Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
Κυκλοφοριακό: Αυτές είναι οι 4 λύσεις του υπουργείου Μεταφορών

Κυκλοφοριακό: Αυτές είναι οι 4 λύσεις του υπουργείου Μεταφορών

1.959 Επισκέψεις στο άρθρο (24/5/2022)

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε τις 4 κινήσεις που έχουν προγραμματιστεί για το μέλλον, ώστε να μειωθεί το κυκλοφοριακό χάρος στους δρόμους της Αθήνας.

Οι 4+4 κινήσεις για το κυκλοφοριακό

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής παρουσίασε o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο 5ο Autoforum. Ο υπουργός ανέπτυξε τις 4 κινήσεις που έχουν ήδη γίνει και αποκάλυψε τους 4 επιπλέον τρόπους με τους οποίους θα προσπαθήσει το υπουργείο να μειώσει την κίνηση στους δρόμους στο μέλλον.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα

Συγκεκριμένα, οι 4 κινήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα είναι οι εξής: 

  • «Καθαρός Δακτύλιος». Ένα μέτρο δραστικό, που αποφασίστηκε όταν αυξήθηκε ξανά η κίνηση μετά την καραντίνα και το οποίο απέδωσε κάποια άμεσα αποτελέσματα. “Μειώσαμε τα οχήματα στο κέντρο της πόλης και κλείσαμε τα παραθυράκια για υπερβολικές και καταχρηστικές εξαιρέσεις. Το μόνιμο γαϊτανάκι του ελληνικού πολιτικού συστήματος: Να βγάζουμε σε όλο τον κόσμο άδειες για να κυκλοφορούν. Κι έτσι έχει ήδη δοθεί μια κυκλοφοριακή ανάσα στο κέντρο, αλλά έχει μειωθεί σημαντικά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση”, σημείωσε ο κ. Καραμανλής.  
  • Περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο. Η Αθήνα -όπως και η Θεσσαλονίκη- είναι από τις ελάχιστες πόλεις στον κόσμο, που ενίσχυσε τους στόλους των αστικών συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας. “Παραλάβαμε περίπου 850 λεωφορεία στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1.350”, επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.   
  • Ενίσχυση και των μέσων σταθερής τροχιάς. Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι παραδόθηκαν 3 νέοι σταθμοί μετρό, στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, υπάρχουν 39 συρμοί από 32 το 2019, ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση 70 οχημάτων της Γραμμής 1 και ότι ενισχύεται σταθερά η παρουσία του Τραμ σε Αθήνα και Πειραιά. 
  • Σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα και την αστική κινητικότητα. Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, άνοιξε ο δρόμος ώστε η Τοπική Αυτοδιοίκηση να προχωρήσει χωρίς εμπόδια και γραφειοκρατία στη διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου και πιο πράσινου αστικού περιβάλλοντος.

Οι κινήσεις του υπουργείου για το μέλλον

Οι επόμενες κινήσεις που έχει προγραμματίσει το υπουργείο: 

1. Έρχονται και νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία. “Είμαστε σε τελικό στάδιο για την προμήθεια των πρώτων 650 νέων, σύγχρονων οχημάτων, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Θα ξεκινήσουν να ενισχύουν τον στόλο από τις αρχές του 2023”, δήλωσε ο κ. Καραμανλής. 

2. Μεγάλα έργα μετρό γίνονται ξανά στην Αττική.

  • Γραμμή 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. Η πρώτη νέα γραμμή υπό κατασκευή στην πρωτεύουσα έπειτα από είκοσι ολόκληρα χρόνια. Το πρώτο τμήμα, από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή, με 15 νέους σταθμούς, θα εξυπηρετεί μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας. Διασφαλίζεται δε ότι το πράσινο ισοζύγιο στην πόλη όχι μόνο δε θα μειωθεί, αλλά θα αυξηθεί.
  • Ταυτόχρονα, προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο.
  • Σε λίγους μήνες παραδίδονται και οι τρεις τελευταίοι νέοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά. “Επιτέλους ενώνουμε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας”, τόνισε ο κ. Καραμανλής. 
  • Επέκταση Γραμμής 2 προς Δυτικά Προάστια: “Προχωράμε με ταχύτατους ρυθμούς τις μελέτες ώστε να καταφέρουμε να δημοπρατήσουμε ως το τέλος της χρονιάς τους τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο”, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Παράλληλα, μπαίνει μπρος και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής. Ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα. Αντίστοιχα, προχωράει ικανοποιητικά και η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την Επέκταση του Προαστιακού προς τα Ανατολικά, δηλαδή προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.