Κινητήρες: Corsa για επιδόσεις, Clio για οικονομία
39.085 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2018)
Από τη μια μεριά είναι ο κινητήρας του Yaris, o οποίος κόντρα στη «μόδα» των downsized τρικύλινδρων μοτέρ με τούρμπο που διαθέτουν τα υπόλοιπα τρία μοντέλα, είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.500άρης με κύκλο λειτουργίας ¶τκινσον και πολλαπλό ψεκασμό. Στις μεσαίες στροφές ικανοποιεί απόλυτα με τον τρόπο που «αρπάζει», ωστόσο χάνει στις χαμηλές και στα αποθέματα ροπής με αποτέλεσμα να μην έχει ιδιαίτερο «νεύρο» στις ρεπρίζ. Σε αυτές (αλλά και από στάση) πιο αποτελεσματικό είναι το 1.000άρι turbo Opel Corsa, το οποίο είναι άλλωστε και το ισχυρότερο μοντέλο της παρέας με άμεσο ψεκασμό, 115 άλογα και 170 Nm ροπής. Χάρη στον αντικραδασμικό άξονα έχει την πιο πολιτισμένη λειτουργία σε σχέση με τους άλλους δύο 3κύλινδρους εδώ.
Το Ford Fiesta με τον πολυβραβευμένο άμεσου ψεκασμού, 3κύλινδρο 1,0 EcoBoost ακολουθεί με 100 άλογα, αλλά ίδια ροπή και το 6άρι πλέον κιβώτιο να κολακεύει περισσότερο την ευρωστία του κινητήρα από χαμηλά. Ο 3κύλινδρος 0,9 TCe κινητήρας του Clio είναι ο λιγότερο ισχυρός (90 άλογα με 140 Nm ροπής και μάλιστα ψηλά στις 2.500 σ.α.λ.) και έχει 5άρι κιβώτιο (το μόνο) με μακριά κλιμάκωση, οπότε δεν ακολουθεί σε επιδόσεις. Είναι όμως ο πιο οικονομικός με τη μέση του πραγματική κατανάλωση να είναι στα 5,8 λτ./100 χλμ. χάρη και στη λειτουργία ECO (που πάντως το κάνει ακόμη πιο ράθυμο χαμηλά). Λειτουργία ECO έχει και το Fiesta, η μέση κατανάλωση του οποίου είναι στα 6,2 λτ./100 χλμ., τη στιγμή που Opel Corsa και Τoyota Yaris εμφανίζονται πιο λαίμαργα με 6,4 λτ./100 χλμ.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το Ford Fiesta με τον πολυβραβευμένο άμεσου ψεκασμού, 3κύλινδρο 1,0 EcoBoost ακολουθεί με 100 άλογα, αλλά ίδια ροπή και το 6άρι πλέον κιβώτιο να κολακεύει περισσότερο την ευρωστία του κινητήρα από χαμηλά. Ο 3κύλινδρος 0,9 TCe κινητήρας του Clio είναι ο λιγότερο ισχυρός (90 άλογα με 140 Nm ροπής και μάλιστα ψηλά στις 2.500 σ.α.λ.) και έχει 5άρι κιβώτιο (το μόνο) με μακριά κλιμάκωση, οπότε δεν ακολουθεί σε επιδόσεις. Είναι όμως ο πιο οικονομικός με τη μέση του πραγματική κατανάλωση να είναι στα 5,8 λτ./100 χλμ. χάρη και στη λειτουργία ECO (που πάντως το κάνει ακόμη πιο ράθυμο χαμηλά). Λειτουργία ECO έχει και το Fiesta, η μέση κατανάλωση του οποίου είναι στα 6,2 λτ./100 χλμ., τη στιγμή που Opel Corsa και Τoyota Yaris εμφανίζονται πιο λαίμαργα με 6,4 λτ./100 χλμ.
Η σύγκριση θα μπορούσε να είχε μεταξύ ποίο σχετικών εκδόσεων για το κάθε μοντέλο Yaris: 1.5 εξατάχυτο με 111 hp ξεκινάει από τα 13.1k (12.6k με την προσφορά τέλος μηνός, αλλά θα υπάρχουν και αντίστοιχες προσφορές στα αντίστοιχα μοντέλα) Corsa: 1.0 εξατάχυτο turbo με 115 hp ξεκινάει από 15.6k, ποίο καλή σύγκριση θα ήταν με τον 1.4 πεντατάχυτο με 90 hp απο 12.5k Clio: 0.9 turbo ξεκινάει από14.3k, υπάρχει και ο 1.2 με 75 και 120 hp για 11.8k και 16.4κ αντίστοιχα. Επίσης έχει ταμπούρα στα πίσω φρένα. Είχε όμως και ένα από τα ποίο οικονομικά diesel. Fiesta: Οι τιμές που αναγράφονται στην ιστοσελίδα είναι πάντα πρό φόρων. Αλλά ο 1.0 εξατάχυτο turbo με 100 hp έρχεται γύρω στα 14.5k. Ποίο συγκρίσιμο οικονομικά θα ήταν με τον 1.1 ατμόσφαιρικο πεντατάχυτο με 85 hp για περίπου 13k. Επίσης έχει και αυτό ταμπούρα στα πίσω φρένα. Είναι αρκετά ακριβό σε σημείο πού έκαναν παράπονα οι αντιπροσωπείες. Νέα γενιά στην ουσία facelift. Πώς βγήκε αυτοκίνητο τής χρόνια από τόν Φλεβάρη για το 18 ένας θεός ξέρει. Και πάλι για φέτος το yaris θα βγει best seller με χιλιόμετρα διαφορά. Για τα σχετικά λίγα χρήματα που θέλει σού δίνει ένα από τα ποιο αξιόπιστα οχήματα τής αγοράς με τα περισσότερα κυβικά, πού μετά την αλλαγή στα τέλη το 10 έχει πλέον μικρή διαφορά τιμής. Έχει και τα αρνητικά τού φυσικά, εμφανισιακά δεν κερδίζει και βραβεία, δεν παρέχει κανένα είδος συνδεσιμότητας με κινητό και έχει χαμηλή ροπή. Μια είναι η επιλογή για τον ενημερωμένο αγοραστή που έχει μετρημένο budget.
Εγω;clio!
Toyota
Οι τελικες βαθμολογιες δε καταλαβα πως "βγαινουν".....
...μόνο ως ομορφιά, υποκειμενικό, για εμένα προσωπικά, κ.τ.λ. ford fiesta!!!