.jpg)
Ετοιμάζει πλαίσιο για τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών ο Δ. Αθηναίων.
Συνάντηση του Χ. Δούκα με εκπρόσωπους των εταιρειών ηλεκτρικών πατινιών.
Τα πέντε βασικά σημεία της συμφωνίας.
197 παραβάσεις τον Απρίλιο στην Αθήνα αφορούσαν ηλεκτρικά πατίνια.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Ετοιμάζει πλαίσιο για τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών ο Δ. Αθηναίων
Τα ηλεκτρικά πατίνια βρίσκονται και πάλι στο προσκήνιο, καθώς το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί αύξηση της κυκλοφορίας τους, κυρίως στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας. Την ίδια στιγμή, τα πρόσφατα στοιχεία της Δημοτικής Αστυνομίας της Αθήνας, αναφέρουν αύξηση των παραβάσεων που σχετίζεται με αυτά.
Με αφορμή όλα τα παραπάνω και μετά από πρωτοβουλία του Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Δημαρχιακό Μέγαρο Αθηνών ενόψει της νέας Κανονιστικής Απόφασης του Δήμου για τα ηλεκτρικά πατίνια (ΕΠΗΟ - Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) και τα επινοικιαζόμενα/διαμοιραζόμενα οχήματα μικροκινητικότητας.
Παρόντες στη συνάντηση οι εκπρόσωποι των εταιρειών ηλεκτρικών πατινιών
Στη συνάντηση εκτός από τη δημοτική αρχή, συμμετείχαν εκπρόσωποι των εταιρειών Hoppy, Hop, Lime και RideMovi, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των επινοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών στην Αθήνα. Παρόντες ήταν επίσης και ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Δημοσίων Κοινοχρήστων Χώρων, Θωμάς Γεωργιάδης, εκπρόσωποι της Δημοτικής Αστυνομίας, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλεως και Περιβάλλοντος και στελέχη του τμήματος Βιώσιμης Κινητικότητας.
197 παραβάσεις τον Απρίλιο στην Αθήνα αφορούσαν ηλεκτρικά πατίνια
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Δήμαρχος Αθηναίων επεσήμανε ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για ρύθμιση της κυκλοφορίας των πατινιών στους δρόμους της Αθήνας, καθώς παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα με εναπόθεση πατινιών σε διάφορους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Παράλληλα, εκπρόσωπος της Δημοτικής Αστυνομίας επιβεβαίωσε αύξηση των παραβάσεων που σχετίζονται με ΕΠΗΟ. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε, πως τον Μάρτιο του 2025 καταγράφηκαν 88 σχετικές παραβάσεις, ενώ τον Απρίλιο του 2025 ανήλθαν σε 197!
Τα πέντε βασικά σημεία της συμφωνίας
Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, προέκυψε συμφωνία σε πέντε βασικά σημεία, χάρη στα οποία οι φορείς ευελπιστούν στο να ομαλοποιηθεί ο τρόπος χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών, παύοντας λοιπόν να αποτελούν πρόβλημα για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, των πεζοδρομίων αλλά και λοιπών κοινόχρηστών χώρων.
Τα βασικά σημεία συμφωνίας που προέκυψαν είναι τα εξής:
- Ανταλλαγή δεδομένων: Οι εταιρείες θα παρέχουν αναλυτικά στοιχεία για τον στόλο τους καθώς και λοιπά δεδομένα κίνησης και στάθμευσης. Σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν πάνω από 4.000 πατίνια στην Αθήνα.
- Καθορισμός θέσεων στάθμευσης: Παρουσιάστηκαν καταρχήν 70 οριοθετημένα σημεία στάθμευσης για την αποσυμφόρηση των πεζοδρομίων και των κοινόχρηστων χώρων, τα οποία θα προκύψουν έπειτα από διαβούλευση μεταξύ των δύο μερών, με επανεξέταση επιπλέον σημείων έπειτα από συλλογή δεδομένων σε επόμενο στάδιο.
- Τεχνικοί περιορισμοί: Οι εταιρείες επιβεβαίωσαν ότι διαθέτουν τα τεχνικά μέσα για να επιβληθούν συγκεκριμένα όρια ταχύτητας και να καθοριστούν ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας καθώς και τη δυνατότητα ρύθμισης χρέωσης χρηστών λόγω αντικανονικής συμπεριφοράς.
- Ταυτοποίηση & Έλεγχος: Κάθε πατίνι φέρει μοναδικό σειριακό αριθμό, συνεπώς θα μπορεί να είναι εφικτός ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων.
- Αποζημίωση για χρήση δημόσιου χώρου: Προβλέπεται η θέσπιση ανταλλάγματος για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα οχήματα στις υποδομές της πόλης.