Οι πρωταγωνιστές

393.506 Επισκέψεις στο άρθρο

Εκτός από τα ελαστικά, στη δοκιμή μας πρωταγωνιστεί και το Ford Focus το οποίο ανέλαβε το ρόλο του αυτοκινήτου δοκιμής για μία ακόμα φορά. Έτσι εξασφαλίζεται η απόλυτη ισονομία ανάμεσα στους έξι μονομάχους αυτής της δοκιμής έναντι των έξι που έχουν ήδη δοκιμαστεί στο πρώτο τεστ. Σε ό,τι αφορά τα ελαστικά, διαλέξαμε 5 σημαντικά ελαστικά της ελληνικής αγοράς, στη δημοφιλή διάσταση 205/55 R16, ενώ αυτήν τη φορά την εξάδα συμπληρώνει ένα κινεζικό ελαστικό. Αριστερά θα βρείτε ένα πολύ σύντομο «βιογραφικό» τους, όπως και την τιμή εκκίνησης ύστερα από μια ηλεκτρονική έρευνα αγοράς.

Firestone Roadhawk: 205/55 R16 91H
Πρόκειται για ελαστικό το οποίο βάζει σε πρώτο πλάνο τόσο τη διάρκεια στο χρόνο και τη διατήρηση των επιδόσεων του ακόμα και μετά από αρκετό καιρό χρήσης όσο και τον έλεγχο σε βρεγμένο δρόμο. Υπάρχει ειδική σχεδίαση στο προφίλ και το πέλμα αλλά και ένα εξελιγμένο μείγμα γόμας το οποίο υπόσχεται την καλύτερη συμπεριφορά στο βρεγμένο στην κατηγορία του, γιΆαυτό και  το eco label του έχει την ένδειξη Α σε ό,τι αφορά το βρεγμένο φρενάρισμα. Το πολύ δυνατό φρενάρισμα και στο στεγνό δρόμο είναι επίσης μέσα στους στόχους που θέτει το ελαστικό. 

KUMHO ECSTA HS51: 205/55 R16 91V
Mε ειδικής σχεδίασης πέλμα και υψηλής τεχνολογίας μείγμα γόμας, το Kumho Ecsta HS51 προσπαθεί να συνδυάσει τα καλύτερα από δύο κόσμους. Από τη μία τις επιδόσεις και το κράτημα και από την άλλη την άνεση και το βελούδινο, premium αίσθησης πάτημα στο δρόμο. Σαν ελαστικό υπόσχεται χαμηλά επίπεδα θορύβου και άνετη κύλιση αλλά και μέγιστη πρόσφυση σε βρεγμένο τερέν αλλά και καλό κράτημα στις στροφές. Επίσης, εμφανίζεται ως μια ισορροπημένη πρόταση ανάμεσα σε επιδόσεις και εξοικονόμηση καυσίμου. 

Dunlop Sport BluResponse: 205/55 R16 91V
Πολλούς και δύσκολους στόχους βάζει και το Dunlop Sport BluResponse. ΚατΆαρχάς  για να εξοικονομεί καύσιμο υιοθετεί ένα σχεδιασμό πέλματος με προσοχή στην αεροδυναμική και ταυτόχρονα διαθέτει ένα μείγμα γόμας το οποίο στοχεύει σε χαμηλή αντίσταση κύλισης και σε χαμηλή ανάπτυξη θερμοκρασίας. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το μείγμα είναι υψηλής περιεκτικότητας σε πολυμερή και υπόσχεται υψηλού επιπέδου πρόσφυση και κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Αυτό δείχνουν και τα μεγάλα κεντρικά αυλάκια στο πέλμα για ταχύτερη απομάκρυνση του νερού και ανοχή στην υδρολίσθηση. 

TOYO PROXES CF2: 205/55 R16 91H
Είναι η σειρά ελαστικών για μεσαία επιβατικά και υψηλής ισχύος οχήματα. Διαθέτει πέλμα με νέα πλήρη σύνθεση από Silica αλλά και γόμα με μια σύνθεση πολυμερών που έχει ενεργά χαρακτηριστικά. Στοχεύει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Συναντούμε κι εδώ ευρύτερες κεντρικές αυλακώσεις για εύκολη διάχυση του νερού και αντοχή στην υδρολίσθηση. Κι εδώ φυσικά το φρενάρισμα είναι ο πρώτος στόχος, τόσο σε στεγνό όσο και βρεγμένο δρόμο ενώ οι αυλακώσεις στον «ώμο» του ελαστικού φροντίζουν να ρίχνουν το επίπεδο θορύβου. 

MAXXIS PREMITRA HP5: 205/55 R16 91V
Το ίδιο «σπαγγάτο» ανάμεσα σε επιδόσεις, κράτημα και οικονομία καυσίμου επιχειρεί να εκτελέσει όσο το δυνατόν πιο καλά και το ελαστικό Premitra HP5 της Maxxis. Το ελαστικό σχεδιάστηκε για να μειώνει κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς εκπομπές ρύπων ενώ ταυτόχρονα θέλει να προσφέρει τα ίδια επίπεδα κρατήματος. Έχουν υιοθετηθεί λοιπόν τεχνολογίες χαμηλής  αντίστασης κύλισης ωστόσο το HP5 είναι χαρακτηριστικό ότι είναι μόλις το τρίτο ελαστικό της συγκεκριμένης εξάδας το οποίο έχει δέικτη Α στο eco label του σε ό,τι αφορά το φρενάρισμα στο βρεγμένο.

HIFLY HF201: 205/55 R16 91V
Το όνομα της εταιρείας σίγουρα δε λέει πολλά, ωστόσο, το συγκεκριμένο ελαστικό που δοκιμάζουμε εδώ δεν αλλάζει αντικειμενικό σκοπό σε σχέση με τους αντιπάλους του. Η σχεδίαση χαρακτηρίζεται κι αυτή από τέσσερις κεντρικές αυλακώσεις, σημάδι ότι το λάστιχο θέλει μια καλή επίδοση στο βρεγμένο δρόμο. Η εταιρεία λέει ότι η γόμα έχει υψηλής περιεκτικότητας σε Silica και στοχεύει σε χαμηλή ανάπτυξη θερμοκρασιών. Τόσο η σχεδίαση στο πέλμα όσο και στους «ώμους», στις άκρες δηλαδή στοχεύει σε χαμηλά επίπεδα θορύβου και περιορισμό των δονήσεων.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

SPRING SEAT
NISSAN