
Με το Opel Mokka Electric, in the city of Athens. 450 χλμ. αυτονομία στην πόλη και φόρτιση κάθε 13 ημέρες.
Στο τεστ είχε την χαμηλότερη κατανάλωση (11,2 kWh/100 χλμ.) ανάμεσα στα SUV.
Έχει +20 άλογα σε σχέση με πριν (156 PS), καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη αυτονομία (450 χλμ. στην πόλη).
Ελίσσεται και παρκάρει εύκολα, δεν φρενάρει εντελώς αφήνοντας το γκάζι.
autotriti team
450 χλμ. αυτονομία στην πόλη, φορτίζεις κάθε 13 μέρες
Στην ανανέωση του Opel Mokka (δες τη δοκιμή) η ηλεκτρική έκδοση είχε δύο σημαντικές αναβαθμίσεις. Αφενός ο ηλεκτροκινητήρας «πήρε» 20 άλογα και από τα 136 έφτασε τα 156, αφετέρου η μπαταρία μεγάλωσε από τις 50 στις 54 kWh και ταυτόχρονα έγινε καλύτερη σε ενεργειακή απόδοση. Έτσι, από εκεί που το μοντέλο είχε μια μέση αυτονομία κοντά στα 270 χιλιόμετρα, τώρα βγάζει 320 χιλιόμετρα, ενώ μέσα στην πόλη το νούμερο μεγαλώνει και φτάνει εύκολα τα 370 χιλιόμετρα ή ακόμη και τα 450 σε συνθήκες πρωινής ή απογευματινής κίνησης.
Αυτό προκύπτει από την χαμηλή κατανάλωση που εμφανίζει το μοντέλο μέσα στην πόλη και το οποίο αποτυπώθηκε και στην μεγάλη δοκιμή «Electric in the City» όπου συμμετείχαν 13 ηλεκτρικά μοντέλα. Συγκεκριμένα, το Opel Mokka electric σημείωσε μια από τις χαμηλότερες καταναλώσεις, ήτοι 11,2 kWh/100 χλμ., νούμερο που μεταφράζεται σε σχεδόν δύο εβδομάδες χωρίς φόρτιση (13 ημέρες θεωρητικά) και κόστος 2,2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.
Πως είναι το Mokka Electric στην καθημερινότητα
Πως είναι όμως το Opel Mokka Electric στην καθημερινή οδήγηση και τους πηγμένους δρόμους της Αθήνας; Αρχικά, να πούμε ότι διαθέτει 3 οδηγικά προγράμματα (Eco, Normal, Sport) σε καθημερινή χρήση όμως το Eco είναι αυτό θα χρησιμοποιήσετε, ή το Normal σε πολύ ζέστη ή κρύο ώστε να δουλεύει περισσότερο ο κλιματισμός και όχι τόσο για τις επιδόσεις μέσα στην πόλη. Εμείς πάντως επιλέξαμε Eco και τους 22ο C στις 4 ώρες που διήρκεσε ο Γύρος της Αθήνας και παρά τον έντονο ήλιο δεν ζεσταθήκαμε όπως οι τουρίστες γύρω από το Καλλιμάρμαρο.
Δεύτερη προτίμησή μας από την επαφή μαζί του ήταν η επιλογή B στο κιβώτιο ταχυτήτων στην οποία η ανάκτηση ενέργειας (δηλαδή το πόσο φρενάρει το αυτοκίνητο όταν αφήνεις το πόδι από το γκάζι) είναι μεγαλύτερη. Αυτούς που έχουν συνηθίσει στα συμβατικά οχήματα και το φρενάρισμα με το μεσαίο πεντάλ θα τους καλύψει η εν λόγω επιλογή, όμως εμείς θα θέλαμε να υπάρχει μια λειτουργία one-pedal, γιατί στο πήξιμο του Κηφισού ή της Παραλιακής θέλαμε όσες λιγότερες κινήσεις με το πόδι. Όπως και άλλα μοντέλα που δεν έχουν λειτουργία one-pedal θέλουν περισσότερη τεχνική για να κερδίσεις τη μέγιστη ενέργεια κατά την επιβράδυνση όταν μπροστά ανάβει το φανάρι της Αλεξάνδρας κόκκινο.

Η αυτονομία μέσα στην πόλη είναι έως 450 χλμ., και σε συνδυασμό με την μπαταρία το Opel Mokka electric μπορεί να βγάλει έως 13 ημέρες με μια φόρτιση.
Σβέλτο σε επιδόσεις και καλό στις λακκούβες
Τρίτο σχόλιό μας που αποτυπώνεται και στις μετρήσεις της δοκιμής του μοντέλου, είναι πως το Mokka Electric είναι σβέλτο. Τουλάχιστον στις λίγες προσπεράσεις και «ανοίγματα» που χρειάστηκε να κάνουμε στην Λ. Κηφισίας και την Αλεξάνδρας νιώσαμε το γκάζι του.
Μάλιστα, αν βάλεις normal ή sport, τότε μπορείς να κινηθείς - προσπεράσεις αρκετά γρήγορα. Τέταρτο η ανάρτησή του. Τα ηλεκτρικά έχουν περισσότερο βάρος από τα συμβατικά και συνήθως κοπανάνε περισσότερο στις λακκούβες, όμως στην περίπτωση του ηλεκτρικού Mokka το βάρος είναι στα 1.600 κιλά και η ανάρτηση απορροφά μια χαρά τις ανωμαλίες. Το εκτιμήσαμε ξεκάθαρα στους δρόμους γύρω από τα Εξάρχεια και την Ομόνοια όπου κάναμε κάποιες επιπλέον διαδρομές. Εκεί μάλιστα, μας βοήθησαν και οι compact διαστάσεις τους κατά τους ελιγμούς, μιας χρειάστηκε να παρκάρουμε για λίγα λεπτά (και όμως το καταφέραμε, βρήκαμε θέση, και οι κάμερες μας βοήθησαν πολύ...)
Όμορφη καμπίνα, χωρίς εργονομικά ατοπήματα
Κλείνοντας επιβάλλεται να αναφερθούμε στην καμπίνα. Άλλωστε, τόσες ώρες ήμασταν καθισμένοι στην θέση του οδηγού. Το Opel Mokka λοιπόν είναι μοντέρνο στο εσωτερικό του, high-tech χάρη στις μεγάλες οθόνες, με καλή ποιότητα κατασκευής και απροβλημάτιστη εργονομία. Έτσι, σε συνδυασμό με την απουσία του θορύβου του κινητήρα, μπορείς σταματημένος στο φανάρι να ακούς πιο ευχάριστα την μουσική σου και να μην σε πιάνουν τα νεύρα...