3 φωτογραφίες »

Ο Πρόεδρος της Nissan Europe έδωσε συνέντευξη σε εκπροσώπους του ελληνικού ειδικού τύπου στα γραφεία της εταιρείας στη χώρα μας.

Συνέντευξη στον Πρόεδρο της Nissan Ευρώπης

3.868 Επισκέψεις στο άρθρο (18/12/2017)

Σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, το «μεγάλο κεφάλι» της Nissan Europe, κ. Πωλ Γουίλκοξ, δίνει το στίγμα για το μεσοπρόθεσμο μέλλον στη Nissan και στον χώρο της αυτοκίνησης γενικότερα. Το Auto Τρίτη ήταν φυσικά εκεί!

Σίγουρα δεν δίνεται συχνά σε εκπροσώπους του ελληνικού ειδικού τύπου η ευκαιρία για μια δια ζώσης συζήτηση με άτομα, που έχουν ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ένα από αυτά είναι ο Πωλ Γουίλκοξ, Πρόεδρος της Nissan Europe και υπεύθυνος για τη συνολική διαχείριση, τις επιδόσεις και τη στρατηγική κατεύθυνση της Nissan σε 9 γεωγραφικές περιοχές:  Το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ελβετία,  τις Σκανδιναβικές χώρες, την Ανατολική Ευρώπη και τη Ρωσία. Ως πρόεδρος της Nissan για την Ευρώπη, ο ρόλος του είναι ο συντονισμός, η καθοδήγηση και η  χάραξη της στρατηγικής κατεύθυνση της μάρκας στην Ευρώπη, σε όλο το εύρος των  επιχειρηματικών της διαστάσεων. Ο κ. Γουίλκοξ «μετρά» 26 χρόνια παρουσίας στη Nissan, αρχικά σε διοικητικές θέσεις στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ στη Μεγάλη Βρετανία.  Ανεβαίνοντας σκαλί-σκαλί την κλίμακα της ιεραρχίας, στις αρχές του 2014 βρέθηκε στη θέση του Προέδρου της Nissan Ευρώπης. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο πρώτος Ευρωπαίος Πρόεδρος με ακαδημαϊκό  υπόβαθρο στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ (αντί στην μηχανολογία), γεγονός  που του δίνει τη δυνατότητα μιας διαφορετικής επιχειρηματικής οπτικής και αντίληψης. Στα πλαίσια της επίσκεψης του κ. Γουίλκοξ στην ελληνική αντιπροσωπεία,  το Auto Τρίτη έγινε ένα από τα ελάχιστα μέσα, που προσκλήθηκαν από τη Nissan NIK. I ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ ΑΕ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλό της, κ. Τάκη Θεοχαράκη για μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης στο ξενοδοχείο Intercontinental.

Σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, το «μεγάλο κεφάλι» της Nissan Europe, κ. Πωλ Γουίλκοξ, δίνει το στίγμα για το μεσοπρόθεσμο μέλλον στη Nissan και στον χώρο της αυτοκίνησης γενικότερα. Το Auto Τρίτη ήταν φυσικά εκεί!

Σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, το «μεγάλο κεφάλι» της Nissan Europe, κ. Πωλ Γουίλκοξ, δίνει το στίγμα για το μεσοπρόθεσμο μέλλον στη Nissan και στον χώρο της αυτοκίνησης γενικότερα. Το Auto Τρίτη ήταν φυσικά εκεί!

