Μπορεί τον τελευταίο καιρό η λέξη υβριδικό να ακούγεται διαρκώς ως χαρακτηριστικό των μοντέλων, ωστόσο πρωτοστάτης σε όλη αυτή την τάση είναι η Toyota, η οποία από το 1997 (με το Prius) εξελίσσει την δική της τεχνολογία υβριδικών οχημάτων, με την ονομασία Hybrid Synergy Drive (HSD).
Μια τεχνολογία που προσφέρει στην ελληνική αγορά εδώ και αρκετά χρόνια και πλέον βρίσκεται στην τέταρτη γενιά της. Κύριος εκφραστής της είναι το Yaris, το δημοφιλέστερο μοντέλο την τελευταία δεκαετία και αδιαμφισβήτητος θριαμβευτής στη μάχη των πωλήσεων. Φυσικά η υβριδική τεχνολογία της Toyota συναντάται όλα τα σημαντικότερα μοντέλα της γκάμας της, όπως το C-HR και η Corolla, αλλά το Yaris ήταν το πρώτο μοντέλο που την έκανε γνωστή στον Έλληνα καταναλωτή και αυτή που πρωταγωνιστεί στην νέα τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μικρού.
Μια απλή ιδέα, με high-tech υλοποίηση
Με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των CO2, η Toyota υιοθέτησε το παράλληλο υβριδικό σύστημα με το όχημα να διαθέτει δύο πηγές ενέργειας. Άλλωστε η λέξη υβριδικό αυτό ακριβώς σημαίνει, συνδυασμός διαφορετικών κύριων παραγόντων, οι οποίοι στην αυτοκίνηση καθιερώθηκε να είναι τα ορυκτά καύσιμα και ο ηλεκτρισμός. Έτσι κύρια μονάδα κίνησης είναι ο βενζινοκινητήρας, που συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παίρνει την ενέργεια από μπαταρίες. Έτσι το όχημα για την κίνηση του μπορεί να χρησιμοποιεί είτε την μία είτε την άλλη μορφή ενέργειας, αλλά και τις δύο μαζί, σε περιπτώσεις αυξημένης ανάγκης.
Μπορεί η αιτία που γέννησε τα υβριδικά συστήματα να είναι η μείωση των ρυπογόνων εκπομπών, ωστόσο φέρει και ένα παράπλευρο όφελος, ίσως και σημαντικότερο στα αγοραστικά κριτήρια, αυτό την μειωμένης κατανάλωσης. Μάλιστα με την ιδιαιτερότητα πως εντός πόλης, εκεί που ένα μικρό αυτοκίνητο κάνει την συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων του, πέφτει ακόμα περισσότερο. Πόσο πολύ; Το ρεκόρ αυτή τη στιγμή ανήκει στο νέο Yaris που σε πραγματικές συνθήκες εντός πόλης χρειάζεται μόλις 3,5 λτ./100 χλμ..
Δεν υπάρχει πλέον φθηνή αυτοκίνηση! Το ΙΧ θέλει τα έξοδα του! Και είναι σοβαρός προυπολογισμός...! Οι καιροί ήταν διαφορετικοί πριν το '73, για όσους τους έζησαν, όταν, σύμφωνα με αυτοκινητιστικό δημοσιογράφο, πήγαινες για καφέ στο Λουτράκι και αυτός κόστιζε παραπάνω από τα καύσιμα
...H παρωδια με τα υβριδικα συνεχιζεται. Πληρωνεις πανω απο 17.000 ευρω για ενα υβριδικο κουβαδακι super mini, (οταν τα βενζινοκινητα ξεκινουν απο 13.000), με αυξημενο βαρος και αρα κακη οδηγ. συμπεριφορα, με σημαντικο κοστος αντικαταστασης της μπαταριας στο μελλον, για να εχεις μειωση στην καταναλωση μεριπου 30%. Αξιζει τον κοπο? Δεν νομιζω. Το κοστος συνολικα βγαινει αρκετα μεγαλυτερο. Και η τιμη των μεταχειρισμενων υβριδικων θα ειναι πολυ χαμηλη στο μελλον γιατι ο αγοραστης θα συνυπολογιζει και το κοστος αντικαταστασης της μπαταριας. Συμπερασμα: Μας πωλουν φυκια για μεταξωτες κορδελλες!!!!
