ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έρχεται; Το MEGA έργο που θα δώσει ανάσα στον Κηφισό & τους Αθηναίους

2.885 Επισκέψεις στο άρθρο (8/5/2025)
Έρχεται; Το MEGA έργο που θα δώσει ανάσα στον Κηφισό & τους Αθηναίους
2 Φωτογραφίες »

Η μεγάλη παράκαμψη της Αττικής που θα έκανε το Θήβα-Ελευσίνα σε 30 λεπτά.
Αποφασίστηκε το 2013, ακυρώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, το επανέφερε η νέα κυβέρνηση αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Αυτοκινητόδρομος 53 χλμ. με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση που θα «τράβαγε» όλα τα φορτηγά & λεωφορεία από τον Κηφισό.
Η νέα χάραξη με δρόμο 40 χλμ. που ήρθε τώρα στο προσκήνιο φαίνεται πιο πιθανή από ποτέ.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η μεγάλη παράκαμψη της Αττικής που θα έκανε το Θήβα-Ελευσίνα σε 30 λεπτά

Το πρόβλημα με την κίνηση στην Αττική τα τελευταία χρόνια έχει χτυπήσει το κόκκινο. Καθημερινά οι Αθηναίοι καταναλώνουν αρκετές ώρες από τη ζωή τους κολλημένοι στην κίνηση, με τους δύο αυτοκινητόδρομους του λεκανοπεδίου (Κηφισός και Αττική Οδός) να δέχονται το μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων. Αν μάλιστα κάποιος σκεφτεί και τους ταξιδιώτες από τη βόρεια Ελλάδα και την Πελοπόννησο, ή όσους κατευθύνονται στο λιμάνι του Πειραιά που είναι αναγκασμένοι να περάσουν μέσα από τους αστικούς αυτοκινητόδρομους της πρωτεύουσας, καταλαβαίνει πόσο σημαντικό είναι να βρεθεί μια λύση σήμερα κιόλας.

Αποφασίστηκε το 2013, ακυρώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, το επανέφερε η νέα κυβέρνηση αλλά χωρίς αποτέλεσμα

Η ιδέα παράκαμψης της Αθήνας δεν είναι καινούργια. Ήδη από το 2013 είχε προκηρυχθεί από το Υπουργείο Υποδομών της τότε κυβέρνησης, ένας νέος αυτοκινητόδρομος που θα ένωνε την Ελευσίνα στο ύψος της Αττικής Οδού με τη Θήβα και τη λίμνη Υλίκη στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, παρακάμπτοντας τελείως την Αθήνα. Η έντονη κριτική προς το έργο οδήγησε σε συνεχείς παρατάσεις, έως ότου τελικά ακυρώθηκε 2 χρόνια αργότερα, υπό το φόβο αξιώσεων των παραχωρησιούχων των λοιπών αυτοκινητοδρόμων για απώλειες εσόδων από τα διόδια. Το 2019 η νέα κυβέρνηση περιλάμβανε το έργο στο πρόγραμμά της, όμως κατά την πρώτη 4ετία δεν υπήρξε καμία εξέλιξη.


Ο δρόμος που θα δώσει «ανάσα» στους Αθηναίους.
2 Φωτογραφίες »

Ο δρόμος που θα δώσει «ανάσα» στους Αθηναίους.

Αυτοκινητόδρομος 53 χλμ. με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση που θα «τράβαγε» όλα τα φορτηγά & λεωφορεία από τον Κηφισό

Το σχέδιο έκανε λόγο για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συνολικού μήκους 53 χιλιομέτρων, ο οποίος θα απορροφούσε τα βαρέα οχήματα από τον Κηφισό και την Αττική Οδό. Μέσω αυτού, επιβάτες και εμπορεύματα με προορισμό εκτός Αθηνών, που μέχρι πρότινος ήταν αναγκασμένοι να διασχίσουν την πόλη, θα κέρδιζαν τουλάχιστον μισή ώρα και περίπου 50 χιλιόμετρα διαδρομής, ενώ αντίστοιχα θα ανακούφιζαν δια της απουσίας τους την κίνηση των οχημάτων εντός του λεκανοπεδίου. Σκεφτείτε μόνο πόσα εμπορεύματα από το λιμάνι της Ελευσίνας αναγκάζονται να περάσουν μέσα από Κηφισό και Αττική Οδό, ώστε να κατευθυνθούν προς την βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια και θα καταλάβετε για τι όγκο οχημάτων μιλάμε.

Η νέα χάραξη με δρόμο 40 χλμ. που ήρθε τώρα στο προσκήνιο φαίνεται πιο πιθανή από ποτέ

Και ενώ πολλοί είχαν αρχίσει να δέχονται πως η κατάσταση στην πόλη δε θα βελτιωθεί με κανέναν τρόπο, ήρθε μια νέα «πρότυπη πρόταση» από την ΓΕΚ Τέρνα, που αφορά τη σύνδεση της Ελευσίνας με τον ΠΑΘΕ, όχι στη Θήβα, αλλά στο ύψος των Οινοφύτων. Η πρόταση αυτή, που έγινε από τη διοίκηση της εταιρείας προς το Δημόσιο μαζί με την πρόταση για επέκταση της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, αφορά αυτοκινητόδρομο μήκους 40 χιλιομέτρων, με επίσης δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με ανισόπεδους κόμβους και σήραγγες μιας και θα διασχίζει τον ορεινό όγκο της Πάρνηθας) και θα κάνει τη σύνδεση των δύο περιοχών υπόθεση 20 λεπτών.

Η νέα αυτή πρόταση, φαίνεται να λαμβάνει σημαντικές πιθανότητες προς πραγματοποίηση, με τα βασικά «αγκάθια» για το Υπουργείο να είναι δύο. Αρχικά να γίνει με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να ανατεθεί σε συμβασιούχους που στη συνέχεια θα εισπράττουν διόδια. Επίσης, όπως δήλωσε ο αρμόδιος Υφυπουργός πριν από μερικούς μήνες, το συγκεκριμένο έργο θα ήταν ευχής έργο να συνοδεύεται και από σιδηροδρομική σύνδεση των Οινοφύτων με το Θριάσιο. Όσο για το κόστος και το χρόνο ολοκλήρωσης ενός τέτοιου έργου, καλό είναι να περιμένουμε ανακοινώσεις από επίσημα «στόματα».

Autotriti.gr
Autotriti.gr