Τα χρήματα που θα εξοικονομήσετε με ένα μοντέλο φυσικού αερίου είναι πάνω από 600 ευρώ το χρόνο συγκριτικά με ένα μοντέλο βενζίνης και πάνω από 500 ευρώ συγκριτικά με ένα diesel
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα χρήματα που θα εξοικονομήσετε με ένα μοντέλο φυσικού αερίου είναι πάνω από 600 ευρώ το χρόνο συγκριτικά με ένα μοντέλο βενζίνης και πάνω από 500 ευρώ συγκριτικά με ένα diesel

Κινητήρες: Μεγάλο κέρδος σε οικονομία, μικρή μείωση στις επιδόσεις

104.949 Επισκέψεις στο άρθρο (28/11/2019)

Κάτω από το καπό των Ibiza και Arona θα συναντήσουμε μια τροποποιημένη εκδοχή του 1,0 λίτρου TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, ο οποίος από πλευράς απόδοσης έχει μέγιστη ισχύ 90 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm μεταξύ 1.900 και 3.500 σ.α.λ.. σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην πράξη πέρα από μια ραθυμία στις χαμηλές στροφές, η μείωση της απόδοσης (σε σχέση με τον 1,0 TSI 95 PS) δεν γίνεται αντιληπτή ελέω turbo, αλλά και της 6τάχυτης κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Ο εν λόγω κινητήρας αποδείχθηκε άκρως αποτελεσματικός σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, με γραμμική λειτουργία, ωστόσο σε συνθήκες πίεσης ένα γρέζι στον ήχο γίνεται αντιληπτό. 

Το Leon από την πλευρά του χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη εκδοχή του νέου 1,5 βενζινοκινητήρα του ομίλου στην εκδοχή των 130 ίππων, χωρίς κάποια μεταβολή στην ισχύ (130 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής από τις 1.400). Στην πράξη ο πλούτος του 1,5 είναι αισθητός από το ρελαντί, βγάζει περισσότερη άνεση στη λειτουργία του, και είναι πολύ πιο μεστή η απόδοσή του στο μεσαίο κομμάτι, με τις επιδόσεις να επηρεάζονται ελάχιστα. 

Το Leon προσφέρεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όπως αυτό στο θέμα μας, είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DSG) με 7 σχέσεις. Στη δεύτερη περίπτωση η SEAT ανακοινώνει ελαφρώς καλύτερες τιμές σε κατανάλωση και επιδόσεις.

Και στις δύο περιπτώσεις οι κινητήρες θα καταναλώσουν κατά κανόνα πρώτα το φυσικό αέριο και έπειτα την βενζίνη, χωρίς ο οδηγός να καταλαβαίνει κάτι, αλλά και χωρίς να μπορεί να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο που θέλει να καταναλώσει.

Κέρδος σχεδόν 700 ευρώ ανά 10.000 χλμ.
Το Arona σύμφωνα με τις μετρήσεις μας έχει κατανάλωση 4,5 κιλά/100 χλμ. δηλαδή 3,73 ευρώ για κάθε 100 χλμ. που διανύετε, ενώ με χρήση βενζίνης (στο ίδιο μοντέλο) καταναλώνει 6,5 λτ./100 χλμ. (τιμή λίτρου 1,61 ευρώ), δηλαδή 10,46 ευρώ. Αρα μιλάμε για κέρδος 6,73 ευρώ ανά 100 χλμ. ή διαφορετικά 673 ευρώ ανά 10.000 χλμ.. Αντίστοιχα η diesel έκδοση του 1,6 TDI καταναλώνει 6,7 λτ./100 χλμ. (τιμή λίτρου 1,38 ευρώ), δηλ 9,25 ευρώ, το οποίο σημαίνει σε ετήσιο κέρδος 552 ευρώ. 

Tα νούμερα είναι ακόμα καλύτερα και για το Ibiza που φέρει τον ίδιο κινητήρα. 4,2 κιλά/100 χλμ. είναι η κατανάλωση με φυσικό αέριο (3,48 ευρώ) και 6,7 λτ./100 χλμ. με βενζίνη (10,78 ευρώ). Δηλαδή το κέρδος στα 10.000 χλμ. αγγίζει τα 730 ευρώ. 

Όσον αφορά στο Leon, για να γεμίσει χρειάζεται 16,69 ευρώ και με μέση κατανάλωση 4,3 κιλά ανά 100 χλμ. έχετε αυτονομία μόνο με CNG 411 χλμ.. Σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο 1,5 TSI το κέρδος είναι κοντά στα 700 ευρώ ανά 10.000 χλμ..

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN