ΒlackCycle: Nέο εγχείρημα για την ανακύκλωση ελαστικών

1.723 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2020)

Η νέα κοινοπραξία θα έχει παρουσία και στην Ελλάδα με στόχο την για την παραγωγή βιώσιμων πρώτων υλών για ελαστικά με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.


Ένα νέο έργο που στοχεύει στην μετάβαση του κλάδου των ελαστικών στην κυκλική οικονομία μέσω της εφαρμογής νέων τεχνολογιών που θα κάνουν δυνατή την παραγωγή καινούριων ελαστικών από χρησιμοποιημένα ξεκινά με την χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Aυτή η ευρωπαϊκή κοινοπραξία θα έχει παρουσία σε 5 χώρες (Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Ελλάδα και Ελβετία) με τον συντονισμό να τον έχει αναλάβει η Michelin. Το BlackCycle επωφελείται από έναν συνολικό προϋπολογισμό περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση να ανέρχεται στα 12 εκατομμύρια ευρώ (75% του κόστους του έργου).

Κάθε χρόνο πωλούνται παγκοσμίως 1,6 δισεκατομμύρια νέα ελαστικά, που κατά πολύ μεγάλο βαθμό δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν και δεν αξιοποιούνται στην κυκλική οικονομία. Οι σημερινές διαδικασίες επεξεργασίας δηλαδή δεν προβλέπουν την επαναξιοποίηση των πρώτων υλών. Επιπλέον, περισσότερα από τα μισά ελαστικά στο τέλος του κύκλου ζωής τους, όπως επίσης και πολλά μεταχειρισμένα ελαστικά εξάγονται σε τρίτες χώρες.

Στο πρόγραμμα BlackCycle συμμετέχουν 13 οργανισμοί, σε μια μοναδική ευρωπαϊκή εταιρική σχέση δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που θα επιδείξει την τεχνική, περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα των παγκόσμιων καινοτόμων τεχνολογιών για την παραγωγή ελαστικών. Η κοινοπραξία θα αναπτύξει συγκεκριμένες λύσεις για την παραγωγή βιώσιμων πρώτων υλών για ελαστικά με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Σε ορίζοντα 5-6 ετών από την ολοκλήρωση του έργου, σχεδόν 1 στα 2 ελαστικά που έχουν φτάσει στο τέλος της ζωής τους στην Ευρώπη, θα έχουν ενσωματωθεί σε αυτόν τον κύκλο βιωσιμότητας,

Συγκεκριμένα, η τεχνολογία ανακύκλωσης ελαστικών που θα αναπτυχθεί στα πλαίσια του έργου BlackCycle, θα έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή ελαστικών με χαμηλότερο ανθρακικό αποτύπωμα εκπέμποντας λιγότερο CO2 κατά 0,93 kg CO2/kg ελαστικού και μικρότερη χρήση ορυκτών πόρων, χρησιμοποιώντας 0,89 kg ορυκτών/kg χρησιμοποιημένου ελαστικού.
 

SPRING SEAT
citroen