• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θέλεις μηχανικό σασμάν; Αδικαιολόγητος!

Διαβάστηκε από 17157 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/6/2017

Με κιβώτια διπλού συμπλέκτη, σειριακά μηχανικά και αυτόματα 7, 8 και 9 σχέσεων, ποιος επιμένει ακόμη να αλλάζει ταχύτητες μόνος του;

 
Ποιος δε θυμάται την εποχή που το αυτόματο κιβώτιο ήταν αιτία μίσους και διχόνοιας; Που οι οδηγοί που τα προτιμούσαν αντιμετωπίζονταν από τους άλλους σχεδόν ρατσιστικά; Λοιπόν αυτά τελείωσαν και μαζί τους τελείωσαν και αυτά τα αυτόματα που πιθανώς να άξιζαν τέτοια αποστροφή. Τώρα όμως; Υπάρχει δικαιολογία με τόση τεχνολογία να ασχολούμαστε ακόμη με το λεβιέ των ταχυτήτων;

Τι έχει αλλάξει; Τα νέα κιβώτια, είτε καθαρά αυτόματα, όπως στα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού είτε αυτοματοποιημένα μηχανικά ενός ή δύο συμπλεκτών, δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν. 

Κάποτε το αυτόματο κιβώτιο ήθελε μεγάλη ισχύ γιατί είχε απώλειες και «έτρωγε» ροπή, ρίχνοντας αισθητά τις επιδόσεις. Τώρα ισχύει το αντίθετο, ειδικά στα γρήγορα μοντέλα, που απαλλαγμένα από τα χειροκίνητα σασμάν πετυχαίνουν κάθε φορά τις επιδόσεις τους, όχι μόνο όποτε τα καταφέρνει ο οδηγός. 

Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, όπου η ρύθμιση γίνεται με στόχο όχι τις επιδόσεις αλλά την κατανάλωση και τους ρύπους. Ποιος δε θέλει να αλλάζει το αυτοκίνητο μόνο του ταχύτητα όποτε ξέρει εκείνο πως θα διατηρήσει την κατανάλωση πιο χαμηλή; 

Και μετά είναι η ευκολία. Όποιος έχει οδηγήσει ακόμη και αρχαίο αυτόματο στην κίνηση της πόλης ξέρει πόσο ευεργετικό είναι για το αριστερό πόδι. Απαλλαγμένο από το συνεχές πάτημα του συμπλέκτη, πρώτη-νεκρά, πρώτη-νεκρά, ξεκουράζεται στην άκρη, κάνοντας το μποτιλιάρισμα μια σαφώς λιγότερο δυσάρεστη εμπειρία. 

Βέβαια η «ρετσινιά» του αυτόματου επιμένει. Πολύς κόσμος έχει μείνει με την εντύπωση του «είναι αργό» ή «κόβει γκάζι» ή «τρώει βενζίνη». Κάτι σαν τον μπαμπούλα της αυτοκίνησης. Λοιπόν ο μπαμπούλας πέθανε και τα πράγματα έχουν έρθει τελείως ανάποδα. 

Τώρα πρέπει να φύγει και η «μαγκιά» που κάποτε οι οδηγοί θεωρούσαν πως δεν έχουν όσοι δε μπορούσαν να ξεκινήσουν στην ανηφόρα αφήνοντας γρήγορα το συμπλέκτη για να πατήσουν έγκαιρα το γκάζι. Επειδή δε ζούμε στην άγρια δύση και επειδή είναι πολύ πιο εύκολο να ασχοληθείς με την κίνηση γύρω σου ή άλλα πιο ενδιαφέροντα πράγματα, χωρίς να σε νοιάζει, αφήνεις το αυτοκίνητο να σταθεί μόνο του στον ανήφορο και απλά πατάς όσο γκάζι θες, χωρίς άγχος και απότομες κινήσεις, για να πας μπροστά. Και κυριολεκτικά και μεταφορικά. 

