Michelin: Να πάρω το σπορ ή το κανονικό της λάστιχο στα ίδια λεφτά;
2 Φωτογραφίες »

Michelin: Να πάρω το σπορ ή το κανονικό της λάστιχο στα ίδια λεφτά;

57.639 Επισκέψεις στο άρθρο (17/2/2024)

- Το κανονικό (Primacy 4+) έχει καινούρια τεχνολογία (του 2022), ενώ το σπορ (Pilot Sport 4) είναι λάστιχο του 2015
- Φρενάρουν το ίδιο στο βρεγμένο, στο στεγνό είναι 1,5 μέτρο καλύτερο το Pilot Sport
- Το κανονικό θα σου βγάλει 15 με 20 χιλιάδες χιλιόμετρα παραπάνω
- Σε κατανάλωση με το Primacy 4+ θα κερδίζεις 50 με 100 ευρώ το χρόνο

Το κανονικό (Primacy 4+) έχει καινούρια τεχνολογία (του 2022), ενώ το σπορ (Pilot Sport 4) είναι λάστιχο του 2015

Αξιολογούμε δύο δημοφιλή θερινά ελαστικά της Michelin στην αποτελεσματικότητά τους στο φρενάρισμα. Συγκρίνουμε το Pilot Sport 4 και το Primacy 4+ πάνω στο φρενάρισμά τους από τα 100 χλμ./ώρα, σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα.

Πιο σύγχρονη τεχνολογία έχει το Michelin Primacy 4+. Λανσαρίστηκε μόλις το 2022 και είναι η τελευταία γενιά των Primacy μοντέλων των Γάλλων. Από την άλλη πλευρά, το Michelin Pilot Sport 4 «κουβαλά» αρκετά παραπάνω χρόνια στην «πλάτη» του. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2015, επτά χρόνια πριν δηλαδή, ενώ έχει κιόλας λανσαριστεί ο αντικαταστάτης του, Michelin Pilot Sport 5 (2022). Παρόλα αυτά κυκλοφορεί παράλληλα, γιατί καλύπτει σχεδόν διπλάσιο αριθμό διαστάσεων - πελμάτων. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το Michelin Pilot Sport 4 είναι διαθέσιμο σε 99 διαστάσεις, από 16-21 ίντσες
  • Το Michelin Pilot Sport 5 είναι διαθέσιμο σε 50 διαστάσεις, από 17-21 ίντσες
  • Το Michelin Primacy 4+ είναι διαθέσιμο σε 117 διαστάσεις, από 16-21 ίντσες
Όπως βλέπουμε, στα 16άρια λάστιχα δεν υπάρχει Pilot Sport 5 αλλά «παίζει» μόνη της η προηγούμενη γενιά Pilot Sport 4. Για αυτό και είναι ακριβότερη σε σχέση με τα Primacy 4+, γύρω στα 50 ευρώ ανά 4άδα ελαστικών. Από την άλλη πλευρά, στα 17άρια είναι ακριβότερα κοντά στα 30 ευρώ ανά 4άδα.

Φρενάρουν το ίδιο στο βρεγμένο, στο στεγνό είναι 1,5 μέτρο καλύτερο το Pilot Sport

Καλύτερες επιδόσεις και μικρότερες αποστάσεις πέδησης (74,2 Vs 76,3 μέτρα συνολικό φρενάρισμα) καταγράψαμε με το Pilot Sport 4, το σπορ λάστιχο της γαλλικής μάρκας. Έχει πιο μαλακή γόμα που βοηθά το λάστιχο να «κολλάει» περισσότερο στο δρόμο, σαν πλαστελίνη. Μεγαλύτερη διαφορά είχαμε στο φρενάρισμα σε στεγνή επιφάνεια, όπου το Pilot Sport 4 «κοκκάλωσε» 1,7 μέτρα πιο νωρίς σε σχέση με το Primacy 4 (35 έναντι 36 μ.). Κάτω από μισό μέτρο ήταν η τελική απόσταση φρεναρίσματος στο βρεγμένο οδόστρωμα. 

