Τέμπη: Τα τρένα επιστρέφουν μετά από 20 μέρες. Θα έμπαινες;

Τέμπη: Τα τρένα επιστρέφουν μετά από 20 μέρες. Θα έμπαινες;

2.404 Επισκέψεις στο άρθρο (22/3/2023)

Η επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων είναι γεγονός, ωστόσο οι απορίες παραμένουν, μαζί με το μούδιασμα των προηγούμενων ημερών. Τι άλλαξε; Ξεπεράστηκε ο κίνδυνος;

Κίνηση ανάγκης ή καθησυχασμού του κοινού;

Πέρασαν 3 εβδομάδες από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας (οι περισσότεροι νεαρής ηλικίας) και σκέπασε ένα πέπλο πένθους σε όλη τη χώρα. Οι απορίες πολλές, οι ευθύνες ακόμα πιο πολλές και μέσα σε αυτό το κλίμα, διαβάζουμε ότι σιγά σιγά οι σιδηρόδρομοι της χώρας ξεκινούν τις μηχανές τους.

Σύμφωνα μάλιστα με τους αρμόδιους, στόχος είναι η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου μέσα στις επόμενες 25 μέρες, ώστε να λειτουργούν όλα πριν το Πάσχα, όπου και θα υπάρξουν μεγάλες μετακινήσεις πληθυσμού εντός της χώρας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Η αρχή έγινε με κάποια δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου, εντός Αττικής, Αθήνα-Χαλκίδα και τα δρομολόγια Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο, Διακοφτό- Καλάβρυτα. Μάλιστα ανά 5 ημέρες θα ενεργοποιούνται νέα δρομολόγια.

Στην πρώτη μέρα λειτουργίας το γενικότερο «μούδιασμα» φάνηκε και στο κοινό, καθώς σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, οι επιβάτες προτίμησαν τα πίσω βαγόνια, ενώ σε δηλώσεις τους πολλοί εξέφρασαν την ανασφάλεια που νιώθουν και την αγανάκτησή τους για το ότι όλες οι μεγάλες αλλαγές σε αυτή τη χώρα πρέπει να έρθουν μετά από τραγωδίες.

Τι άλλαξε όμως σε αυτές τις 20 μέρες, ποια είναι τα πρόσθετα μέτρα που πήραν οι αρμόδιοι ώστε να δοθεί το ΟΚ για την επαναλειτουργία των τρένων και πόσο πιο ασφαλή μπορούν να γίνουν τα τρένα της χώρας σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα;

Τα πρόσθετα μέτρα και οι απορίες όλων μας

Αρχικά, πλέον σε κάθε σταθμό θα έχουν βάρδια 2 σταθμάρχες, με στόχο την καλύτερη συνεννόηση και την ελαχιστοποίηση κινδύνου σε περίπτωση ολιγωρίας του ενός. Επίσης, για τον ίδιο λόγο, οι συρμοί του προαστιακού λειτουργούν με 2 μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Τέλος, οι συρμοί μειώνουν ταχύτητα. Πιο συγκεκριμένα, ο προαστιακός και οι εμπορικοί συρμοί έχουν όριο τα 80 χλμ./ώρα, ενώ οι λοιπές επιβατικές αμαξοστοιχίες θα περιορίσουν την ταχύτητά τους στα 100 χλμ./ώρα.

Θα έλεγε κανείς, πως τα μέτρα αυτά είναι στη σωστή κατεύθυνση. Όμως, όταν όλοι παραδέχονται ότι δεν γίνεται να εξαρτώνται τόσες ζωές μόνο στον ανθρώπινο παράγοντα και όταν το debate (ανάμεσα σε κόμματα, πολιτικούς και αξιωματούχους) σχετικά με το αν και κατά πόσο λειτουργεί σωστά η τηλεδιοίκηση, σε όλο το μήκος των ελληνικών σιδηροδρόμων, συνεχίζεται, πόσο ασφαλής είναι η επανεκκίνηση λειτουργείας τους;

Πόσο μάλλον, όταν δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα, ποιες είναι οι δικλείδες ασφαλείας που λειτουργούν αυτή τη στιγμή, πέραν του ανθρώπινου παράγοντα, ώστε να αποσοβήσουν στο άμεσο μέλλον ένα νέο σιδηροδρομικό ατύχημα-δυστύχημα και κατά πόσο λειτουργούν τα συστήματα παρακολούθησης των συρμών καθ`όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Αρκούν λίγες μόλις εβδομάδες και η καλύτερη στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό των σιδηρόδρομων, ώστε να γίνουν τα τρένα πιο ασφαλή και να μην ζήσουμε ποτέ ξανά μια τέτοια τραγωδία στη χώρα μας; Ποια μέτρα θεωρείτε εσείς ως απαραίτητα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Mercedes
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel