
Έξι νέες υπηρεσίες για άδειες οδήγησης και κυκλοφορίας είναι πλέον διαθέσιμες μέσω ΚΕΠ.
Η αίτηση γινεται από τον υπάλληλο και τα δικαιολογητικά αντλούνται από το gov.gr.
Συνεργασία υπουργείων και ψηφιακή μετάβαση.
Έξι νέες υπηρεσίες για άδειες οδήγησης και κυκλοφορίας είναι πλέον διαθέσιμες μέσω ΚΕΠ
Έξι νέες ψηφιακές υπηρεσίες που αφορούν άδειες οδήγησης και άδειες κυκλοφορίας μπορούν πλέον να διεκπεραιώνονται από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), προσφέροντας σημαντική διευκόλυνση στους πολίτες και περιορίζοντας τη γραφειοκρατία.
Οι νέες διαδικασίες έρχονται να προστεθούν σε ένα ευρύτερο πακέτο περισσότερων από 20 ψηφιακών υπηρεσιών που ήδη διατίθενται μέσω της υποδομής του gov.gr, όπως η αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης ΙΧ, η ψηφιακή μεταβίβαση επιβατικών και δικύκλων, καθώς και η άρση παρακράτησης κυριότητας οχημάτων.
Οι έξι νέες υπηρεσίες
Πλέον, μέσω ΚΕΠ μπορούν να διεκπεραιώνονται οι εξής υπηρεσίες:
- Ανανέωση Άδειας Οδήγησης
- Αντικατάσταση Άδειας Οδήγησης
- Έκδοση Αντιγράφου Άδειας Οδήγησης λόγω φθοράς
- Έκδοση Αντιγράφου Άδειας Οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής
- Ενεργοποίηση ψηφιακών υπηρεσιών για Άδειες Οδήγησης χωρίς καταχωρημένο ΑΦΜ
- Έκδοση Αντιγράφου Άδειας Κυκλοφορίας λόγω απώλειας, κλοπής ή φθοράς
Η αίτηση γινεται από τον υπάλληλο και τα δικαιολογητικά αντλούνται από το gov.gr.
Η υποβολή των αιτήσεων πραγματοποιείται από τον υπάλληλο του ΚΕΠ, με τα στοιχεία του πολίτη να αντλούνται αυτόματα μέσω διαλειτουργικότητας:
- Φωτογραφία και υπογραφή από την εφαρμογή myPhoto
- Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας απευθείας από την ΕΛ.ΑΣ.
- Πιστοποιητικά υγείας που ενσωματώνονται αυτόματα για τις ανανεώσεις αδειών οδήγησης.
Με αυτόν τον τρόπο, καταργείται η ανάγκη αποστολής εντύπων και δικαιολογητικών μέσω ταχυδρομείου από τα ΚΕΠ προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών, με αποτέλεσμα ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτήσεων και λιγότερη γραφειοκρατία.
Συνεργασία υπουργείων και ψηφιακή μετάβαση
Οι νέες υπηρεσίες αναπτύχθηκαν από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών & Μεταφορών και Εσωτερικών, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Ινστιτούτο Πληροφορικής του ΙΤΕ.
Όπως επισημαίνεται στην κοινή ανακοίνωση, πρόκειται για ένα ακόμη βήμα στην πλήρη ψηφιοποίηση κρίσιμων διοικητικών διαδικασιών, που στόχο έχει να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών, να μειώσει το διοικητικό κόστος και να αναβαθμίσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.