Mε επιλεγμένη τη Dynamic λειτουργεία μπορείς να ορμήσεις σε γρήγορους ρυθμούς, αν η υψηλή κατανάλωση δεν προλάβει να σε τρομάξει…

Το Evoque δείχνει να έχει στο DNA του την περιπέτεια, ακόμη και την πιο άγρια.

Στο δρόμο: Oδοστρωτήρας εντός και εκτός δρόμου

48.541 Επισκέψεις στο άρθρο (30/11/2018)

Aν μη τι άλλο στο Evoque κάθεσαι ψηλά, χωρίς όμως η θέση οδήγησης να είναι «φορτηγίσια». Απεναντίας χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις θα βολευτείς εύκολα με το τιμόνι σχεδόν κάθετο μέσα στα χέρια. Παραδόξως το Evoque δεν είναι δυσκίνητο στην πόλη με το ελαφρύ τιμόνι, το αυτόματο κιβώτιο και την κάμερα οπισθοπορείας να κάνουν αγχολυτική την κίνηση στα στενά και το παρκάρισμα. Από την άλλη με 290 άλογα διαθέσιμα από τον πρόθυμο κινητήρα, μόλις ο δρόμος «ανοίξει» μπορείς να ορμήσεις σε πιο γρήγορους ρυθμούς -αν η υψηλή κατανάλωση δεν προλάβει να σε τρομάξει. Απόλυτα θετικό το κιβώτιο, που ανταποκρίνεται σωστά, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και σε αυτή με τα ακραδάκτυλα χάρη στα paddles στο τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση το Evoque είναι άνετο στο δρόμο και μάλιστα παρά το ύψος ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι χαμηλός μέσα στην καμπίνα. Η ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές και σιδερώνει τις ανωμαλίες, ενίοτε όμως θορυβεί περισσότερο από ότι θα ήθελες για SUV πολυτελείας. Και από το τιμόνι θα θέλαμε περισσότερη επικοινωνία με το πλαίσιο, αλλά και καλύτερη αίσθηση γύρω από την ευθεία. Από την άλλη, το μοντέλο της δοκιμής διέθετε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και πρόγραμμα λειτουργίας Dynamic. Με τις πρώτες στροφές και επιλεγμένο το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το πλαίσιο αντιδρά ευχάριστα και πιο άμεσα από ότι περιμένεις, η κλίση είναι περιορισμένη, ενώ το τιμόνι γίνεται κάπως πιο πειστικό και με καλύτερη επικοινωνία. Στη νορμάλ λειτουργία τα παραπάνω χαρακτηριστικά αμβλύνονται, αλλά τονίζεται η άνεση. Η τετρακίνηση πάντως λειτουργεί άμεσα και αποτελεσματικά, οπότε η συμπεριφορά είναι ουδέτερη στην υπερβολή κάτι που θα εκτιμήσει κανείς σε ολισθηρές, βρεγμένες ή χιονισμένες επιφάνειες. Αριστες εντυπώσεις αφήνει και το σύστημα Vectoring που φρενάρει τον εσωτερικό προς τη στροφή τροχό για καλύτερο κράτημα. Δεν μπορούμε να πούμε όμως το ίδιο και για τα φρένα, τα οποία παρά τις εντυπωσιακές τους προδιαγραφές δεν ακινητοποιούν το Evoque σε λιγότερα από 42,5 μέτρα.

Αγρίμι εκτός
Σίγουρα ο πολυτελής χαρακτήρας του Evoque δεν σε προτρέπει να το λερώσεις με λάσπες και χώματα, ωστόσο αν το επιχειρήσεις θα εντυπωσιάσει με τις ικανότητες του παρά τους (έξτρα) τροχούς των 20 ιντσών, που σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο. Με πολύ καλές γωνίες αναρρίχησης, αλλά κυρίως με 212 χλστ. απόστασης από το έδαφος και εξαιρετική τετρακίνηση, το Evoque δείχνει να έχει στο DNA του την περιπέτεια, ακόμα και την πιο άγρια. Όσο απομακρύνεσαι από την άσφαλτο, όσο πιο σαθρό γίνεται το έδαφος, το σύστημα Terrain Response με τα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (χιόνι, άμμος, χαλίκι, λάσπη κτλ) θα φροντίσει να σε βγάλει από τα δύσκολα και να κάνει το πολυτελές SUV να δείξει άξιος τιμητής της οικογενειακής του παράδοσης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ford
NISSAN