Βέβαια, το Michelin Primacy 4+ έχει πιο ισορροπημένη και ομοιογενή συμπεριφορά, από στεγνό σε βρεγμένο. Ειδικότερα, έχει και πιο μικρή διαφορά στο φρενάρισμα από στεγνό σε βρεγμένο (κάτω από 3 μέτρα), όταν το Pilot Sport 4 «χάνει» 4 μέτρα στο φρενάρισμα στη βροχή.

Το κανονικό θα σου βγάλει 15 με 20 χιλιάδες χιλιόμετρα παραπάνω

Το AutoΤρίτη προτείνει ελαστικά Fuel C. Αυτά τα ελαστικά έχουν σκληρή γόμα, ανθεκτική και ικανή να δώσει σωστά φρεναρίσματα και καλά κρατήματα. Το πιο καινούργιο τεχνολογικά, Michelin Primacy 4+ έχει ετικέτα καυσίμου Fuel C.

Στον αντίποδα, τα sport ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται πιο γρήγορα. Η πιο μαλακή τους γόμα έχει καλύτερη πρόσφυση αλλά έχει μεγαλύτερη φθορά στο χρόνο. Στην περίπτωση του Pilot Sport 4 θα χρειαστεί να τα αντικαταστήσεις γύρω στα 30.000 χλμ., δηλαδή 15-20.000 χλμ. πιο νωρίς συγκριτικά με το Primacy 4+. Μάλιστα, λόγω παλαιότερης τεχνολογίας το Pilot Sport 4 έχει δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel D, ενώ η νέα γενιά Pilot Sport 5 έχει Fuel C.

Σε κατανάλωση με το Primacy 4+ θα κερδίζεις 50 με 100 ευρώ το χρόνο

Η σύνθεση της γόμας έχει σημασία και για την κατανάλωση. Ένα λάστιχο που φθείρεται περισσότερο, έχει μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης, άρα «καίει» περισσότερο. Στην συγκεκριμένη σύγκριση, το σκληρής γόμας Primacy 4+ δεν τρίβεται πάνω στο δρόμο τόσο όσο το Pilot Sport 4, για αυτό και με το Primacy 4+ θα κερδίζεις 50-100 ευρώ το χρόνο σε κατανάλωση.

Tips - Χρήσιμες συμβουλές για τα ελαστικά που θα αγοράσεις

Τα λάστιχα που φοράμε όλο το χρόνο στην Ελλάδα, λέγονται διεθνώς «θερινά», καθώς η Βόρεια Ευρώπη έχει πολύ χιόνι και χρειάζεται άλλου είδους ελαστικά (4 εποχών ή ακόμα και χειμερινά σε αρκετές περιοχές ή και λάστιχα με καρφιά για πάγο).
 
Τα θερινά έχουν πολύ καλύτερο φρενάρισμα και κράτημα σε στεγνό και βρεγμένο ( ο όρος 4 εποχών μπερδεύει και κάποιοι πιστεύουν ότι είναι καλύτερα και για την βροχή, κάτι που δεν ισχύει. Είναι χειρότερα στην βροχή).
 
Μάρκα/Μοντέλο Michelin Pilot Sport 4 Michelin Primacy 4+
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Τύπος ελαστικού Sport Κανονικό
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας R16 στα  (€)
   
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας R17 στα  (€)
   
 
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
D C
Κράτημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2015 2022
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
35 Μέτρα    36,7 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 100 χλμ./ώρα (μ.)
39,2 Μέτρα    39,6 Μέτρα   
Διαφορά φρεναρίσματος, από στεγνό σε βρεγμένο (μ.) 4,2 Μέτρα 2,9 Μέτρα
 

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Σελίδα 2Ποια Michelin αγοράζω και ποια αποφεύγω;
CORAL GAS PASXA
Audi