Πόσο θα πληρώσεις και τι εγγυήσεις περιμένεις για οθόνη αντί για πίνακα οργάνων;
Σας άνοιξε όρεξη για φρέσκο πράγμα στην καμπίνα και θέλετε και το δικό σας αυτοκίνητο να μοιάζει με Audi TT πίσω από το τιμόνι; Πόσα λεφτά όμως θα δώσετε και τι εγγυήσεις περιμένετε να καλύπτουν την οθόνη αντί για πίνακα οργάνων;
Δεν θα μείνει τίποτε χωρίς οθόνη αντί για πίνακα οργάνων. Όσο και να αντισταθείτε, όσο και να αντισταθούμε, οι κατασκευαστές έχουν βάλει στο μάτι τους νέους, και στους νέους αρέσουν περισσότερο τα γκάτζετ και λιγότερο τα αυτοκίνητα. Οπότε η λύση είναι απλή: βάλε κι άλλα γκάτζετ στο αυτοκίνητο.
Τα αναλογικά όργανα με τις βελόνες και τα τυπωμένα νούμερα στο καντράν πεθαίνουν, και πεθαίνουν με γρήγορο ρυθμό. Οθόνη αντί για πίνακα είχαν πριν πέντε χρόνια μόλις μια χούφτα αυτοκίνητα, και ήταν όλα πανάκριβες premium λιμουζίνες. Σήμερα οθόνη έχει μέχρι και το VW Polo, έστω κι αν είναι έξτρα.
Και έρχονται κι άλλα. Η Seat μόλις εμπλούτισε τη λίστα εξτρά εξοπλισμού του Ibiza ώστε να περιλάβει μια νέα οθόνη 10,25 ιντσών αντί για καντράν, όπου προβάλλονται πληροφορίες, σε τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις. Στην απλή βλέπεις ότι θα έβλεπες και σε ένα αναλογικό καντράν, στην ενδιάμεση η οθόνη βασικά προβάλει τον χάρτη πλοήγησης με άλλες ενδείξεις σκόρπιες γύρω του, ενώ στην δυναμική ρύθμιση η επιλογή των ρυθμίσεων καθορίζεται από το τι κάνει εκείνη τη στιγμή το αυτοκίνητο. Πολύ προχωρημένο σύστημα. Και εκτός από το Ibiza θα το έχει και το Arona, το πρώτο μικρό SUV με οθόνη αντί για πίνακα.
Όμως δεν είναι στον βασικό εξοπλισμό, και το κόστος μπορεί να φτάσει και τα 500 ευρώ “καπέλο”. Και μετά είναι το τι παίρνεις. Έχει αρκετά υψηλή ανάλυση; Η Seat θεωρεί πως 1280x480 είναι αρκετά, και με αυτό το νούμερο, μόλις ξεκίνησε η συζήτηση της αναλυσης της οθόνης ως τεχνικό χαρακτηριστικό που θα μας απασχολεί από εδώ και στο εξής όχι μόνο στα κινητά, αλλά και στο αυτοκίνητο.
Και από εγγύηση; Τι γίνεται αν καεί ή κολλήσει ένα πίξελ; Δεν είναι σπάνιο, και σε υπολογιστές ή κινητά οι εγγυήσεις διαφέρουν ανάλογα με τον κατασκευαστή. Θα είναι και αυτό ένα σημείο σύγκρισης στο μέλλον; Ποιός δίνει όχι μόνο την υψηλότερη ανάλυση, τη μεγαλύτερη οθόνη, αλλά και την καλύτερη εγγύηση για την οθόνη αυτή.
Εσείς όμως τι λέτε; Αξίζει 500 ευρώ μια οθόνη αντί για πίνακα; Τι ανάλυση θέλετε να έχει και τι εγγύηση δέχεστε ως το ελάχιστο για να δώσετε το πεντακοσάρικο; Τι λέτε;
Όταν συνειδητοποιήσει ο κόσμος πόσο επικίνδυνες είναι οι οθόνες, οι οποίες θα αποδειχθεί ότι θα είναι υπεύθυνες, για πολλά τροχαία δυστυχήματα, όπως ακριβώς γίνεται και με τα κινητά τηλέφωνα, θα αλλάξει η κατάσταση, διότι εκτιμώ ότι θα απαγορευθούν από το νόμο. Ο οδηγός την ώρα που οδηγεί και ταυτόχρονα παρακολουθεί μια οθόνη, είναι πολύ εύκολο να μειώσει την προσοχή του στο δρόμο και να εμπλακεί σε τροχαίο δυστύχημα. Τα αναλογικά όργανα, αρκεί μικρό κλάσμα του δευτερολέπτου για να δεις τι γράφουν, αφού και μόνο να δεις προς τα που βλέπει η βελόνα καταλαβαίνεις τι δείχνουν. Αντίθετα μια οθόνη χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για να διαβάσεις τι λέει, αφού πρώτα πρώτα λέει πολλά, σε μικρό χώρο, με μικρά χαρακτηριστικά γράμματα και σύμβολα, τα οποία διαρκώς μεταβάλλονται και επομένως απαιτούν αρκετό χρόνο, για να τα διαβάσεις και να καταλάβεις τι λένε. Ιδίως αν ο οδηγός, είναι ηλικιωμένος και έχει κάποιο πρόβλημα στα μάτια του, όπου χρειάζεται άλλα γυαλιά, για μακρυά και άλλα για κοντά, οπότε είναι αδύνατο να αλλάζει γυαλιά, κάθε λίγο και λιγάκι, για να βλέπει πότε το δρόμο και πότε την οθόνη. Συγνώμη που έγραψα πολλά και ενδεχομένως κούρασα κάποιους, αλλά δείτε και αυτή την εκδοχή.
Όταν συνειδητοποιήσει ο κόσμος πόσο επικίνδυνες είναι οι οθόνες, οι οποίες θα αποδειχθεί ότι θα είναι υπεύθυνες, για πολλά τροχαία δυστυχήματα, όπως ακριβώς γίνεται και με τα κινητά τηλέφωνα, θα αλλάξει η κατάσταση, διότι εκτιμώ ότι θα απαγορευθούν από το νόμο. Ο οδηγός την ώρα που οδηγεί και ταυτόχρονα παρακολουθεί μια οθόνη, είναι πολύ εύκολο να μειώσει την προσοχή του στο δρόμο και να εμπλακεί σε τροχαίο δυστύχημα. Τα αναλογικά όργανα, αρκεί μικρό κλάσμα του δευτερολέπτου για να δεις τι γράφουν, αφού και μόνο να δεις προς τα που βλέπει η βελόνα καταλαβαίνεις τι δείχνουν. Αντίθετα μια οθόνη χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για να διαβάσεις τι λέει, αφού πρώτα πρώτα λέει πολλά, σε μικρό χώρο, με μικρά χαρακτηριστικά γράμματα και σύμβολα, τα οποία διαρκώς μεταβάλλονται και επομένως απαιτούν αρκετό χρόνο, για να τα διαβάσεις και να καταλάβεις τι λένε. Ιδίως αν ο οδηγός, είναι ηλικιωμένος και έχει κάποιο πρόβλημα στα μάτια του, όπου χρειάζεται άλλα γυαλιά, για μακρυά και άλλα για κοντά, οπότε είναι αδύνατο να αλλάζει γυαλιά, κάθε λίγο και λιγάκι, για να βλέπει πότε το δρόμο και πότε την οθόνη. Συγνώμη που έγραψα πολλά και ενδεχομένως κούρασα κάποιους, αλλά δείτε και αυτή την εκδοχή.