Αρα λοιπόν τι μένει στα χειροκίνητα σασμάν; Η χαμηλότερη τιμή; Ίσως, αν και αυτό διαπραγματεύεται όταν ανακαλύψει κανείς τον τροχό που λέγεται αυτόματο κιβώτιο. Ο απόλυτος έλεγχος; Αυτό και αν είναι σχετικό, αφού με το αυτόματο κάνεις ακριβώς ότι θες, κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο. 

Γιατί λοιπόν δεν αγοράζουμε αυτόματα; Εσείς τι δικαιολογία έχετε; Τι βάζετε μπροστά στην ιεράρχηση των αναγκών και κόβετε το αυτόματο κιβώτιο από τη λίστα; Είναι καλύτερο το χειροκίνητο; Ή απλά έτσι μάθαμε και δύσκολα αλλάζει κανείς; Τι λέτε;

 
  • St

    Χα....γιατί 1.όσο πιο πολλοι είναι οι αυτοματισμοί στη ζωή μας τόσο Αμερικανάκια γινόμαστε και μαθαίνουμε να καθόμαστε στον καναπε..και να μας εξαγοράζουν ευκολα και φτηνα!!!!2. γιατί μειωνεται η ευχαρίστηση στην οδηγηση που βαζοντας την ταχύτητα με τον μοχλό ελεγχεις εσυ ο ιδιος το αυτοκίνητο...συμμετεχεις στην οδηγηση 3. γιατι θέλουμε ένα naked αυτοκινητο χωρίς πολλα μπιχλιμπίδια, να μπορούμε να το φτιαχνουμε μονοι μας..χωρίς εξουσιοδοτημένα συνεργεία..μακαρι να βγει το ΠΟΝΥ στην παραγωγή.....να αρχισουμε να ξαναγινουμε΄Ελληνες

      22
  • carlover

    Μόνο εάν κάποιος δει στην πράξη την ευκολία και την ευχρηστία που προσφέρει πλέον ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο θα καταλάβει ότι δεν θα ξαναγυρίσει ποτέ ξανά σε μηχανικό κιβώτιο.

      14
  • St

    carlover, νομίζω πως έχει ξεφύγει η εννοια της αυτοκίνησης , αλλα αυτό είναι θεμα για συζητησης σε άλλο ποστ! η απλοτητα και η λιτοτητα ποτε δεν εβλαψε κανενα, όμως το συστημα μας θελει να αγοράζουμε να αγοράζουμε ..συνεχεια και να πουλανε να πουλανε παση θυσία...με τα απποτελεσματα να τα βλέπουμε..και στο περιβάλλον και στην ποιοτητα ζωης και στις ανθρώπινες σχεσεις! με αυτά μου ερχονται στο μυαλο μου εκτος από το Ελληνικο ΠΟΝΥ , το ρενω 4TL, το Φιατ 127, το σιτροεν 2cv....και οι γυμνες ιταλικες μοτο..λανερντα. ντουκατι και γκουζζι από τη δεαετικα του 60-70.... όλα αυτά ηταν μεταφορικα μεσα , φτηνα και αξιοπιστα που έφτιαχνες μονος σου......και ειχαν μεγαλη διαρκεια ζωης! σημερα δεν υπαρχει κατι αντιστοιχο.....δυστυχως!

      11
  • carlover

    Αγαπητέ ST γινόμαστε Αμερικανάκια μετους αυτοματισμούς στη ζωή μας? Να πετάξουμε τα κινητά στη Θάλασσα ή για να ανοίξουμε την κλειδαριά του συνοδηγού θα πρέεπι να κάνουμε το εσωτερικό "άλμα" που κάναμε παλιά και αφου τεντωθούμε να ανοίξουμε και τις πίσω κλειδαριές χειροκίνητα?? ή να σκεφτούμε μήπως αυτές χαλάσουν κάποια στιγμή και κοστίζει η αντικατάστασή τους? Όσον αφορά την οδηγική συμμετοχή μας πλεόν τα περισσότερα είναι και σειριακά που σημαίνει ότι το αυτόματα είναι στην ουσία υπό τον πλήρη έλεγχό μας όπως και ένα χειροκίνητο. Επίσης θα ήθελα να πω ότι οδηγούσα φυσικά χρόνια χειροκίνητο όπως και οδηγώ ακόμη ταυτόχρονα με αυτόματο...και είχε τη λανθασμένη άποψη ΄κάποτε ότι το χειροκίνητο είναι αναντικατάστατο χωρίς να έχω δει και την άλλη πλευρά της τεχνολογίας η οποία εξελίσεται προς όφελος μας...που φυσικά πληρώνεται..όπως όλα...

