Το turbo και ο άμεσος ψεκασμός και στους σύγχρονους κινητήρες βενζίνης, προσφέρουν πλούσια ροπή για πολύ καλές επιδόσεις.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το turbo και ο άμεσος ψεκασμός και στους σύγχρονους κινητήρες βενζίνης, προσφέρουν πλούσια ροπή για πολύ καλές επιδόσεις.

Η τεχνολογία στην υπηρεσία του οδηγού

57.660 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2014)

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, βελτιώνει συνεχώς τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας των σύγχρονων αυτοκινήτων έναντι του παρελθόντος. Ας δούμε με ποιόν τρόπο το καταφέρνουν…

Κινητήρες βενζίνης και diesel με πλούσια ροπή για καλύτερες επιδόσεις
Κύριο χαρακτηριστικό των σύγχρονων κινητήρων αποτελεί η πλούσια ροπή που αυτοί αποδίδουν. Αυτό ήταν έτσι κι αλλιώς ίδιον των diesel από την αρχή της εξέλιξής τους και πλέον, αποτελεί και χαρακτηριστικό των κινητήρων βενζίνης, σε συνδυασμό πάντα και με την «downsized» τάση της εποχής. Αυτό το έχουν καταφέρει οι κατασκευαστές πριμοδοτώντας τους κινητήρες βενζίνης με μικρά turbo, που δίνουν την έξτρα ώθηση από χαμηλά και τη ροπή που απαιτείται ώστε στις χαμηλές  στροφές να μην παρουσιάζουν υστέρηση δύναμης. Ιδιαίτερη σημασία εδώ παίζει και ο άμεσος ψεκασμός, που βρίσκεται σε όλα σύγχρονα υπερτροφοδοτούμενα τα μοτέρ βενζίνης.

Τι είναι ο άμεσος ψεκασμός; 
Στον άμεσο ψεκασμό το καύσιμο ψεκάζεται υπό υψηλή πίεση και με ακρίβεια απευθείας στο θάλαμο καύσης, με τη βοήθεια ενός μπεκ μετά τη βαλβίδα εισαγωγής. Το μπεκ ψεκάζει το καύσιμο σε διαστήματα που διαρκούν λιγότερο από χιλιοστά του δευτερολέπτου, υπό εξαιρετικά υψηλή πίεση. Με τον τρόπο αυτό, ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει καλύτερες και πιο γρήγορες καύσεις με μικρότερο φορτίο καυσίμου και έτσι, να πριμοδοτήσει την απόδοση και κατά συνέπεια τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Ενισχυμένα φρένα για πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα 
Πρωταρχικός παράγοντας ενεργητικής ασφάλειας σε ένα αυτοκίνητο είναι τα φρένα και η μεγαλύτερη εξέλιξη στον τομέα στην σύγχρονη εποχή έχει να κάνει με την εξέλιξη του ABS. Αυτό δίνει τη δυνατότητα για φρενάρισμα πανικού χωρίς κίνδυνο μπλοκαρίσματος των τροχών και έτσι ο οδηγός έχει στα χέρια του τον έλεγχο με το τιμόνι για να μπορεί να αποφύγει τον κίνδυνο ή το εμπόδιο κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Σήμερα το ABS είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας και συνδυάζεται με σύστημα ηλεκτρονικού κατανεμητή της δύναμης πέδησης (EBD) για αποτελεσματικότερο φρενάρισμα. Το φρενάρισμα εξαρτάται από το είδος και το μέγεθος των φρένων τα οποία πλέον στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελούνται από δίσκους εμπρός και πίσω (αεριζόμενους μπροστά), το βάρος, αλλά και το μέγεθος των ελαστικών.

Τι ακριβώς κάνει το ESP;
Το ESP (Electronic Stability Program) είναι και αυτό ένα πολύ σημαντικό σύστημα ενεργητικής ασφάλειας, αφού ελέγχει συνεχώς την πορεία του οχήματος συγκρίνοντας τις κινήσεις του οδηγού στο τιμόνι και τα φρένα με την ανταπόκριση που έχει το αυτοκίνητο σε αυτές αλλά και την ταχύτητα του κάθε τροχού ανεξάρτητα. Εφόσον παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης (εδώ χρησιμοποιούνται οι αισθητήρες του ΑΒS) και τάση για περιστροφή του οχήματος (η υποστροφή ή υπερστροφή ελέγχεται από γυροσκοπικό μηχανισμό), το σύστημα αναλαμβάνει να μειώσει την ταχύτητα των εμπρόσθιων ή των πίσω τροχών ανεξάρτητα, προκειμένου να μην βγει εκτός πορείας, φρενάροντας ή και κόβοντας το γκάζι. Παράλληλα, κατά το φρενάρισμα, η παρουσία του ESP σε συνδυασμό και με το ABS, συμβάλει ιδιαίτερα στη σταθερότητα του οχήματος κυρίως σε βίαιες ακινητοποιήσεις.

