Τα 5 «κουφά» για το Opel Astra που δεν ήξερες
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα 5 «κουφά» για το Opel Astra που δεν ήξερες

8.365 Επισκέψεις στο άρθρο

- Παραλίγο να αποκτήσει έκδοση supercar
- Δεν ήταν το πρώτο Astra στον κόσμο!
- Η έκδοση του Astra που άφησε πίσω της τo Golf
- Η γενιά που έχει πετύχει 12 παγκόσμια ρεκόρ
- Έγινε ηλεκτρικό... 30 χρόνια πριν

Το Opel Astra παραλίγο να αποκτήσει έκδοση supercar

Το Astra, o εκπρόσωπος της Opel στην κατηγορία των μικρομεσαίων βρίσκεται αισίως στην 6η του γενιά (δείτε εδώ τη δοκιμή μας), παίρνοντας τη «σκυτάλη» από τις προηγούμενες πέντε που το έχουν καταστήσει ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της γερμανικής μάρκας στην Ελλάδα αλλά και πανευρωπαϊκά. Στο autotriti.gr ψάξαμε και βρήκαμε 5 πράγματα τα οποία πιθανότατα δεν ξέρει ούτε ο πιο φανατικός φίλος του μοντέλου.

Η δεύτερη γενιά του Astra, το Astra G, έμεινε γνωστό στην ιστορία ως ένα από τα πιο ευέλικτα compact. Αλλά αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι πως εκτός από το hatchback, το notchback, το station wagon, το coupé (με την έκδοση OPC), το cabrio και το van, η Opel παραλίγο να λανσάρει το Astra σε έκδοση... supercar. Συγκεκριμένα, το 2001 η Opel παρουσίασε το Astra OPC X-treme, μια έκδοση που βασιζόταν στο αγωνιστικό Astra του DTM και εξοπλιζόταν με V8 κινητήρα 444 ίππων, έκανε το 0-100χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα με 330 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και έκλεβε την παράσταση χάρη στις gullwing πόρτες του.

Η Opel είχε αποφασίσει να βάλει σε παραγωγή 10 αυτοκίνητα με το καθένα από αυτά να κοστίζει 1 εκατομμύριο γερμανικά μάρκα. Η Opel τελικά έκανε πίσω, με τις φήμες να κάνουν λόγο πως σημαντικός παράγοντας σε αυτό έπαιξε η επίθεση στους Δίδυμους Πύργους και οι συνέπειες που θα έφερνε αυτή στην παγκόσμια οικονομία.

Το Astra που άφησε πίσω του το Golf

Ένας από τους μεγαλύτερους αντιπάλους του Astra στην κατηγορία του βρισκόταν στην ίδια του την χώρα και δεν ήταν άλλο από το VW Golf. To Astra έβλεπε την πλάτη του Golf τις περισσότερες χρονιές, ωστόσο υπήρχε μια έκδοση που κατάφερνε να κάνει σκόνη το μεγάλο του αντίπαλο. Ήταν το Opel Astra F Caravan, το οποίο έγινε το απόλυτο best seller station-wagon στην Ευρώπη.

Δεν ήταν το πρώτο Astra στον κόσμο

Μπορεί το 2023 όταν ακούμε Astra να σκεφτόμαστε το μοντέλο της Opel, ωστόσο το 1954 κυκλοφορούσε ένα Astra Coupe, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με την γερμανική εταιρεία. Ακόμη, ήταν η Vauxhall που έκανε το βήμα να προσφέρει το Kadett D ως Astra στην βρετανική αγορά το 1980, πριν ακολουθήσει το παράδειγμά της η Opel 10 χρόνια αργότερα.

To Opel Astra J που έκανε 12 ρεκόρ

Τον Οκτώβριο του 2013, η Opel και η Vauxhall έστειλαν δύο Astra J στην οβάλ πίστα Millbrook υψηλής ταχύτητας στη Μεγάλη Βρετανία για να επιδείξουν την ικανότητά τους σε μεγάλες αποστάσεις. Ο δίλιτρος diesel των 165 ίππων «γύρισε» την πίστα μήκους 3,2 χιλιομέτρων 1.500 φορές και μετά από 24 ώρες είχε σπάσει δώδεκα παγκόσμια ρεκόρ στην κατηγορία κυβισμού 1.600 έως 2.000 cc. Μεταξύ άλλων, ήταν το πιο γρήγορο αυτοκίνητο που έχει γυρίσει την πίστα μετά από μία, έξι και δώδεκα ώρες. Πέτυχε επίσης το ρεκόρ των 24 ωρών με μέση ταχύτητα 201.331 km/h. Αξίζει να σημειωθεί πως εκτός από τους αναγκαίους ανεφοδιασμούς καυσίμου, έγινε μόνο μία στάση για αλλαγή ελαστικών.

Έγινε ηλεκτρικό... το 1993!

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πάρει το δικό τους μερίδιο στους ελληνικούς και ευρωπαϊκούς δρόμους τα τελευταία χρόνια, όμως η Opel πειραματιζόταν με το ρεύμα πριν από αρκετά χρόνια. Η Opel είχε ξεκινήσει το 1993 ένα πρόγραμμα με όνομα Opel Astra Impuls III, που είχε σκοπό να πραγματοποιήσει την πρώτη μεγάλης κλίμακας δοκιμή ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για το σκοπό αυτό, πέντε Astra F εξοπλίστηκαν με μία μπαταρία νικελίου-καδμίου και μια μπαταρία χλωριούχου νατρίου/νικελίου και στάλθηκαν στο Rügen το 1997, όπου διένυσαν συνολικά 350.000 χιλιόμετρα, παρότι η ηλεκτρική τους αυτονομία δεν ξεπερνούσε τα 160 χιλιόμετρα. Η απόδοση του κινητήριου συνόλου ήταν 61 άλογα και η μέγιστη τελική του ταχύτητα δεν μπορούσε να ξεπεράσει τα 120 χλμ./ώρα.

NEO TRAFIC
skoda