Περιοδικό - Test

Suzuki Samurai:
 
Ο αειθαλής Ιάπωνας...
 

Tο Suzuki Samurai πρωτοπαρουσιάστηκε από την ιαπωνική εταιρεία το 1980. Πρόκειται για ένα τετρακίνητο όχημα, το οποίο μάλιστα σημείωσε μεγάλη επιτυχία, αφού παρέμεινε στην παραγωγή είκοσι χρόνια. Το Samurai συνδύαζε χαριτωμένη εμφάνιση, συμπαγείς διαστάσεις, ανθεκτική κατασκευή και εντυπωσιακές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Στη χώρα μας, κέρδισε αρχικά τις εντυπώσεις σαν μικρό επαγγελματικό όχημα, αφού ήταν ικανό για ελαφριές μεταφορές, ενώ παράλληλα επέτρεπε και τις μικρές εξορμήσεις του σαββατοκύριακου, χωρίς περιορισμούς.
Το Samurai διέθετε περιορισμένους χώρους και λιτό εσωτερικό, καθώς και σχετικά σκληρές αναρτήσεις, οι οποίες δε συμπαθούσαν ιδιαίτερα τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Παράλληλα, το τιμόνι του ήταν βαρύ και ασαφές, τα φρένα απαιτούσαν αρκετή δύναμη στο πεντάλ για να ακινητοποιήσουν το όχημα και το κιβώτιο ήταν σχετικά σφικτό. Οι περιορισμένες διαστάσεις του, το μικρό βάρος, οι μεγάλοι τροχοί και η ροπή του κινητήρα, το έκαναν ιδιαίτερα αποτελεσματικό, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης μπλοκέ διαφορικού και εξελιγμένων αναρτήσεων. Οι άκαμπτοι άξονες και τα φύλλα σούστας εμπρός και πίσω βοηθούσαν τόσο στο να ανταπεξέρχεται, το Samurai, σχεδόν κάθε αντιξοότητα, όσο και στο να διατηρείται η τιμή του σε χαμηλά επίπεδα (παλαιά, φθηνή τεχνολογία).
Το Suzuki Samurai διετέθη στην ελληνική αγορά με ένα μηχανικό σύνολο 1298 κ.εκ., το οποίο απέδιδε 69 ίππους στις 6000 στροφές και με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Βέβαια, με βάση τα σημερινά κριτήρια, μπορούμε να πούμε ότι είχε μέτρια απόδοση και ήταν απλώς επαρκές για την κίνηση του οχήματος. Στην κίνηση εκτός δρόμου, ο κινητήρας του είχε αποδειχθεί ελαστικός και με καλή απόκριση, ειδικά όταν χρησιμοποιούνταν οι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού του κιβωτίου, και όταν η τετρακίνηση δεν ήταν απαραίτητη, ο οδηγός είχε τη δυνατότητα απεμπλοκής του.
Ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να προσέξει αν έχουν γίνει όλα τα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή σέρβις και να ελέγξει προσεκτικά το αμάξωμα για τυχόν σκουριές. Το Suzuki Samurai αντικαταστάθηκε πλέον από το νέο μικρό τζιπ που παράγει η εταιρεία, το Suzuki Jimny. Ανταγωνιστικά μοντέλα του Samurai είναι το Asia Rocksta, καθώς και το Daihatsu Terrios.

. Αξίζει για:
1. Την αξιοπιστία του και τα δοκιμασμένα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη του, που εμφανίζουν συχνότητα βλαβών.
2. Την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
3. Την πολύ καλή μεταπωλητική αξία που εμφανίζει.