      11
  • constant papac

    Όντως τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια λειτουργούν καλύτερα από τα μηχανικά.! Η απορία μου είναι σχετικά με 1. Κόστος συντήρησης τους. 2. Κόστος αντικατάστασης τους Δηλαδή πόσο κοστίζει σε περίπτωση βλάβης.? Μπορώ να το εμπιστευτώ σε μεταχειρισμένο των 80 και 100 χιλιάδων χιλιομέτρων. ? Έχω διάφορες ιστορίες από ιδιώτες φίλους αλλά και από επαγγελματίες οδηγούς ταξί.!

      9
  • St

    όχι δεν έχω οδηγήσει σύγχρονα αυτοκίνητα...δεν ξερω αν είμαι τυχερός η ατυχος που δεν το έχω κάνει....Τώρα είμαι συνταξιούχος αλλά από το 1991 εως το 2000 είχα δικη μου εταιρία ενοικιασεως αυτικινήτων .....με σουμπαρου Μ80, νισαν Σαννυ και οπελ κορσα...σκυλιά αμαξια . ειδικα τα σουμπαρού.....

      7
  • Στάθης

    Υπάρχουν περιπτώσεις που θέλεις να έχεις μια συγκεκριμένη σχέση μετάδοσης στο κιβώτιο, η οποία να παραμένει σταθερή και να μην αλλάζει, όση ώρα τη θέλεις. Μια περίπτωση σαν και αυτή είναι να θέλεις να πλαγιολισθαίνεις, να κάνεις Drift (εννοείται με πίσω κίνηση), οπότε το χειροκίνητο κιβώτιο είναι μονόδρομος. Υπάρχει επίσης η περίπτωση που κινείσαι ας πούμε με 5η σχέση και θέλεις να κατεβάσεις 3η, για να επιταχύνεις δυνατά, χωρίς να είσαι υποχρεωμένος να περάσεις από την 4η. Και στην περίπτωση αυτή βοηθάει το χειροκίνητο κιβώτιο.

      7
  • panosl1

    Για κάποιους η οδήγηση είναι το να πηγαίνεις από το σημείο Α στο Β, γι αυτούς είναι το αυτόματο η τεχνολογία κλπ. Ενώ για κάποιους άλλους η οδήγηση είναι απόλαυση, είναι έκφραση, γι αυτούς δεν υπάρχουν αυτόματα, υπάρχουν γρήγορες αλλαγές, κατεβάσματα και πολλά άλλα...

      6
  • nikos

    είμαι υπερ ενός καλου αυτοματου κιβωτιου.εγω πιστευω η αισθηση στην οδηγηση δεν ερχεται από το μηχανικο κιβωτιο κουνωντας το λεβιε περα δωθε αλλα από ένα σειριακο η τα paddles πισω στο τιμονι,εγω πιστευω η απολυτη αισθηση ερχεται από τα paddles.ενα καλο αυτοματο κιβωτιο θα πρεπει να κανει τηις αλλαγες χωρις τα λεγομενα κλωτσιματα και επισης οι ταχύτητες να αλλαζουν γρηγορα χωρις καθυστερηση δεν εννοω στο φασμα των στροφων αλλα εκει που αλλαζει η ταχυτητα να μην υπαρχει υστερηση στην αλλαγη.ενα από τα καλυτερα αυτόματα που εχω οδηγησει είναι τα dsg του ομιλου vw όπως επισης πολύ καλα αυτόματα εχει και η mercedes.η αληθεια είναι ότι τα μηχανικα είναι πιο αξιοπιστα από τα αυτόματα και το κοστος επισκευης πιο φτηνο.

