• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Εσύ ακόμη θες χειροκίνητο χειρόφρενο; Ατυχος!

Διαβάστηκε από 2198 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/10/2019
 

Εσείς ακόμη θέλετε αυτοκίνητο με χειροκίνητο χειρόφρενο; Ατυχήσατε, καθώς δύσκολα θα το βρείτε στα καινούργια αυτοκίνητα. Τι άλλαξε όμως και μας... αποχαιρετάει το κλασικό χειρόφρενο;


Αν θέλετε καινούργιο αυτοκίνητο με χειροκίνητο χειρόφρενο, θα πρέπει να ψάξετε αρκετά. Μόλις 3 στα δέκα αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα επιμένουν χειροκίνητα. Εσείς το θέλετε σώνει και καλά ανάμεσα στα καθίσματα, ή μήπως το ηλεκτρονικό είναι μια χαρά;
 
Τι θα χάσετε αν το αυτοκίνητό σας δεν έχει μηχανικό χειρόφρενο; Πόσο θα σας λείψει; Και τελικά είστε έτοιμοι να το αφήσετε πίσω σας; Γιατί είτε το θέλετε ή όχι, το μηχανικό χειρόφρενο με τον λεβιέ ανάμεσα στα καθίσματα πέθανε.
 
Κάθε χρόνο όλο και λιγότερα μοντέλα προσφέρονται με μηχανικό χειρόφρενο με λεβιέ ανάμεσα στα καθίσματα. Πέρσι ήμασταν στο 38%, φέτος στο 30%. Η μείωση είναι ραγδαία, από τη μία γιατί τα νέα μοντέλα που λανσάρονται είτε δεν το διαθέτουν καθόλου, είτε μόνο στις πολύ βασικές εκδόσεις που δεν κάνουν νούμερα, και από την άλλη γιατί ακόμη και μοντέλα που έχουν το ηλεκτρονικό χειρόφρενο στον έξτρα εξοπλισμό, φαίνεται να τα αγοράζει ο κόσμος με τον εξοπλισμό αυτό, για να αποφύγει το λεβιέ.
 
Η κατάργηση του μηχανικού χειροφρένου προήλθε από ένα συνδυασμό αιτιών. Από τη μία, η θέση του στην καμπίνα ενοχλούσε πάντα, αφού ήταν ένα εμπόδιο ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες. Από την άλλη με την αυτοματοποίησή του, ενεργοποιούνται λειτουργίες όπως το «κράτημα» στην ανηφόρα. Ακόμη πιο σημαντικά όμως το ηλεκτρονικό χειρόφρενο δεν ξεχνάς να το τραβήξεις, ή δεν μπορεί να μην το τραβήξεις τελείως. Και εδώ έρχεται ο βασικός λόγος που το μηχανικό εξαφανίζεται; οι ασφαλιστικές που καλούνται να πληρώσουν τα σπασμένα όταν λυμένα χειρόφρενα προκαλούν χαζές ζημιές. Η επιμονή τους στους κατασκευαστές είχε τη σημασία της.
 
Τι χάνουμε χωρίς μηχανικό χειρόφρενο; Όχι πολλά. Οι νέοι οδηγοί δεν θα το μάθουν, οπότε ίσως να θέλουν λίγη εκπαίδευση όταν οδηγούν παλιότερα αυτοκίνητα. Από κει και πέρα, χάνουμε το «χειρόφρενο» και την τέχνη του στην σπορ οδήγηση. Κάποιοι θεωρούν ότι χάνουν και μέρος του ελέγχου του αυτοκινήτου.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Το αυτόματο και ηλεκτρονικό χειρόφρενο δεν είναι καλύτερο από το μηχανικό με το λεβιέ μέσα στη μέση; Τι λέτε; Εσάς θα σας λείψει;

Η πιο ερωτεύσιμη πόλη της Ελλάδας

Αποκλειστικό: Το νέο Audi TT

Citroen C3 VS Ford Fiesta VS Nissan Micra

Δοκιμή: Το κορυφαίο Peugeot 508

Η κίνηση στους δρόμους

Και premium και SUV και 1.300 κυβικά γίνεται;

To νέο Peugeot 208 GTi;

Δοκιμή: Νέο Mazda 2

Θα αγόραζες «διπλοκάμπινο» αντί SUV;

Τα 5 φθηνότερα μικρά SUV

Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

Opel Corsa-e VS MINI Cooper SE

Nέο Toyota C-HR GR Sport

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »