Από ένα άλλο μεγαλύτερο που θα πηγαίνει χαλαρά; Αν το «ζυγίσουμε» λίγο το πράγμα, αυτό που ισχύει είναι πως για να κινήσεις ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένη ταχύτητα θα πρέπει να καταναλώσεις ένα συγκεκριμένο ποσό ενέργειας.

Aρα σε έναν ιδανικό κόσμο δε θα είχε διαφορά ο κινητήρας, αφού μικρός και μεγάλος θα πρόσφεραν τόση ενέργεια ώστε να κινείται το αυτοκίνητο με τον ίδιο τρόπο. Και αυτό πάνω κάτω ισχύει και στην πράξη παρά τις διαφορές και τις απώλειες.

Γιατί ένας μικρός κινητήρας μπορεί να πιέζεται συχνά, όμως ακόμη και πιεσμένος προσφέρει λίγη ενέργεια (επιταχύνει πιο αργά το αυτοκίνητο). Αντίθετα ο «χαλαρός» μεγαλύτερος με λίγο γκάζι εκσφενδονίζει το αυτοκίνητο προς τα εμπρός. Μπορεί η ιδέα μας να είναι πως το κάνει εύκολα όμως για να το πετύχει προσφέρει μεγάλη ποσότητα ενέργειας που κάπως πρέπει να την δημιουργήσει. Αυτό το κάνει καίγοντας βενζίνη.

Aρα πρόκειται για ακόμη ένα κλισέ, όπως αυτό που θέλει τα «βαριά» αυτοκίνητα να «πατάνε» καλύτερα. Αφού η κατανάλωση είναι ανάλογη της ισχύος που παράγει ένα μοτέρ, είναι μάλλον βέβαιο ότι ανάμεσα σε δύο κινητήρες, ο πιο ισχυρός θα καίει περισσότερο. Βέβαια μετά μπαίνει ο παράγων οδηγός, το στιλ, το πόσο γκάζι πατάει, το πόσο νωρίς το αφήνει και πόσο οικολογικά-οικονομικά οδηγεί, που «καπελώνει» όλες αυτές τις θεωρίες.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Μένετε στο κλισέ του «πιεσμένου» κινητήρα ή γνωρίζετε πως ότι δίνεις σε βενζίνη παίρνεις σε επιδόσεις; Και τελικά το θεωρείται σημαντικό ή πιστεύετε πως ο τρόπος οδήγησης είναι τόσο σημαντικός που κάνει το όλο κλισέ δευτερεύον;

 
  • nikos

    εγω πιστευω στο θεμα καταναλωσης παιζουν πολλοι τομεις ρολο.πρεπει η συγκριση να γινει σε δυο ιδια μοντελα στις ιδιες συνθηκες με 2 διαφορετικούς κινητήρες.εγω ειχα τη τυχη να κανω τη συσκριση αυτή και θα πω την αποψη μου.κανοντας συχνα ταξιδι αθηνα πατρα με μια BMW e90 320ι με ταχυτητα μεχρι τη κορινθο σταθερη 140 160 και μετα τη κορινθο μεχρι τη πατρα 100 με 120 περιπου.η καταναλωση με τη 320 150 hps ηταν γυρω στα 7,1 με 7,5 σε όλα σχεδόν τα ταξίδια που κανω εκτος από ένα δυο που το πηγα πατημενα και εφτανε στα 8 κατι.μια φορα νοικιασα για το ιδιο ταξιδι μια BMW e90 316i 115 hps.σαφως και το αμαξι εδιχνε να ζοριζεται περισσοτερο από τη 320 κυριως από τα 120 και πανω.ας μην τα πολυλογω με την ιδια ταχυτητα που πηγαινα με τη 320 πηγαινα και με τη 316.η 316 εδειξε μεση καταναλωση 8.3 ένα λιτρο παραπανω στα 100 χιλιόμετρα από τη 320.

      9
  • Στάθης

    Το πόσο καίει ένας κινητήρας, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ας πούμε μπορεί να έχουμε έναν μικρό που να είναι παλιότερης γενιάς και να καίει περισσότερο από έναν σύγχρονο μεγαλύτερο. Όμως ο γενικός κανόνας είναι ότι όσο μεγαλύτερος είναι ένας κινητήρας τόσο περισσότερο θα καίει. Ας πάρουμε ένα απλό παράδειγμα, το ρελαντί. Είναι δυνατό να κρατάει ρελαντί ένας μεγάλος κινητήρας, με την ίδια ποσότητα καυσίμου, που χρειάζεται ένας μικρός; Ο μεγάλος έχει να κινήσει ογκωδέστερα εξαρτήματα και έχει τριβές μεγαλύτερες, από όσο ένας μικρός. Επίσης όταν έχουμε έναν μεγαλύτερο κινητήρα, είναι ευνόητο ότι θα τον πατάμε περισσότερο, ακόμα και εκεί που δεν θα ήταν απαραίτητο, για να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες του, από όσο θα πατούσαμε έναν μικρότερο.

      7
  • petris

    Εαν ο μεγαλυτερος κινητηρας καιει λιγοτερο γιατι ειναι 'ανετος" τοτε ενα αυτοκινητο 5000 κυβικα θα καιει λιγοτερο απο 1000αρη.. λιγη λογικη χρειαζετε και λιγες γνωσεις φυσικης...

      6
  • dimitris

    καλησπερα. ειχα suzuki grand vitara 2.0 140hp με πραγματικη καταναλωση 16λιτρα. τωρα εχω Chevrolet 3.6 330hp με πραγματικη καταναλωση 11 λιτρα , ιδιο δρομολογειο κα8ε μερα σπιτι - δουλεια -σπιτι. πιστευω οτι μετραει κιολας το βαρος του αμαξωματος

      3
  • DNA

    Οταν διαβάζω εργοστασιακές μετρήσεις και τις συγκρίνω με τις μετρησεις της δοκιμής συνήθως οι δεύτερες είναι 50% τουλαχιστον μεγαλύτερες απ τις εργοστασίου! Αρα τις λες και απάτη... Στην πραξη στο κάθε αυτοκίνητο η καταναλωση ανεβαίνει αναλογα πόσο το πιέζουμε εμείς σε ταχύτητα, βάρος, ανηφόρες, A/C . Κάποιες φορες τα λιγο παραπάνω κυβικά ίσως βοηθανε. Αναρωτιέμαι τι συμβαινει με κατι χιλιαρια που βγαινουν και σε 1400 κυβ;

      2