• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Παίζει πια ρόλο το σύστημα μετάδοσης και στους 4 τροχούς σε ένα SUV;

Απαραίτητο το 4Χ4 στα SUV;

Διαβάστηκε από 8130 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/6/2017

Μήπως σήμερα η τετρακίνηση είναι περιττή στα SUV; Ποιός τη θέλει και τι να την κάνει εκτός κι αν προορίζεται για ειδική χρήση; Και τελικά εσείς την πληρώνετε εξτρά ή την αφήνετε εκτός για να σας έρθει και φθηνότερα; Τι λέτε;

 
Γίνεται εκτός δρόμου όχημα χωρίς τετρακίνηση; Αν ακόμη απαντάτε έτσι στην ερώτηση του τίτλου, τότε μήπως δεν ξέρετε ότι τα SUV δεν είναι πλέον εκτός δρόμου οχήματα; Μήπως με αυτό που είναι σήμερα τα SUV η τετρακίνηση είναι περιττή; Τι λέτε;

Πως θα απαντούσαμε στην ίδια ερώτηση 20 χρόνια πριν; 10 χρόνια πριν; Σήμερα; Αλλάξαμε άποψη ή μήπως άλλαξαν τα αυτοκίνητα; Βλέπεις τα SUV έχουν προγόνους τα εκτός δρόμου 4x4 οχήματα των περασμένων δεκαετιών. Όμως Τι σχέση έχει ένα σημερινό Vitara με ένα Vitara πρώτης γενιάς;

Βλέπεις τα αυτοκίνητα αλλάζουν μαζί με τους ανθρώπους. Ποιός θα περίμενε πως η Jeep θα είχε ένα Renegade βασικά προσθιοκίνητο, με αυτοφερόμενο πλαίσιο και ποιότητα κύλισης επιβατικού. Όποιος είχε βρεθεί ποτέ μέσα σε ένα Renegade της δεκαετίας του 80 μπορεί να μαρτυρήσει το χάος που χωρίζει τα δύο αυτοκίνητα.

Αν λοιπόν η κατηγορία των SUV απομακρύνθηκε τόσο πολύ από τους εκτός δρόμου σκληροτράχηλους προγόνους της, γιατί θα πρέπει να διατηρεί σώνει και καλά το πιο βασικό χαρακτηριστικό τους; Την τετρακίνηση;

Τα SUV είναι αυτοκίνητα που απευθύνονται 100% σε ανθρώπους που οδηγούν στην πόλη. Τα στοιχεία που μεταφέρθηκαν από τις παλαί ποτε off road κατηγορίες, δηλαδή το ύψος της θέσης οδηγού, η απόσταση από το έδαφος, οι κοντοί πρόβολοι και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, παραμένουν, σε ένα βαθμό, είτε για λειτουργικούς, είτε για πρακτικούς, είτε για αισθητικούς λόγους.

Το SUV σήμερα θέλει ύψος να βλέπεις από ψηλά διασταυρώσεις (ειδικά με τα παρκαρισμένα παντού), και θέλει και απόσταση από το έδαφος να μπορείς να περνάς φορτωμένος σαμαράκια, λακκούβες αλλά και να καβαλάς και κανένα πεζοδρόμιο εδώ που τα λέμε.

Οι κοντοί πρόβολοι και το όλο εκτός δρόμου «look» παραμένουν γιατί απλά αρέσουν, ενώ στοιχεία όπως η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, παρότι αισθητικά ξεγελάνε, δεν υπάρχουν πιά, ώστε η οδική συμπεριφορά και η κύλιση να είναι αυτή που πλέον όλοι περιμένουν: Ασφάλτινη.

Αρα η τετρακίνηση που κολλάει; Ποιός τη θέλει; Τι να την κάνει εκτός κι αν έχει ειδική χρήση; Και τελικά εσείς ασχολείστε; Την πληρώνετε εξτρά; Ή την αφήνετε εκτός για να σας έρθει και φθηνότερα; Τι λέτε; 

Tags: SUV, 4X4
 
  • Hlias_3

    Μου φαίνεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία απευθύνεται κυρίως σε ... γυναίκες. Βλέπω το AUDI Q2 και το χαρακτηρίζουν εκτός δρόμου. Με 14 εκατοστά απόσταση από το έδαφος και χωρίς τετρακίνηση !!! Δηλαδή το Α3 που είναι ... εντός δρόμου δεν μπορεί να πάει εκεί που πάει το Q2? Κατά τη γνώμη μου το θέμα SUV είναι πλέον θέμα marketing κατά μεγάλο ποσοστό και λιγότερο χρηστικότητα. Είναι όπως στα ποδήλατα με τα mountain. Σε όποια διαφήμιση και να δεις που έχει ποδήλατο, θα είναι mountain. Πάει κι αλλοςκαιπαιρνει mountain και κυκλοφορεί μονίμως στην άσφαλτο !!! Για μένα είναι μία κατηγορία όπως λέγαμε παλιά σεντάν, χατσμπακ, κουπέ κλπ έτσι είναι και το SUV. Επουδενει δεν είναι... τζιπ κλπ. Ίσως κάποια με τετρακίνηση και μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Τετρακίνηση χρειάζεται όποιος οδηγεί μεγάλο διάστημα του χρόνου σε δρόμους με δύσκολες συνθήκες δηλαδή στην Ελλάδα κυρίως ορεινά μέρη.

      7
  • nikos

    ας μπει σε κανα χωματοδρομο κανενας με suv με μπροστινη κινηση μονο και όταν θα κολλησει τοτε θα αντιληφθεί τι σημαινει 4χ4.

      4
  • Στάθης

    Τα SUV χρειάζονται τετρακίνηση, πρώτα πρώτα για να μην κοροιδεύουν τον εαυτό τους και δεύτερο επειδή κάποια στιγμή θα τους χρειαστεί και οι οδηγοί τους θα μετανοιώσουν πολύ που δεν έχουν. Π.χ. το χειμώνα θα τους τύχει μια χιονόπτωση και θα κολλήσουν. Τώρα όσο αφορά το Renegade που λέτε αυτό δεν έχει καμιά σχέση με το αμερικάνικο αδελφάκι του. Είναι ένα κακέκτυπο, Renegade, της Fiat, που κοροιδεύει τον εαυτό του. Γιατί η Αμερικανική Jeep δεν έχει κανένα Αμερικάνικο μοντέλο προσθιοκίνητο και έχει μόνο αυτό, το Ευρωπαικό, που έχει μηχανικά μέρη Fiat; Επειδή προφανώς το Ευρωπαικό μοντέλο δεν είναι γνήσιο Renegade, αλλά αντίγραφο του. Παρόλη την εμφανισιακή προσπάθεια να μοιάζει με Renegade, φαίνεται από μακρυά ότι δεν είναι γνήσιο.

      2