 
Τονίστηκε η σχέση Nissan και ελληνικής αντιπροσωπείας

Από αριστερά: Πωλ Γουίλκοξ, Τάκης Θεοχαράκης

Από αριστερά: Πωλ Γουίλκοξ, Τάκης Θεοχαράκης

Πριν την έναρξη της συζήτησης για τις εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου, ο κ. Τάκης Θεοχαράκης χαρακτήρισε ιδιαίτερα τιμητική την παρουσία του κ. Γουίλκοξ στην Αθήνα, δείγμα της αμοιβαίας εκτίμησης, αλλά και της «βαθειάς» προσωπικής σχέσης της οικογένειας Θεοχαράκη με τη διοίκηση της Nissan. Θυμίζουμε πως η Νικ.Ι. Θεοχαράκης ΑΕ είναι η πρώτη και παλαιότερη (από το 1961) αντιπροσωπεία της Nissan στην Ευρώπη, ενώ παρά την οικονομική κρίση η εταιρεία διατηρεί εντυπωσιακά υψηλό μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αυτό τόνισε ο κ. Γουίλκοξ στην εισαγωγική του ομιλία πριν δεχθεί ερωτήσεις: «Ένας από τους βασικού λόγους της επίσκεψής μου στην Ελλάδα είναι οι επιδόσεις της Nissan στην τοπική αγορά, όπου καταγράφουμε ένα από τα υψηλότερα μερίδια αγοράς και μάλιστα σε περίοδο κρίσης. Φυσικά υπάρχουν και οι συναισθηματικοί λόγοι, η προσωπική σχέση που έχουμε με την ελληνική αντιπροσωπεία και η οποία είναι εξαιρετική. Δεν υπερβάλλω, η ελληνική ομάδα είναι τρομερά δυνατή. Είμαστε εδώ για να τους στηρίξουμε 100% μιας και η προοπτική της ελληνικής αγοράς σε βάθος χρόνου είναι δυναμική. Στόχος μας είναι να παρέχουμε την μεγαλύτερη δυνατή στήριξη, ώστε όταν η αγορά σιγά-σιγά ανέβει να διατηρήσουμε δυνατή την παρουσία μας εδώ. Επί αυτού ο κ. Τάκης Θεοχαράκης συμπλήρωσε: «Είμαστε επιχειρηματίες αλλά ταυτόχρονα και άνθρωποι. Στην οικογένειά μου, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι πιο σημαντικός από τις δουλειές. Όταν η ελληνική αγορά κατέρρευσε, η Nissan Ευρώπης αμέσως επενέβη και μας στήριξε. Και εμείς από την πλευρά μας πετύχαμε τους οικονομικούς μας στόχους, ό,τι υποσχεθήκαμε δηλαδή». Στη συνέχεια ακολούθησαν οι θέσεις του κ. Πωλ Γουίλκοξ για τα θέματα που έθεσαν οι 6 παρόντες δημοσιογράφοι.
 
Για τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση και την γκάμα της Nissan στα επόμενα χρόνια
Μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα δούμε τρομερές αλλαγές . Για να είναι μία εταιρεία πετυχημένη θα πρέπει να επενδύσει στις τρεις κύριες τάσεις:  Πρώτη όλων είναι η ηλεκτροκίνηση. Μεσοπρόθεσμα το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι σημαντικό. Μετά έχουμε την αυτόνομη οδήγηση. Υπάρχουν ήδη αυτόνομα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά και σε πίστες δοκιμών. Η τρίτη τάση είναι τα συνδεδεμένα οχήματα, με δυνατότητα «επικοινωνίας» και ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ τους (connectivity). Αν είσαι ένας μικρός κατασκευαστής αυτοκινήτων αμφιβάλλω αν μπορείς να επενδύσεις σε αυτούς τους τρεις τομείς. Για εμάς η ανάπτυξη εντός της συμμαχίας σημαίνει ότι μοιραζόμαστε το κόστος για την εξέλιξη των τεχνολογιών. Η απόκτηση της Mitsubishi θα μας βοηθήσει στο να αυξήσουμε την παραγωγή μας και να λανσάρουμε γρήγορα τις τεχνολογίες. Στόχος της συμμαχίας Renault-Nissan  είναι η ετήσια παραγωγή να φθάσει τα 14 εκατ. οχήματα το 2022. Μέσα σε αυτό το διάστημα η συμμαχία θα λανσάρει 12 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεκάδες μοντέλα με αυτόνομη τεχνολογία. Επιπλέον, σκοπεύουμε να φέρουμε στην κυκλοφορία και ταξί-ρομπότ. Στη Nissan εστιάζουμε στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας. Μάλιστα η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε στους πελάτες μας εδώ στην Ελλάδα είναι η υψηλότερη στην Ευρώπη. Η ελληνική ομάδα της Nissan έχει εστιάσει στην ποιότητα και κάνει πραγματικά εξαιρετική δουλειά. Αποτελεί υπόδειγμα για την υπόλοιπη Ευρώπη. Είναι σημαντικό να υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη ανάμεσα στην μάρκα και τον πελάτη. Χωρίς εμπιστοσύνη δεν έχεις τίποτα.
 
