Toyota GR Yaris: Έβαλε... φωτιά στην «Πράσινη Κόλαση» (+vid)

2.130 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2020)

Κάποιοι άρχισαν τις συγκρίσεις του νέου GR Yaris με το Renault Megane R.S. Trophy-R στο Ring. Η αλήθεια είναι πως το «πολεμικό» ιαπωνικό μικρό τα κατάφερε περίφημα στην μικρότερη διαδρομή Bridge-to-Gantry σταματώντας τα χρονόμετρα στο 7:56. Και όλα αυτά χωρίς να έχει σύμμαχο τον καιρό!

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Καταρχάς, κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει στο ότι το νέο GR Yaris είναι μια εξαιρετική σπορ κατασκευή, καθώς καταφέρνει να συνδυάσει τις κόμπακτ διαστάσεις ενός μικρού μοντέλου με έναν ισχυρότατο τρικύλινδρο 12βάλβιδο turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, ο οποίος προσφέρει 261 ίππους και 360 Nm ροπής, και το σύστημα τετρακίνησης GR-FOUR (σ.σ. η ονομασία παραπέμπει στην τετρακίνηση GT-FOUR της Celica) της Toyota που έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την ισχύ που πηγαίνει σε κάθε τροχό, ενώ ταυτόχρονα είναι απλό και ελαφρύ.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να δοκιμαστεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο στα άκρα; Φυσικά, έχοντας αντίπαλο του το χρονόμετρο στην πίστα του Nurburgring, ή αλλιώς στην επονομαζόμενη και ως «Πράσινη Κόλαση». Έτσι, πριν λίγα 24ώρα, στις 22 Νοεμβρίου, ένας λάτρης της αυτοκίνησης μπήκε πίσω από το τιμόνι ενός εργοστασιακού Toyota GR Yaris και έτρεξε στο κομμάτι της πίστας Bridge-to-Gantry, μήκους 19,1 χιλιομέτρων. Κάποια Μέσα, έσπευσαν να συγκρίνουν την προσπάθεια του κορυφαίου εργοστασιακού Yaris με εκείνη του Renault Megane R.S. Trophy-R, μίας ειδικής έκδοσης που κατέχει το ρεκόρ για τα προσθιοκίνητα στη συγκεκριμένη πίστα. Ποια η διαφορά; Το ρεκόρ του γαλλικού hot hatch αφορά τη διαδρομή Nordschleife μήκους 20,8 χλμ., ήτοι 1,5 χλμ. παραπάνω, στην οποία περιλαμβάνεται και μία μεγάλη ευθεία που τα περισσότερα μοντέλα «χτυπάνε» τελική.

Φυσικά, ο γύρος του ιαπωνικού μικρού είναι εξαιρετικός και ο χρόνος των 7 λεπτών και 56 δλ. προκαλεί ενθουσιασμό, συνυπολογίζοντας ότι η προσπάθεια έγινε με σχετικά κακές καιρικές συνθήκες, αφού στην πίστα επικρατούσε συννεφιά με τη θερμοκρασία, σύμφωνα πάντα με το βίντεο που ανήρτησε ο οδηγός, να κυμαίνεται στου 6 βαθμούς Κελσίου.

Επιπλέον, το GR Yaris, που διατίθεται στην ελληνική αγορά από 42.670 ευρώ, κατάφερε να «γυρίσει» ταχύτερα την πίστα, στη διαδρομή Bridge-to-Gantry, από μοντέλα όπως η BMW M135i (8:05) και το Audi RS3 Sportback (8:20), ενώ βρέθηκε πολύ κοντά στην Lotus Elise Sport 220 MkIII με χρόνο 7:52. Διόλου άσχημα για το «πυραυλάκι» της Toyota.

Εμβαθύνοντας λίγο στα τεχνικά στοιχεία του GR Yaris, η ισχύς διοχετεύεται στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος GR-FOUR, που προαναφέραμε. Παράλληλα χρησιμοποιεί ελαφρώς διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης για τον εμπρόσθιο και οπίσθιο άξονα, κάτι που σύμφωνα με τη μάρκα επιτρέπει την κατανομή της ροπής ολοκληρωτικά είτε στον εμπρόσιθιο άξονα, είτε στον πίσω.
 
Όσον αφορά στο αμάξωμα, αυτό κατασκευάζεται κυρίως από ελαφριά υλικά μεταξύ των οποίων και αρκετά τμήματα από ανθακονήματα, ενώ το αλουμίνιο χρησιμοποιείται για το καπό, τις πόρτες και την πόρτα του χώρου αποσκευών. Ως αποτέλεσμα έχουμε το βάρος του μοντέλου να ανέρχεται στα 1.280 κιλά με τη αναλογία κιλών ανά ίππο να φτάνει τα 4,9 κιλά. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 5,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα.
 
Τρία προφίλ οδήγησης είναι διαθέσιμα, τα οποία αλλάζουν την κατανομή της ισχύος στους δύο άξονες. Σε κανονική λειτουργία, η κατανομή της ισχύος εμπρός/πίσω είναι 60:40. Στο προφίλ Sport μετατοπίζεται προς τα πίσω, σε 30:70, ενώ στο προφίλ Track η βασική ρύθμιση είναι 50:50. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει όποιο προφίλ οδήγησης επιθυμεί μέσω ενός μπουτόν 4WD.
 
Σε άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά, το GR Yaris διαθέτει μια νέα, αποκλειστική πλατφόρμα που συνδυάζει το μπροστινό μέρος της πλατφόρμας GA-B με το πίσω μέρος της πλατφόρμας GA-C. Ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει στους μηχανικούς της μάρκας να εξοπλίσουν το «καυτό» μοντέλο με διπλά ψαλίδια στο πίσω μέρος, ενώ στο μπροστινό μέρος χρησιμοποιείται σύστημα ανάρτησης με γόνατα MacPherson. Παρών είναι και ένα ισχυρό σύστημα πέδησης με τους εμπρόσθιους δίσκους 356 χιλιοστών να συνδυάζονται με τερτραπίστονες δαγκάνες.

Στο παρακάτω βίντεο το ρεκόρ του Renault Mégane R.S. Trophy-R:

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD E-TRANSIT
OPEL