ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

«Βόμβα» από Μάριο Ντράγκι: «Ο στόχος του 2035 για το αυτοκίνητο βασίζεται σε παραδοχές εκτός πραγματικότητας»

(17/9/2025)
«Βόμβα» από Μάριο Ντράγκι: «Ο στόχος του 2035 για το αυτοκίνητο βασίζεται σε παραδοχές εκτός πραγματικότητας»

Ο Μάριο Ντράγκι ασκεί δριμεία κριτική στην ΕΕ για τους κανονισμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων γερνάει, και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί ελάχιστα.
Αναθεώρηση του κανονισμού και χώρος για καύσιμα μηδενικού αποτυπώματος.
Κατηγόρησε την Ευρώπη για «αυταρέσκεια» και αργοπορία.

autotriti team

Ο Μάριο Ντράγκι ασκεί δριμεία κριτική στην ΕΕ για τους κανονισμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία

Ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Ντράγκι, ασκεί δριμεία κριτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την ενεργειακή μετάβαση και τους κανονισμούς που αφορούν την αυτοκινητοβιομηχανία, χαρακτηρίζοντας τους στόχους της ουσιαστικά ανεδαφικούς.
Σε ομιλία του στις Βρυξέλλες, ο Ντράγκι τόνισε ότι οι πολιτικές της ΕΕ, και ειδικά η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, στηρίζονται σε υποθέσεις που έχουν πλέον καταρριφθεί από την πραγματικότητα. «Καθώς προχωράμε με την απανθρακοποίηση, η μετάβαση πρέπει να είναι ευέλικτη και πραγματιστική», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Σε ορισμένους τομείς, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, οι στόχοι βασίζονται σε παραδοχές που δεν ισχύουν πλέον».

Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων γερνάει, και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί ελάχιστα.

Ο Ντράγκι εξήγησε το αρχικό σκεπτικό πίσω από την απόφαση για το 2035. Η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένας «ενάρετος κύκλος»: οι σαφείς στόχοι θα ωθούσαν τις επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης, θα ενίσχυαν την εσωτερική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), θα τόνωναν την καινοτομία στην Ευρώπη και, τελικά, θα καθιστούσαν τα ηλεκτρικά μοντέλα πιο οικονομικά.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, τίποτα από αυτά δεν συνέβη στον αναμενόμενο βαθμό:

  • Υποδομές Φόρτισης: Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης πρέπει να επιταχυνθεί κατά τρεις έως τέσσερις φορές τα επόμενα πέντε χρόνια για να επιτευχθεί επαρκής κάλυψη.
  • Αγορά EVs: Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσεται με ρυθμό πολύ πιο αργό από τον προβλεπόμενο.
  • Καινοτομία και Κόστος: Η ευρωπαϊκή καινοτομία έχει μείνει πίσω, τα ηλεκτρικά μοντέλα παραμένουν ακριβά για τον μέσο καταναλωτή.
  • Εφοδιαστικές Αλυσίδες: Η πολιτική για τις εφοδιαστικές αλυσίδες (μπαταρίες, μικροτσίπ) είναι αποσπασματική και αναποτελεσματική.
Το τελικό αποτέλεσμα; «Ο ευρωπαϊκός στόλος των 250 εκατομμυρίων οχημάτων γερνάει, και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί ελάχιστα τα τελευταία χρόνια», προειδοποίησε ο Ντράγκι.

Αναθεώρηση του κανονισμού και χώρος για καύσιμα μηδενικού αποτυπώματος

Ποια είναι η λύση που προτείνει; Μια ριζική αλλαγή προσέγγισης. Ο Ντράγκι ζητά η επόμενη αναθεώρηση του κανονισμού για τις εκπομπές CO2 να ακολουθήσει την αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας. Αυτό σημαίνει να μην εστιάζει αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, αλλά να λαμβάνει υπόψη και άλλες τεχνολογίες, όπως τα καύσιμα μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (e-fuels).
«Χρειαζόμαστε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, που θα εξετάζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες, τις ανάγκες σε υποδομές και τις δυνατότητες των καυσίμων μηδενικού άνθρακα», τόνισε.

Κατηγόρησε την Ευρώπη για «αυταρέσκεια» και αργοπορία

Για τον Ντράγκι, ο τρόπος που θα διαχειριστεί η Ευρώπη τον τομέα του αυτοκινήτου τους επόμενους μήνες αποτελεί κρίσιμο τεστ για την ικανότητά της να ευθυγραμμίσει τους κανονισμούς με τις πραγματικές ανάγκες της βιομηχανίας και της κοινωνίας.
Ολοκληρώνοντας, κατηγόρησε την Ευρώπη για «αυταρέσκεια» και αργοπορία, επισημαίνοντας ότι ανταγωνιστές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα κινούνται πολύ ταχύτερα και πιο αποφασιστικά. «Το να συνεχίσουμε ως έχει, σημαίνει ότι συμβιβαζόμαστε με το να μείνουμε πίσω», κατέληξε, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα προς τις Βρυξέλλες.