• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μήπως την «ψωνίσαμε» με τα πολλά άλογα;

5.400 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/5/2021

Όταν η Peugeot λέει πως το νέο 508 με τα 360 άλογά του είναι το πιο ισχυρό Peugeot στην ιστορία της μάρκας, και απορούμε «καλά, μόνο 360», υπάρχει πρόβλημα. Μήπως την ψωνίσαμε με τις ιπποδυνάμεις;


Τριακόσια εξήντα άλογα είναι πολλά. Όμως δεν ακούγονται πια πολλά. Τι λέμε τώρα, ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ έχει σχεδόν 350 άλογα και οι «χλιαρές» αντί για τις «καυτές» εκδόσεις, σπρώχνουν για τα 280. Όταν λοιπόν η Peugeot βάζει σε μία μεγάλη μπερλίνα «μόλις» 360, και το κάνει και θέμα για το πόσα πολλά είναι, κάποιοι γελάνε. Όχι γιατί έχουν οι ίδιοι περισσότερα, αλλά γιατί έχουν συνηθίσει να ακούνε πιο πολλά.

Είναι όμως για γέλια ή για κλάματα; Γιατί πρέπει κανείς να σκεφτεί, γιατί η Peugeot με τα 124 χρόνια ιστορίας της, τώρα βρήκε την ανάγκη να φτιάξει το πιο ισχυρό της μοντέλο. Για δύο λόγους. Γιατί τα 360 άλογα πλέον τα περιμένουν όλοι σε ένα αυτοκίνητο όπως το 508, και γιατί είναι «εύκολο».

Το πιο πιθανό φυσικά είναι πως από τους αγοραστές αυτού του 508, και όλους τους άλλους που θα αγοράσουν τις αντίστοιχες υβριδικές εκδόσεις με αυτές τις υψηλές ιπποδυνάμεις από άλλους κατασκευαστές, όπως την BMW, την VW κλπ, όχι μόνο δεν θα τα «ζήσουν» ποτέ αυτά τα άλογα, αλλά δεν μπορούν να τα δαμάσουν ούτε στην ευθεία.

Και έρχονται και άλλα. Άλογα. Γιατί αν το τούρμπο έφερε πληθωρισμό και εκτόξευσε τη μέση ιπποδύναμη των αυτοκινήτων, η ηλεκτροκίνηση θα την εκτινάξει! Καθότι η απόδοση ενός ηλεκτροκινητήρα απαιτεί ελάχιστη βελτίωση για να αυξηθεί. Ο μόνος λόγος που οι αποδόσεις των ηλεκτροκινητήρων είναι συγκρατημένες, είναι γιατί «καίνε» περισσότερο, και ότι παίρνεις σε «γκάζι» το χάνεις σε αυτονομία. Και η αυτονομία σήμερα πουλάει περισσότερο από την ιπποδύναμη, που είναι ούτως ή άλλως αρκετή.

Ή όχι; Γιατί ακούς για παράδειγμα το λιλιπούτειο Honda e να έχει μοτέρ 150 άλογα, όσα έχει σήμερα ένα Abarth 500 και θεωρείται πύραυλος τσέπης. Όμως τα ηλεκτρικα είναι πιο βαριά. Τα μεσαία μοντέλα θα ξεπερνάνε άνετα τους δύο τόνους όταν σήμερα είναι 500 κιλά ελαφρύτερα. Έτσι λοιπόν εκτός από την πρεμούρα με την αυτονομία, τα «πολλά» άλογα, αν και πολλά, είναι πιο απαραίτητα από πριν. Μέχρι που θα φτάσουν όμως;

Μήπως λοιπόν το ξεφτιλίσαμε με τα άλογα; Μήπως κακομάθαμε και ακόμη και τρελά νούμερα όπως τα 360 του 508 μας φαίνονται λίγα, ενώ δεν είναι; Τι λέτε;

Σχολιάστε