Περιοδικό - Test

Volvo S40:
 
Αντάξιο του ονόματος
 

Tο μικρότερο μοντέλο της σουηδικής φίρμας με την ονομασία S40, ανήκει στη μεσαία κατηγορία και αντικατέστησε μέσα στο 1997 τη σειρά 440-460, η οποία είχε ήδη μια αρκετά επιτυχημένη παρουσία στην αγορά από το 1993. Πρόκειται για ένα κομψό αυτοκίνητο και ουσιαστικά το μοντέλο που επέλεξε η σουηδική εταιρεία για να απαλλαγεί από τα ψυχρά, γωνιώδη αμαξώματα. Αντάξιο του ονόματός του, το S40 αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως πρόταση για όσους ήθελαν να εισέλθουν στο κλαμπ των εταιρειών γοήτρου...
Το S40 διετέθη με τους εξής κινητήρες: 1.600 κ.εκ. με απόδοση 105 ίππους για τα πρώτα μοντέλα και 109 για τα πιο πρόσφατα, 1.800 κ.εκ. με απόδοση 115 ίππους για τα πρώτα μοντέλα και 122 για τα πιο πρόσφατα, 1.900 κ.εκ. Τ4 με απόδοση 200 ίππους και 2.000 κ.εκ. Τ με απόδοση 160 ίππους και τέλος 2.000 κ.εκ. Τ4 με απόδοση 200+ ίππους. Οπως είναι φανερό, η Volvo δε θέλησε να αφήσει πίσω το "μικρό" της από πλευράς επιδόσεων.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το S40 υπέστη ένα περιορισμένης έκτασης facelift μέσα στο 2000, που ανανέωσε την εμφάνισή του, προκειμένου να αντιμετωπίσει το μεγάλο ανταγωνισμό, κυρίως από τη Γερμανία. Τα αμαξώματα, στα οποία διατίθεται το S40 είναι 4θυρο σεντάν και στέισον με την ονομασία V40.
Το S40 χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και την προσεκτική επιλογή των υλικών στο εσωτερικό του. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία εκδόσεων και κινητήρων που διατίθενται, ενώ τα στάνταρ ασφάλειας βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του εργοστασίου.
Η άνεση στο εσωτερικό είναι εξαιρετική, αν και τα καθίσματα είναι κάπως σκληρά, ιδανικά πάντως για να διανύσετε μεγάλες αποστάσεις. Η αίσθηση που έχει ο οδηγός, είναι αρκετά αποκομμένη, ενώ και οι συνεπιβάτες νιώθουν κλεισμένοι μέσα σε κάψουλα.
Οι τιμές του μεταχειρισμένου είναι αρκετά καλές, ενώ παράλληλα η συντήρησή του δεν είναι ιδιαίτερα ακριβή, αν αναλογιστεί κανείς αυτή ανάλογων κατασκευών. Σημαντική, πάντως, είναι η αξιοπιστία του, η οποία είναι σαφώς καλύτερη από αυτή του παλαιότερου 440-460.
Στο δρόμο, ο οδηγός θα ζητήσει περισσότερη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση, όμως ας μην ξεχνάμε το κοινό της κατηγορίας, το οποίο θέλει να ασχολείται με το δρόμο το ελάχιστο δυνατό. Βέβαια, τα μεγαλύτερα μοντέλα και ειδικότερα αυτό με το 2λιτρο Τ4 κινητήρα, έχουν σαφώς πιο σπορτίφ αίσθηση.
Τι θα πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος αγοραστής του μεταχειρισμένου Volvo S40; Κατ' αρχήν να ελέγξει προσεκτικά το αμάξωμα για τυχόν χτυπήματα, όπως και για τυχόν προβλήματα που έχουν καλυφθεί μέσα στην εγγύηση στο παρελθόν. Τέλος, καλό θα ήταν να ρίξει κανείς μια ματιά σε ηλεκτρικά προβλήματα, καθώς και στις επενδύσεις του εσωτερικού, που πιθανόν να έχουν υποστεί κακή χρήση.
Ανταγωνιστικά μοντέλα του S40 είναι τα Peugeot 406, Audi A4 και Alfa 156.

. Αξίζει για:
1. Την πολυτέλεια και την άνεση που προσφέρει.
2. Την προσωπικότητα και το στιλ.
3. Τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας.