Περιοδικό - Test

Suzuki Grand Vitara:
 
Grand Ομοιογένεια...
 

Η παράδοση της Ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία οχημάτων εκτός δρόμου καθώς και η επιτυχία της στις πωλήσεις είναι γνωστή σε όλους. Με την παρουσίαση του Vitara το 1988 καθιερώθηκε στην κατηγορία. Δέκα χρόνια αργότερα το 1998, η Suzuki θέλοντας να διατηρήσει την καλή της πορεία στο στίβο των πωλήσεων παρουσίασε το Grand Vitara. Το πεντάθυρο αμάξωμα ξεχωρίζει εξωτερικά από τα φουσκωμένα φτερά τα μαρσπιέ και τους στρογγυλεμμένους προφυλακτήρες. Το εσωτερικό είναι ανανεωμένο και ο διάκοσμος έχει βελτιωθεί πάρα πολύ, με τους χρωματικούς συνδυασμούς να συνθέτουν μία ευχάριστη εικόνα. Οι χώροι είναι αρκετοί για τους επιβάτες, ενώ στην 5θυρη έκδοση οι παραχωρήσεις είναι πολύ μικρότερες, αφού ο συνολικός διαθέσιμος χώρος είναι αρκετά μεγαλύτερος. Οι σημαντικότερες αλλαγές είναι κρυμμένες κάτω από το καπό, όπου εκτός από τον γνωστό κινητήρα των 1.6 λίτρων, υπάρχει ένα δίλιτρος 16βάλβιδος με 128 ίππους και ένας 2.5 V6 και 24 βαλβίδες με απόδοση 144 ίππους. Ο τελευταίος, στην πράξη αποδεικνύεται απλώς ικανοποιητικός και θα πρέπει να πιεστεί πραγματικά πάνω από τις 5000 στροφές για να δείξει τις δυνατότητές του. Αυτό πάντως που έχει βελτιωθεί σημαντικά είναι η άνεση, δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου, ποιοτικότερου και ακριβότερου αυτοκινήτου. Τόσο στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, όσο και σε χωμάτινες διαδρομές, λίγες είναι οι φορές που ενοχλητικοί κραδασμοί θα περάσουν στο εσωτερικό. Γενικότερα η οδική συμπεριφορά είναι απόλυτα ασφαλής και προβλέψιμη σε όλες τις συνθήκες. Στην άσφαλτο το Grand Vitara στρίβει ουδέτερα ενώ στο όριο της πρόσφυσης εμφανίζονται υποστροφικές τάσεις. Μόνο σε κάποιες περιπτώσεις που το οδόστρωμα έχει διαδοχικά σαμαράκια, παρατηρούνται μικροσυντονισμοί του πίσω άξονα, φαινόμενο συνηθισμένο σε αυτοκίνητα της κατηγορίας. Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν υπάρχει η χαλαρή αίσθηση που συναντάμε σε άλλα αυτοκίνητα και ο οδηγός πληροφορείται άμεσα για τα όρια της πρόσφυσης. Τα σημεία που πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος αγοραστής είναι σίγουρα η κατάσταση της ανάρτησης, τυχόν κτυπήματα στο πάτωμα από τις εκτός δρόμου εξορμήσεις, αλλά και σκουριές που μπορεί να προέρχονται από συχνές επαφές με το υγρό στοιχείο, λόγω ελλιπή πλυσίματος. Οι ανταγωνιστές σε αυτή την κατηγορία είναι το Toyota RAV4 5d, Opel Frontera 5d, Honda CRV.

. Αξίζει για:
1.  Χώροι-άνεση
2. Αξιοπιστία
3.  Μεταπώληση