Eνεργειακά αποδοτικότερα τα ηλεκτρικά (+vid)

2.087 Επισκέψεις στο άρθρο (19/11/2019)

Tα επίπεδα θερμότητας που παράγονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι δυσθεώρητα σε σχέση με αυτά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι σημαίνει αυτό και πως μας επηρεάζει;

Οι πετρελαιοκινητήρες, όπως και κάθε κινητήρας εσωτερικής καύσης, χάνουν, κατά την διαδικασία καύσης πολύ ενέργεια που απελευθερώνεται απλά ως θερμότητα. Το ποσοστό στους diesel κινητήρες φτάνει το 43% και θεωρείται καλό για τους ICE κινητήρες, ειδικά εάν συγκριθεί με την ενεργειακή απόδοση του 30% που έχουν οι βενζινοκινητήρες.

Οι ηλεκτροκινητήρες κάνουν σε αυτό το κομμάτι πολύ καλύτερη δουλειά στο να μην σπαταλούν ενέργεια, μειώνοντας παράλληλα την θερμότητα που παράγεται. Η βαθμολογία απόδοσης τους είναι περίπου 85%, ή, με άλλα λόγια, είναι σε θέση να μετατρέψουν το 85% της ηλεκτρικής ενέργειας που λαμβάνουν σε μηχανική ενέργεια.

Τα ηλεκτρικά, από την άλλη πλευρά, είναι πολύ πιο αποδοτικά αφού τα μηχανικά μέρη που θερμαίνονται πραγματικά είναι πολύ λιγότερα. Συγκεκριμένα, η μπαταρία εκπέμπει κάποια θερμότητα, όπως και μερικά από τα καλώδια, συνολικά το επίπεδο θερμότητας είναι πολύ πιο χαμηλό ακόμα και από τους κινητήρες diesel.

Η διαφορά που έχουν σε αυτόν τον τομέα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι άλλος ένας λόγος που οι εταιρείες κινούνται προς της ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Ε.Ε προωθεί προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας και όλες οι χώρες-μέλη καλούνται να πετύχουν συγκεκριμένους στόχους πάνω σε αυτό το κομμάτι για να αποφύγουν βαριά πρόστιμα και να βάλουν σε τροχιά «πράσινες» πολιτικές ανάπτυξης.

Δείτε το video που αναλύει την διαφορά ανάμεσα στους δύο αυτούς τύπους οχημάτων.
 

FORD E-TRANSIT
OPEL