Ωραιο σαν αυτοκινητο , αλλά όχι και τόσο οικονομικό όσο λένε οι προδιαγραφές και ο κατασκευαστής . Τυχαίνει να έχω το καινούργιο toyota corolla hybrid 2.0l touring sport , ως τώρα , ο,τι με είπανε σχετικά με την κατανάλωση δεν έχει καμία σχέση. Το αυτοκίνητο υποτίθεται καίει 3.5l στα 100 χλμ μικτά ( στην αντιπροσωπεία με είπανε να υπολογίζω περίπου 4l στα 100 ) και το αυτοκινητο καίει 5.5l στα 100 χλμ και τώρα που χειμωνιασε καίει 7l στα 100 χλμ ( αντε επειδή είναι χειμώνας το καταλαβαίνω) . Οπότε υπο ιδανικές συνθήκες ( οι οποίες δεν αναφέρουνε ποιες είναι και πως κάνανε τα τεστ του αυτοκινήτου) ίσως και λέω ίσως θα έκαιγε αυτά που λέει ο κατασκευαστης . Λόγο της εμπειρίας που έχω ως τώρα με ένα υβριδικό αυτοκινητο αμφιβάλλω ότι το yaris θα καψει τόσο λίγο όσο λέει ο κατασκευαστής . Καλη σας μέρα.
Ο ορισμος του ψεματος με 50€ 1000 χιλιομετρα . Με τι ταχυτητα , με τι φορτιο , σε τι δρομο ; Καντε επιτελους ενα αρθρο με αληθειες και οχι με κουβεντες του αερα .
Το θέμα του άρθρου είναι εάν κάνεις 1000 χιλιόμετρα με 50 ευρώ. Όχι οι ρύποι. Όταν, όπως μπορούν να δουν όλοι στις μικρές αγγελίες, Prius του 2006 άλλαξαν μπαταρία το 2015 με 120.000-130.0000 χιλόμετρα δεν είναι αμελητέο κόστος μπαταρίας 2000-3000. Έρχεται γύρω στα 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Στα χίλια άλλα 200 με 300.
Απατεωνιές με τα υβριδικά που κοστίζουν παραπάνω από τα απλά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Εκεί στην TOYOTA βγάλτε πάλι το YARIS σε κινητήρα diesel όπως τα προηγούμενα μοντέλα. Πιο οικονομικό είναι το diesel παρά το υβριδικό.
PIDI επειδη μαλλον δεν οδηγεις ή δε ξερεις τι παιζει με τα αυτοκινητα , που μας τη λες για τα 50€ για κοιτα ρε παληκαρι το 50 δε το σκεφτομαστε αλλα να κανουμε αποσβεση πριν διαλυθει το αυτοκινητο μας νοιαζει και οχι καθε 5 χρονια πχ να θελει μπαταρια κοστους χιλιαδων € . Εκει δεν υπαρχει ρυπανση απο τις μπαταριες ; Για διαβασε τι παιζει με τα υβριδικα και τους ρυπους , παει για σκανδαλο η δουλεια , αλλα εσυ εισαι φαινεται ο ΛΕΦΤΑΣ !
Σε όλες τις παρουσιάσεις των υβριδικών πρέπει να αναφέρετε την τιμή της μπαταρίας και την εγγύηση του συστήματος. Αν δεν κάνω λάθος η TOYOTA προσφέρει 10 χρόνια εγγύηση και το κόστος της μπαταρίας είναι περίπου 3.000 ευρώ. Η τιμή της δεν είναι σταθερή και διαμορφώνεται ανάλογα με τη χρηματιστηριακή αξία των στοιχείων που περιέχει. Αν σκεφτούμε ότι το yaris hybrid κοστίζει σχεδόν 3.000 ευρώ παραπάνω από το απλό 1.5, τότε σε πόσα χιλιόμετρα-χρόνια θα κάψουμε πάνω από 3.000 ευρώ περισσότερο καύσιμο ώστε να βγούμε κερδισμένοι; Αν όμως βάλουμε στην εξίσωση και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τότε τα πράγματα βελτιώνονται.
Οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος πόσο κάνουν; Πόσα χιλιόμετρα και πόσα έτη αντέχουν; Τα prius δεν κράτησαν τιμές μεταπώλησης. Δεν πρέπει να έχει αποσβέσει κανένας.
βλέπω ολοι οι προλαλήσαντες σχολάζεται αν κερδίζετε ένα 50αρικο η αν χάνετε ένα 50αρικο, εχετε σκεφτει οτι η λιγοετρη μολυνση που προσιδουδουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ποσο πολλαπλασια επίδραση εχουν στην υγεία σας, και στην τσέπη σας νοσοκομεία κοστη κτλ? αθτα ποιος τα πληρωνει? η μονο σας ενδιαφερει αν ανεβηκε η τιμή της μπαταριας ????? και δεν βλεπετε ενα μετρο απο την μύτη σας?