Σταθερό, ικανοποιητικά άνετο και αρκετά σβέλτο είναι στο δρόμο το Toyota iQ
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Σταθερό, ικανοποιητικά άνετο και αρκετά σβέλτο είναι στο δρόμο το Toyota iQ

Toyota iQ

(2/12/2010)

Όπως έχουμε ξαναπεί, το iQ δεν είναι αυτό που σε όρους μάρκετινγκ ονομάζεται «entry level μοντέλο», δηλαδή το πιο προσιτό αυτοκίνητο της φίρμας, το οποίο παράλληλα στοχεύει σχεδόν αποκλειστικά σε νέους οδηγούς. Αντίθετα, απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να προσθέσουν στιλ και ευκολία στις καθημερινές τους μετακινήσεις στα αστικά κέντρα. Το περιβάλλον στο εσωτερικό του iQ είναι αρκετά ευχάριστο, παρά την ύπαρξη κάπως μουντών χρωματισμών στο ταμπλό. Για τα δεδομένα της κατηγορίας, τα υλικά που το συνθέτουν είναι πολύ καλής ποιότητας. Σε ανάλογο επίπεδο βρίσκονται το φινίρισμα και η εργονομία. Βέβαια, μικρές λεπτομέρειες, όπως το ότι το ηχοσύστημα ελέγχεται μόνο από το τιμόνι, ίσως παραξενέψουν κάποιους. Από την άλλη, οι δύο εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση, όχι όμως και οι πίσω που θα στριμωχθούν, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει όγκο μόλις 32 λίτρων, και μόνο με την αναδίπλωσή των καθισμάτων φτάνει τα 242 λτ.


Οι μικροί πρόβολοι και το γεγονός ότι το τιμόνι

Οι μικροί πρόβολοι και το γεγονός ότι το τιμόνι "κόβει" πολύ είναι ορισμένα ακόμη στοιχεία, που διευκολύνουν τους ελιγμούς στους στενούς δρόμους της πόλης

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Από πλευράς εργονομίας, υπάρχουν κάποια στοιχεία που ενοχλούν, όπως είναι τα δύο μόνο μικρά μπουτόν, που υπάρχουν στο τιμόνι για τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος και το χειρόφρενο, που είναι σε σχετικά άβολη θέση και θα μπορούσε να είχε αντικατασταθεί από έναν ηλεκτρονικό διακόπτη, εξοικονομώντας επιπλέον χώρο. Ακόμα ο οδηγός κάθεται ψηλά και το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τιμόνι (προαιρετικά προσφέρεται και τηλεσκοπική ρύθμιση) βρίσκεται σχετικά χαμηλά, ενώ άβολο είναι το υποπόδιο με την οριζόντια κλίση. Τέλος, για την αποθήκευση μικροαντικειμένων υπάρχουν θήκες στις πόρτες και πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ αντί για ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού, υπάρχει ένας αποσπώμενος υφασμάτινος φάκελος.
Μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις που ‘κρύβει’ στον οδηγό του το μίνι Toyota, είναι ο πολύ καλός συνδυασμός που προσφέρει μεταξύ της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς, δεδομένων των περιορισμένων εξωτερικών του διαστάσεων και σε σύγκριση με το αντίπαλον δέος (smart fortwo). Το μοντέλο έχει πολύ καλή σταθερότητα και δε θα προκαλέσει τάσεις ανασφάλειας στον οδηγό του, καθώς μπορεί να κινείται άνετα στις ευθείες της εθνικής οδού με ταχύτητες γύρω στα 140 χλμ./ώρα ή και παραπάνω. Επιπλέον, η ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει καλή άνεση στους επιβάτες και μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας θα αναπηδήσει και θα αντιδράσει με ξερό σχετικά τρόπο.
Από πλευράς κινητήρων το μοντέλο εξοπλίζεται με δύο σύνολα 1,0 και 1,33 λίτρων με την απόδοση στους 68 και 98 ίππους αντίστοιχα (κατανάλωση στα 4,3 -99 γρ. CO2- και 4,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα αντίστοιχα). Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 13.110 ευρώ.

Mercedes
skoda