Peugeot 208: Ήπια υβριδικό ή σκέτο βενζίνη στα 100 άλογα;

26.930 Επισκέψεις στο άρθρο (22/4/2024)
Peugeot 208: Ήπια υβριδικό ή σκέτο βενζίνη στα 100 άλογα;

- Το ήπια υβριδικό 208 καίει στην πόλη 20% λιγότερο από το αμιγώς βενζινοκίνητο
- Μπορεί να παρκάρει και να ξεκινά ηλεκτρικά στην υβριδική έκδοση
- Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, το hybrid προσπερνάει 95 μέτρα γρηγορότερα
- Από 1.500 έως 3.000 ευρώ φθηνότερο το μη-υβριδικό ανάλογα στην εξοπλιστική έκδοση

Το ήπια υβριδικό 208 καίει στην πόλη 20% λιγότερο από το αμιγώς βενζινοκίνητο

Για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και για να πιάσουν τα όρια της ΕΕ, η μια μάρκα μετά την άλλη, κόβουν στις μικρές κατηγορίες τα diesel μοτέρ και προωθούν την κίνηση με ρεύμα. Έτσι και η Peugeot, στην περίπτωση του ανανεωμένου 208, «έκοψε» το diesel και το αντικατέστησε με ήπια υβριδικές επιλογές στα 100 και 136 άλογα. Ο 1.200άρης βενζινοκινητήρας στα 100 άλογα παραμένει βέβαια διαθέσιμος και έτσι υπάρχει στην πράξη το δίλημμα: Στα ίδια άλογα, το ήπια υβριδικό 208 ή το αμιγώς βενζινοκίνητο σε χαμηλότερη τιμή; Τι συμφέρει; Το Test Center του AutoΤρίτη δίνει τις απαντήσεις μέσα από τις μετρήσεις του.

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά την κατανάλωση στην εθνική, ήπια υβριδικό και χειροκίνητο καίνε περίπου το ίδιο (5 λίτρα), όμως μέσα στην πόλη τα πράγματα αλλάζουν. Τα σταμάτα – ξεκίνα που ανεβάζουν την κατανάλωση γίνονται πιο εύκολα από το ήπια υβριδικό χάρη στον ηλεκτροκινητήρα και έτσι το 208 Hybrid είναι περίπου 20% πιο οικονομικό από το μη υβριδικό (5,8 ως 7,4 λτ./100 χλμ.)

Μπορεί να παρκάρει και να ξεκινά ηλεκτρικά στην υβριδική έκδοση

Το ηλεκτρικό μικρό μοτέρ του ήπια υβριδικού 208 ενσωματώνεται στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (Dual Clutch System 6) και παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία που φορτίζει όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι ή όταν φρενάρεις. O ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 29 άλογα (δες εδώ πως λειτουργεί) και έχει την ικανότητα να κινήσει το 208 μόνο του σε μικρές ταχύτητες κατά την εκκίνηση και πάνω στο παρκάρισμα, πριν αναλάβει ο βενζινοκινητήρας. Αυτή η δυνατότητα συνεπικουρεί στο να έχει το 208 Hybrid μικρότερη κατανάλωση μέσα στην πόλη, όπως είδαμε πιο πάνω.

Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, το hybrid προσπερνάει 95 μέτρα γρηγορότερα

Σαφές πλεονέκτημα απέναντι στην αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση στα ίδια άλογα (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) έχει το 208 Hybrid στο κομμάτι των επιδόσεων, αφού στις μετρήσεις που κάναμε σε πραγματικές συνθήκες, είδαμε πως η ήπια υβριδική έκδοση μπορεί να πετύχει το 80-120 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. αντί για 10,7 δλ. που χρειάζεται το βενζινοκίνητο. Η διαφορά αυτή στην πράξη σημαίνει πως το 208 στην βενζίνη χρειάζεται να μείνει στο αντίθετο ρεύμα ή στην αριστερή λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου 95 μέτρα περισσότερα για να προσπεράσει. Στο πάντα ενδιαφέρον κομμάτι της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα η διαφορά είναι μικρή, 9,9 δλ. για το ήπια υβριδικό και 10,6 δλ. για το βενζινοκίνητο. 

Από 1.500 έως 3.000 ευρώ φθηνότερο το μη-υβριδικό ανάλογα στην εξοπλιστική έκδοση

Το 208 Hybrid καίει λιγότερο μέσα στην πόλη, μπορεί να κινηθεί με ρεύμα για λίγα χιλιόμετρα και πιο άνετα καθώς συνδύαζεται με αυτόματο κιβώτιο και προσφέρει στον οδηγό καλύτερες επιδόσεις, όμως σε σχέση με το βενζινοκίνητο, ξεκινάει από πιο υψηλή τιμή σε καθεμιά από τις 3 κοινές εξοπλιστικές εκδόσεις του μοντέλου: Active, Allure και GT. H μικρότερη διαφορά φτάνει τα 1.500 ευρώ, ενώ στην GT, το 208 Hybrid είναι ακόμη και 3.000 ευρώ ακριβότερο.

Αρα ως συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι ναι μεν το ήπια υβριδικό έχει χαμηλότερη κατανάλωση σε βάθος χρόνου, όμως η χαμηλότερη τιμή απόκτησης αποτελεί με τη σειρά του ένα πλεονέκτημα για το μη-υβριδικό.

Έκδοση Τιμές σε ευρώ
1.2 PureTech 100 S&S Active 20.900
1.2 PureTech 100 S&S Allure 22.400
1.2 PureTech 100 S&S GT 26.500
Hybrid 100 e-DCS6 Active 23.400
Hybrid 100 e-DCS6 Allure 23.900
Hybrid 100 e-DCS6 GT 29.500

test center
SEAT