      4
  • carlover

    Αγαπητέ ST, δεν ξέρω αν έχεις οδηγήσει σύγχρονο αυτόματο σειριακό για ένα διάστημα ώστε να καταλάβεις τις αρετές του αλλά θέλω να τονίσω ότι δεν πρέπει να συγχέουμε τη λιτότητα και την απλότητα που αναφέρεις με την καθημερινή μας ευκολία που προσφέρεται από τις νέες τεχνολογίες. Δεν μιλάμε για ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά για ένα σύστημα που μας κρατάει ξεκούραστους, απλοποιεί την οδήγηση, μας βοηθάει να παρκάρουμε πιο εύκολα και αν χρειαστεί και θέλουμε μπορούμε να συμμετέχουμε ενεργά όπως ακριβώς και στο χειροκίνητο κιβώτιο. Το κατρέλ, το 127 και το ντεσεβό που αναφέρεις φυσικά αποτελούν ένα πανέμορφο κομματι της ιστορίας του αυτοκινήτου αλλά η την ιστορία την γνωρίζουμε τη θυμόμαστε και τη σεβόμαστε χωρίς να απαρνούμαστε την εξέλιξη που έχει δημιουγηθεί για εμάς. Και η σκάφη της γιαγιάς που έπλενε τα ρούχα μας προκαλεί αναμνήσεις αλλά νομίζω ότι το πλυντήριο των ρούχων είναι απαραίτητο για τη σωματική μας ηρεμία. Όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες ακόμη και εδώ πλέον τα αυτόματα κιβώτια αυξάνονται σε πάρα πολλά μοντέλα με μοναδικά πλεονεκτήματα. Η ηλεκτροκίνηση επίσης που σε μερικά χρόνια θα είναι μονόδρομος λειτουργεί αποκλειστικά με αυτοματοποιημένα κιβώτια που οτιδήποτε πλέον μηχανικό εκείνη την εποχή θα βρίσκεται μόνο στα μουσεία της ιστορίας, όπως άμαξες με καρόροδες και τρένα που έκαιγαν κάρβουνο...

      3
  • St

    η τεχνολογική εξέλιξη και τα καταναλωτικά προϊόντα που την εχουνενσωματώσει . τις περισσοτερες φορες ερχονται με σκοπιμότητες εμπορικες και κερδους, δεν είναι παντοτε αθωες και δεν καλυπτουν τις πραγματικες ανάγκες που βελτιωνουν την ανιρωπινη ζωή....να μην θεοποιούμε την τεχνολογικη εξελιξη η οποια κατευθύνεται μονο αν συμφερει οικονομικά ολους αυτους που την κατεχουν και την προαγουν και την αξιοποιουν ..άλλωστε πολλες τέτοιες τεχνολογιες εμειναν στη μεση όταν δεν πετυχαν εμπορικα..σε πολλους τομεις όχι μονο στην αυτοκινηση.... Εν τέλη εγω προσωπικα πολύ αμφιβάλλω αν οντως εχουν βελτιωθεί τα τελευταια 40 χρονια τα αυτοκίνητα...αν οντως μας βοηθάνε στο βαθμό που μας το προβαλλουν σε σχεση με τα ατυχήματα η με τα καυσαερια η με την ανακυκλωση. Αλλωστε ακομη και σημερα τα αυτοκίνητα μας πνιγουν στις πολλεις , καλύπτουν χωρους που μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ανθρωπινα, αναπνεουμε καρκινογόνα καυσαερια, και τελικα το κοστος αγορας και χρήσης τους!!!

      2
  • Μάρκος

    Το χειροκίνητο έχει πεθάνει προ πολλού! Όσοι παραμένουν στο χειροκίνητο (χράτσα-χρούτσα) είναι σα να προτιμάνε τον τηλεφωνικό θάλαμο αντί να έχουν κινητό, σα να προτιμάνε να στέλνουν γράμμα αντί για email κτλ. Ο κόσμος προχωρά εμπρός! Όχι προς τα πίσω! Όσο για τις μπούρδες περί ρεπρίζ και αλλαγή ταχυτήτων στις ανηφόρες, μέχρι να πατήσουν εκείνοι συμπλέκτη και να βάλουν 1η, συμπλέκτη, 2α κτλ, ΕΧΩ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΝΟΣ!!! ΆΝΤΕ ΓΕΙΑ!