Για τη συγχώνευση με τη Renault
Αναμφίβολα είναι η πιο πετυχημένη κοινοπραξία έως σήμερα στο χώρο του αυτοκινήτου. Οι κοινές δράσεις, με σεβασμό σε κάθε μάρκα ξεχωριστά, οδήγησαν σε επιτυχία τόσο τη Nissan, όσο και τη Renault. Ο Κάρλος Γκον ανέλαβε προσωπικά την αναγέννηση της Nissan και η σημερινή σταθερότητα της εταιρείας δεν έχει σχέση την προ συμμαχίας (1999) μη σταθερή κατάσταση. Πρόσφατα στη συμμαχία Renault Nissan εισήλθε και η Mitsubishi, μία προσθήκη πολύ σημαντική για εμάς, για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι η οικονομία κλίμακας. Πολλοί νομίζουν ότι έχει να κάνει με τον κορυφή στον αριθμό αυτοκινήτων που κατασκευάζονται ετησίως. Η συμμαχία μας δεν θέλει να είναι Νο1 απλά για να είναι Νο1.

Για το αν είναι ευχαριστημένος με το μερίδιο της Nissan στην Ευρώπη
Η Nissan δεν είναι ποτέ ευχαριστημένη. Προσωπικά είμαι ικανοποιημένος, με δεδομένη την κατάσταση που επικράτησε τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη. Αντιμετωπίσαμε θετικά την κρίση και διατηρήσαμε τη θέση μας στην αγορά. Όπως πάντα όμως, μπορούμε να πάμε ακόμη καλύτερα. Μεσοπρόθεσμος στόχος μας είναι ένα μερίδιο γύρω στο 5% στην Ευρώπη. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι η Nissan Ελλάδας πρέπει να μειώσει το μερίδιό της (μέσα στο 2017 είναι πάνω από 8%).

Για το μέλλον του diesel στην Ευρώπη
Μετά το dieselgate καταγράφεται μια μικρή, αλλά σταθερή πτώση του μεριδίου των diesel αυτοκινήτων. Σε ορισμένες χώρες η μείωση του σχετικού μεριδίου είναι πιο μεγάλη, αλλά οι πετρελαιοκινητήρες θα παραμείνουν στην επικαιρότητα για αρκετά ακόμη χρόνια, δεν θα εξαφανιστούν έτσι απλά. Καθοριστικό ρόλο παίζουν και τα μέτρα κυβερνήσεων και τοπικών αρχών για περιορισμό της πρόσβασης παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των πόλεων. Το κόστος που έχει για την αυτοκινητοβιομηχανία η επίτευξη των στόχων για περιορισμό των ρύπων θα «περάσει» φυσιολογικά στον καταναλωτή.  Αναπόφευκτα  η διαφορά τιμής ανάμεσα στα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel θα μεγαλώσει... 
 
Για τις προβλέψεις πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τη Nissan
Είναι πολύ δύσκολο να γίνουν προβλέψεις. Κύριος παράγοντας επιτυχίας είναι η ενημέρωση του κοινού για τα οφέλη από τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και ότι η αυτονομία καλύπτει τις ανάγκες τους για καθημερινή μετακίνηση. Θα πρέπει επίσης να ενισχυθεί η συνεργασία με τις κυβερνήσεις. Αφενός στις υποδομές, δηλαδή το δημόσιο δίκτυο φόρτισης και αφετέρου στα κίνητρα για την αγορά και χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όσον αφορά στις μπαταρίες, η μία σημαντική παράμετρος είναι η αυτονομία που προσφέρουν. Π.χ. στο νέο Leaf καλύπτει τις ανάγκες του 90% των οδηγών στην Ευρώπη. Η άλλη παράμετρος είναι το κόστος των μπαταριών, που μέσω των συνεργασιών υποχωρεί. Από πλευράς αξιοπιστίας, είμαστε σίγουροι ότι η τεχνολογία των μπαταριών είναι επαρκής και αξιόπιστη. Η ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης διαφέρει από χώρα σε χώρα. Στην Ελλάδα θα γίνει με πιο αργούς ρυθμούς. Εμείς πάντως είμαστε από τους πρώτους κατασκευαστές που εισάγουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα σας, καθώς τον Μάιο θα λανσαριστούν το νέο Leaf και το επαγγελματικό βαν e-NV200.
 
