• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
7 φωτογραφίες »

10 κανόνες για maximum οικονομία καυσίμου

24.890 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/5/2021

Yπάρχουν πολλοί τρόποι για να περιορίσεις την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου σου. Εμείς επιλέγουμε τους 10 πιο αποδοτικούς που αν συνδυαστούν μάλιστα μπορεί να την ρίξουν σημαντικά και να φανεί σε κάθε επίσκεψή σου στο βενζινάδικο.


1. Προσέχουμε… για να έχουμε 
Aρχικά για να είμαστε σίγουροι πως όλα τα tips θα αποδώσουν, πρέπει να διασφαλίσουμε πως το αυτοκίνητό μας βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάστασή του μηχανικά. Αυτό σημαίνει πως δεν αμελούμε την τακτική του συντήρηση και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε αυτή, ενώ αν παρατηρήσουμε κάτι «περίεργο» με τις καταναλώσεις του σε ανύποπτη στιγμή, είναι σχεδόν σίγουρο πως κάτι δεν λειτουργεί σωστά με την τροφοδοσία και γενικότερα με την καύση.

2. Αλλάζουμε ταχύτητα όταν πρέπει 
Αφού ο κινητήρας λειτουργεί από την πλευρά του τέλεια, αναλαμβάνει ρόλο ο οδηγός για τον περιορισμό της κατανάλωσης. Στα νεότερα αυτοκίνητα υπάρχει ο δείκτης αλλαγής σχέσης (shift indicator) στον πίνακα οργάνων ο οποίος αναλαμβάνει να μας ειδοποιεί για το πότε πρέπει να αλλάξουμε σχέση στο κιβώτιο, με όφελος φυσικά στην κατανάλωση. Αν δεν υπάρχει τέτοια ένδειξη από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μας μπορούμε να δούμε που αποδίδεται η μέγιστη τιμή της ροπής του και χοντρικά να αλλάζουμε σχέση πάνω από αυτή την τιμή. Σε πιο απλή «μετάφραση» οι αλλαγές μας πρέπει να γίνονται από τις 2.000 - 3.000 σ.α.λ. σε βενζινοκίνητο και από 1.700 – 2.500 σ.α.λ. σε diesel κινητήρα.

3. Οδηγούμε ήρεμα και ήρεμοι
Η αρχή για έναν σωστό οδηγό είναι να κρατάει το τιμόνι μόνο όταν είναι νυφάλιος και ήρεμος. Αντίστοιχα ήρεμα πρέπει να χειρίζεται όλες τις καταστάσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ενώ φυσικά με ήρεμη οδήγηση θα επιτύχει και μείωση της κατανάλωσης. Τι σημαίνει αυτό; Πως τόσο για να επιταχύνεις όσο και για να επιβραδύνεις πρέπει να το κάνεις σταδιακά και ομαλά, χωρίς να πιέζεις τον κινητήρα σου. Με «απαλό» γκάζι κερδίζεις τουλάχιστον 1,5 λτ./100 χλμ. για ένα σύγχρονο turbo βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού και 1,0 λτ./100 χλμ. για ένα diesel. Δεν είναι λίγο…

4. Tσέκ στην πίεση των ελαστικών
Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας, αλλά και στην κατανάλωση καυσίμου. Όταν ένα ελαστικό έχει χαμηλότερη πίεση από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου, τότε οι τριβές του πέλματος με το δρόμο είναι μεγαλύτερες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Βάζουμε λοιπόν την ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή πίεση στα ελαστικά μας και τα ελέγχουμε τουλάχιστον μια φορά το μήνα για τυχόν απώλειες.

5. To βάρος είναι εχθρός και στην κατανάλωση
Το αυξημένο βάρος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός σε ένα αυτοκίνητο τόσο για τις επιδόσεις και την οδική του συμπεριφορά προφανώς και για την κατανάλωση. Ως οδηγοί βέβαια δεν μπορούμε να μειώσουμε το βάρος του, μπορούμε όμως να περιορίσουμε την επίδρασή του αφαιρώντας από το εσωτερικό του τα περιττά αντικείμενά μας. Ετσι, σε περίπτωση που μεταφέρουμε βαριά αντικείμενα (εργαλεία) στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου μας, τα οποία δε χρειαζόμαστε άμεσα, καλό θα είναι να τα ξεφορτώσουμε. Ακόμα όμως κι αν πρέπει να μεταφέρουμε κάποια πράγματα, είναι πολύ βασικό να τα μεταφέρουμε σωστά τόσο στο πορτ-μπαγκάζ όσο και με μπαγκαζιέρα οροφής την οποία αφαιρούμε μαζί με τη σχάρα όταν δεν μας χρειάζεται. 

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)