Έρχονται 2 νέα μικρά SUV: Ford Puma & Hyundai Venue

24.673 Επισκέψεις στο άρθρο (14/4/2019)

Φωτιά έχει πάρει η κατηγορία των μικρών SUV. Ακόμα και οι εταιρείες που έχουν ήδη εκπρόσωπο σε αυτή, τρέχουν να προσθέσουν δεύτερο μοντέλο. Δύο εξ αυτών τα Ford Puma και Hyundai Venue, που βρίσκονται προ των πυλών. Τι νέο φέρνουν όμως;

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επιδίδεται σε ένα περίπλοκο παιχνίδι όσον αφορά στην κλάση των μικρών SUV. Μοντέλα της ίδιας μάρκας μπαίνουν στο άνω και κάτω άκρο της κατηγορίας, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το VW T-Cross, το οποίο πρόκειται να διεκδικήσει μερίδια από το κατά 12 πόντους μεγαλύτερο, «αδελφό» VW T-Roc (σ.σ. το T-Roc έχει μήκος 4,23 μ., ενώ το T-Cross 4,11 μ.). Όμως, σε αυτό το παιχνίδι θα μπουν από στιγμή σε στιγμή και οι Ford και Hyundai με τα Puma και Venue, αντίστοιχα, που θα κάνουν το επίσημο ντεμπούτο τους εντός επόμενων ημερών.

Ξεκινάμε με το Ford Puma, η πρώτη φωτογραφία του οποίου αποκαλύφθηκε λίγες μέρες πριν, στα πλαίσια της εκδήλωσης «Go Further». Για εκείνους που προσπαθούν να ανακαλέσουν τι τους θυμίζει η ονομασία «Puma», να πούμε πως από το 1997 έως το 2002 η Ford κατασκεύαζε ένα μικρό coupe το οποίο ονόμαζε έτσι. Πίσω στο σήμερα, το νέο μικρό Crossover της Ford αντλεί σχεδιαστική έμπνευση από τα μεγαλύτερα SUV της εταιρείας, έχοντας παράλληλα να επιδείξει, σύμφωνα με το στρατόπεδο της Ford, ένα κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt, αλλά και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία με όγκο 457 λίτρα.
 

Αισθητικά, το Puma αναμένεται να ενσωματώσει τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, η οποία διέπει ολόκληρη σχεδόν τη γκάμα των μοντέλων της, όπως βλέπουμε και στις ψηφιακές εικόνες. Το ίδιο θα συμβεί και στο εσωτερικό, με τις πληροφορίες μας να θέλουν την καμπίνα του νέου Puma να παίρνει πλήθος δανείων από το Fiesta, το Focus και την πρόσφατα παρουσιασμένη δεύτερη γενιά του Kuga.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες τώρα, η Ford υπόσχεται σπορ επιδόσεις και άμεση απόκριση από τον 1.000άρη Ecoboost κινητήρα με απόδοση έως και 155 ίππων, μέσω της τεχνολογίας EcoBoost Hybrid. Πιο συγκεκριμένα, μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα θα επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας, που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Αργότερα θα μάθουμε περισσότερα βέβαια για τους θερμικούς κινητήρες του μοντέλου.

Περνάμε στη Hyundai και το Venue, για το οποίο οι Κορεάτες είναι πιο φειδωλοί στην παροχή πληροφοριών. Μπορεί να παρουσιάστηκαν τα πρώτα επίσημα σκίτσα από τη μάρκα και κάποιες εικόνες σε μορφή teaser ωστόσο οι πιο ζουμερές πληροφορίες έρχονται με το σταγονόμετρο. Το νέο μοντέλο θα τοποθετηθεί κάτω από το Kona στη γκάμα, όντας ακόμα πιο «προχώ» σε σχεδίαση από το τελευταίο. Και εδώ βρίσκουμε δύο στρώσεις φωτιστικών σωμάτων, μια μεγάλη εξαγωνική γρίλια και γενικότερα έντονες γραμμές σε όλο το αμάξωμα. Έπειτα, το μοτίβο στην καμπίνα παραπέμπει σε εκείνο του Kona, σύμφωνα πάντα με τα σκίτσα, αν και η φωτογραφία που διέρρευσε δείχνει κάποιες μικρές διαφορές κυρίως στη διάταξη της οθόνης του infotainment και των χειριστηρίων του κλιματισμού. Για τους κινητήρες, τέλος, δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες αλλά θεωρείται δεδομένος ο εφοδιασμός του με τον 3κύλινδρο 1.000άρη Τ-GDI κινητήρα βενζίνης και τον 1,6 λτ. diesel με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο αποκλειστικά σε δικίνητες εκδόσεις.

Κλείνοντας, υπογραμμίζουμε πως, το νέο Hyundai Venue θα παρουσιαστεί επίσημα στις 17 Απριλίου, ενώ η πρεμιέρα του Ford Puma θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2019.

AUTOFIT PASXA
4green