Για ποιο λόγο η Nissan δεν επένδυσε στα υβριδικά για την Ευρώπη
Είναι καθαρά θέμα επιλογής. Μέσα στον όμιλο διαθέτουμε όλες τις τεχνολογίες και θα αποφασίσουμε πότε και πού θα τις λανσάρουμε. Αν θέλουμε μπορούμε να φέρουμε την τεχνολογία στην αγορά μέσα σε μόλις 1-2 χρόνια. ¶λλωστε υπάρχουν υβριδικά Nissan στην Ιαπωνία.
 
Για το αν πιστεύει στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου
Αν με ρωτάτε για τα επόμενα 2-3 χρόνια, δεν νομίζω ότι θα εδραιωθούν τα οχήματα με καύσιμο το υδρογόνο. Για το απώτερο μέλλον, θεωρώ ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι βιώσιμη. Στη Nissan αξιολογούμε τα πάντα, δεν αποκλείουμε τίποτα.
  
Για την αυστηρή ευρωπαϊκή νομοθεσία στις εκπομπές CO2
Ως Nissan, είμαστε σε πολύ καλό σημείο, γιατί κάναμε έγκαιρα σωστές επενδύσεις. Πριν από 10 χρόνια πολλές άλλες εταιρείες έλεγαν ότι είναι λάθος να ξοδεύεις χρήματα στην ηλεκτροκίνηση. Εμείς όμως τώρα είμαστε έτοιμοι, καθώς διαθέτουμε την τεχνολογία για να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Αρκετοί ανταγωνιστές μας είναι σε δυσκολότερη από εμάς θέση γύρω από τις μελλοντικές αυστηρές νόρμες καυσαερίων. 
 
Για τη συνεργασία με την Mitsubishi
Μέσα στη συμμαχία της Renault- Nissan όλες οι μάρκες λειτουργούν ανεξάρτητα για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και την προσέγγιση του πελάτη. Τα οφέλη της συμμαχίας είναι προφανώς οι συνέργειες που επιτυγχάνουμε, σε τομείς όπως οι κοινές πλατφόρμες. Η συμμετοχή της Mitsubishi δεν θα αλλάξει τίποτα. Μόνο θετική μπορεί να είναι η επίδραση. Η δική της διοίκηση θα αποφασίσει ποια προϊόντα θα φέρει π.χ. στην ευρωπαϊκή αγορά. Δεν θα έχουμε καμία εμπλοκή σε αυτό. Ο ρυθμός εξέλιξης θα εξαρτηθεί κατά την άποψή μου από το κατά πόσο θα θέλει η Mitsubishi να εκμεταλλευτεί τη συμμετοχή της στη συμμαχία.  

Για το Brexit και το αν έχει επηρεάσει τη λειτουργία της Nissan
Ήταν μία αναπάντεχη απόφαση, που προκάλεσε ανασφάλεια. Η θέση μας είναι γνωστή και την εκφράσαμε στη βρετανική κυβέρνηση. Μας έδωσαν διαβεβαιώσεις για στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και η πρόσφατη εμπορική συμφωνία της Μ. Βρετανίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.    

Για τη συμμετοχή της Nissan στη Formula E από τη σεζόν 2018-19
Η Nissan έχει πλούσια ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως με το Skyline και το GT-R. Η παρουσία μας στη Formula E θα ενισχύσει το κύρος της μάρκας και παράλληλα θα μας δώσει την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την τεχνολογία σε ακραία επίπεδα. Αναμφίβολα είναι μια συναρπαστική προοπτική.

PEIRAIOS LEASING
OPEL