Αμαξώματα με κορυφαία αεροδυναμική
Οι επιδόσεις ενός αυτοκινήτου επηρεάζονται και από την αεροδυναμική, ιδίως στο κομμάτι των ρεπρίζ (επιταχύνσεις εν κινήσει), που πραγματοποιούνται στον αυτοκινητόδρομο. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι περίπου το 70-80% της ισχύος ενός κινητήρα στον αυτοκινητόδρομο (σε ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα) αναλώνεται στην αεροδυναμική αντίσταση, ενώ σχεδόν όλη η υπόλοιπη ισχύς στην αντίσταση κύλισης (τριβές κινητήρα και κινούμενων μερών και τριβή ελαστικών με το δρόμο). Στην πράξη, περίπου το 40% της συνολικής αντίστασης του αέρα προέρχεται από τις αναλογίες και το σχήμα του αυτοκινήτου, με το ένα τέταρτο αυτού να προέρχεται αντίστοιχα από την επιφανειακή δομή του οχήματος και άλλα στοιχεία, όπως οι καθρέπτες, τα φώτα, οι πινακίδες κυκλοφορίας και οι κεραίες. Ένα ακόμα 10% της συνολικής αντίστασης προέρχεται από λειτουργικά ανοίγματα που κατευθύνουν τον αέρα κατάλληλα προς τα φρένα, τον κινητήρα ή το κιβώτιο. ¶λλο ένα 20% της συνολικής αντίστασης του αέρα προέρχεται από το κάτω μέρος του πατώματος, ενώ το υπόλοιπο 30% οφείλεται στους τροχούς και τους θόλους των τροχών.

Τι έχουν κάνει οι κατασκευαστές
Η ραγδαία εξέλιξη της αεροδυναμικής σήμερα φέρνει στο προσκήνιο ανάλογα σχεδιασμένα αυτοκίνητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με το παρελθόν, ο συντελεστής οπισθέλκουσας των αμαξωμάτων του μέσου ευρωπαϊκού αυτοκινήτου έχει πέσει από το 0,45 που βρισκόταν τη δεκαετία του Ά80, σε κάτω από 0,30 σήμερα, με  τρανταχτά παραδείγματα όπως π.χ. η Mercedes A-Class ή το Honda Civic (cd: 0,27).  

Το βάρος, σημαντικός παράγοντας ενεργητικής ασφάλειας
Ένας από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες που βοηθά το αυτοκίνητο τόσο να επιτύχει συντομότερο φρενάρισμα, όσο και να προσφέρει γρήγορες επιδόσεις, είναι το βάρος του. Όσο πιο βαρύ λοιπόν είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερη ισχύς απαιτείται από τον κινητήρα για να το κινήσει, αλλά και παράλληλα, από το σύστημα πέδησής του για να επιτευχθούν μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης. Σε κάθε περίπτωση, τα τελευταία χρόνια και σε αυτόν ακριβώς τον τομέα η μείωση του συνολικού βάρους των αυτοκινήτων έχει ωφελήσει τόσο τις ρεπρίζ όσο και τις αποστάσεις ακινητοποίησης των σύγχρονων μοντέλων. 

Με ποιους τρόπους μειώνεται το βάρος των αυτοκινήτων;
Ανάμεσα στους τρόπους μείωσης του βάρους των σύγχρονων αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται η χρήση χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής στο αμάξωμα τους, σε καίρια σημεία της δομής τους, γεγονός που επιτρέπει την ελάχιστη επιβάρυνση σε μέταλλο, αλλά τη μέγιστη ανθεκτικότητα. Ωστόσο, η δίαιτα των σύγχρονων μικρών δεν είναι θέμα μόνο του ελαφρύτερου σκελετού τους, αλλά περιλαμβάνει και άλλα δομικά στοιχεία. Έτσι, για παράδειγμα, ο πίσω άξονας μπορεί να έχει σωληνοειδή κατασκευή, δηλαδή να είναι κούφιος, αλλά εξίσου ανθεκτικός με ένα συμπαγή. Εκπτώσεις βάρους γίνονται και στα υλικά κατασκευής του εσωτερικού, όπως για παράδειγμα στον τρόπο κατασκευής του ταμπλό. Φυσικά, οι νέοι και μικρότεροι σε χωρητικότητα κινητήρες βενζίνης και diesel, έχουν και χαμηλότερο βάρος από τους αντίστοιχους σε απόδοση παλαιότερους βενζινοκινητήρες και turbodiesel, συμβάλλοντας και αυτοί με τη σειρά τους στον περιορισμό του βάρους.

Το turbo και ο άμεσος ψεκασμός και στους σύγχρονους κινητήρες βενζίνης, προσφέρουν πλούσια ροπή για πολύ καλές επιδόσεις.

Το turbo και ο άμεσος ψεκασμός και στους σύγχρονους κινητήρες βενζίνης, προσφέρουν πλούσια ροπή για πολύ καλές επιδόσεις.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
KIA