Αυτά τα μικρά SUV κάνουν φασαρία στο ταξίδι, όταν δηλαδή οδηγείς με 120 χλμ./ω., αφού το ντεσιμπελόμετρο του AutoΤρίτη Test Center έδειξε πάνω από 72 db. Που οφείλεται στο καθένα.
Μικρά SUV που έχουν θόρυβο στο ταξίδι
Μια που τα μικρά SUV είναι η τάση των καταναλωτών, βρήκαμε για τους πιο active, αυτά που κάνουν την περισσότερη φασαρία στο ταξίδι. Γιατί ως γνωστών η ησυχία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι βασικός παράγοντας της άνεσης και της ηρεμίας που πρέπει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο. Στο AutoΤρίτη Test Center λοιπόν, μία από τις μετρήσεις που κάνουμε είναι αυτή του θορύβου μέσα στην καμπίνα, με τη βοήθεια ειδικού οργάνου.
Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που οι εταιρείες επενδύουν ολοένα και περισσότερα χρήματα στην ηχομόνωση των καμπινών, προκειμένου να «αποκρούονται» οι ήχοι από το εξωτερικό περιβάλλον. Ως εκ τούτου, από όλα τα μικρά SUV που έχει μετρήσει το AutoΤρίτη Test Center αποφασίσαμε να παραθέσουμε στις παρακάτω γραμμές αυτά που κάνουν το θόρυβο πάνω από 72 ντεσιμπέλ με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
Tον τίτλο του πιο θορυβώδους B-SUV, μοιράζονται το Dacia Sandero Stepway και το VW T-Cross.
Skoda Kamiq και Dacia Sandero τα πιο θορυβώδη σε ταξίδι
Συνολικά 7 μοντέλα από την κατηγορία των μικρών SUV είναι αυτά που ξεπερνάνε το όριο των 72 db εντός της καμπίνας. Σημαντικό ότι αναφερόμαστε εντός της καμπίνας διότι αυτό σημαίνει πως δεν παίζει ρόλο μόνο ο κινητήρας, αλλά και ο θόρυβος από τα ελαστικά, από τον αέρα και από το κιβώτιο σε συνάρτηση πάντα με την ηχομόνωση της καμπίνας. Αναλυτικότερα θα αναφερθούμε στη συνέχεια.
Ξεκινώντας λοιπόν από την απαρίθμηση των μοντέλων μας, το υβριδικό Jazz Crossstar, λόγω του CVT κιβωτίου παράγει 72,1 db θορύβου, όσο ακριβώς και το Hyundai Bayon με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων, το οποίο λόγω έλλειψης τούρμπο ανεβάζει περισσότερες στροφές.
Στα 72,5 db είναι ο θόρυβος που παράγουν το plug-in Jeep Renegade και το diesel Opel Crossland. Το Renegade μοντέλο «πέφτει θύμα» της τετραγωνισμένης off-road σχεδίασής του και των M+S ελαστικών του με το φαρδύ πέλμα, ενώ το γερμανικό SUVακι, λόγω των πάτα πιο θορυβωδών κινητήρων diesel.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το έτερο B-SUV της Opel το Mokka, στην diesel έκδοσή του, για το οποίο το ντεσιμπελόμετρο έγραψε 72,7 db, παίρνοντας την τρίτη θέση στο άτυπο βάθρο.
Στην κορυφή τον τίτλο του πιο θορυβώδους B-SUV, μοιράζονται δύο μοντέλα με 72,8 db θορύβου. Το Dacia Sandero Stepway με τον κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης-υγραερίου με 100 ίππους, το οποίο οφείλει την επίδοσή του στην ηχομόνωση της καμπίνας, καθώς το ίδιο σύνολο είναι πολύ πιο «ήσυχο» στο Captur. Μαζί του και το VW T-Cross με τον 1.000άρη TSI κινητήρα των 95 ίππων, το οποίο αφενός μεν έχει πιο θορυβώδες σύνολο, αφενός δε, δεν το βοηθάει και το 5άρι σασμάν του.