Συμπεράσματα

393.508 Επισκέψεις στο άρθρο

Δοκιμάσαμε ακόμη 6 ελαστικά της αγοράς στη δημοφιλή διάσταση 205/55 R16 από εταιρείες με λιγότερο ίσως «τρανταχτό» όνομα. Πως ανταποκρίθηκαν στα ζόρια; Ποια φρενάρουν καλύτερα; Ποια αποφεύγουν πιο εύκολα τον κίνδυνο; Που κατατάχθηκαν σε σχέση με την πρώτη δοκιμή; Οι απαντήσεις δόθηκαν στις προηγούμενες σελίδες, εδώ όμως θα βρείτε την τελική κατάταξη και μερικά κρίσιμα συμπεράσματα.

Συμπέρασμα 1ο
Τα πιο low budget (κατά κύριο λόγο) ελαστικά της δοκιμής αυτής δεν μπόρεσαν να σημειώσουν επιδόσεις κοντά σε αυτές των πιο premium ελαστικών, που είχαμε δοκιμάσει την προηγούμενη φορά. Διαφορά υπήρχε τόσο στο στεγνό, όσο και στο βρεγμένο φρενάρισμα, όπου ήταν και πιο τρανταχτή. Με εξαίρεση το ελαστικό Dunlop Sport Blurespone, που υπερσκέλισε  τα Pirelli P7 στο φρενάρισμα και στο ELK TEST (εδώ και τα oμόσταυλα Goodyear Εfficient Grip Performance) η εις βάρος τους διαφορά στο φρενάρισμα των 5 υπόλοιπων ελαστικών σε σχέση με τα 3 πρώτα του προηγούμενου test είναι από 5-8 μ. Η διαφορά είναι τεράστια. Υπολογίστε πως γύρω στα 6 μέτρα είναι ένα φρενάρισμα από τα 50 χλμ./ώρα (στεγνό). Και στην αποφυγή κινδύνου είδαμε διαφορές.

Συμπέρασμα 2ο
Η διαφορά  ενός ελαστικού στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, ούτε εδώ ήταν μεγάλη. Ακόμη και στα δύο χειρότερα σε στεγνή επίδοση ελαστικά η διαφορά ήταν 2-3 χλμ./ώρα. Σε μια καμία περίπτωση δεν είχαμε διαφορές 10 ή 15 χλμ./ώρα όπως πολλοί υποστήριζαν. 

Συμπέρασμα 3ο
Καλή επίδοση στο φρενάρισμα  επί βρεγμένου οδοστρώματος δε σημαίνει αυτόματα και καλή επίδοση στο ELK TEST. Στο τελευταίο, ρόλο πέρα από την γόμα του ελαστικού ρόλο παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά του, όπως η σκληρότητα των πλαϊνών και πως αυτά αντιδρούν στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης.

Συμπέρασμα 4ο
Ακόμα και όταν μιλάμε για ίδιας κατηγορίας ελαστικά, δεν είναι όλα ίδια. Καθένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, τα οποία και εμφανώς επηρεάζουν την επίδοσή του σε συγκεκριμένες δοκιμασίες.

Ίδιες συνθήκες;
Αφού στο προηγούμενο test ελαστικών είχε χρησιμοποιηθεί ως αυτοκίνητο αναφοράς το συγκεκριμένο Ford Focus δε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί άλλο αυτοκίνητο και για αυτή τη δοκιμή των 6 ακόμα ελαστικών της διάστασης 205/55 R16. Παράλληλα φροντίσαμε για την εξασφάλιση αντίστοιχων συνθηκών «πίστας» με αυτές του προηγούμενου test για να μην υπάρχουν αμφισβητήσεις των αποτελεσμάτων.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ELASTIKA 2024
OPEL