Πόσα λεφτά γλιτώνεις με ένα σετ μεταχειρισμένα ελαστικά; Είναι η διαφορά τόση που να αξίζει όλα όσα θυσιάζεις σε ασφάλεια στο δρόμο για σένα και τους γύρω σου; Ή μήπως όχι πια;
Έχεις παλιό αμάξι, πρέπει να έχεις και παλιά λάστιχα; Όχι!
Όταν η κρίση ήταν στα χειρότερά της και τα ΑΤΜ έδιναν μόνο 60 ευρώ τη μέρα, αν ήσουν τυχερός να έχεις έστω και αυτά στην τράπεζα, τα μεταχειρισμένα λάστιχα ήρθαν ως μια κάποια λύση. Όταν είχες να διαλέξεις ανάμεσα στα λινά των παλιών σου ελαστικών ή να πηγαίνεις με τις ζάντες, ένα οποιοδήποτε λάστιχο με υποτυπώδες πέλμα ήταν σαφώς καλύτερο, και ας ήταν ότι νάΆναι. Αν αυτό το ότι νάΆναι ήταν και από γνωστό κατασκευαστή, ξαφνικά το μεταχειρισμένο ελαστικό ακουγόταν κελεπούρι. Δεν ήταν.
Δεν είναι πολλοί αυτοί που πετάνε καινούργια λάστιχα. Ούτε οι εταιρείες λήζινγκ της Ευρώπης που τα αλλάζουν ούτως ή άλλως κάθε 20 μήνες στους στόλους τους τα αλλάζουν ενώ είναι ακόμη καινούργια. Ναι, κάποια θα είναι, αλλά στην άσφαλτο των δρόμων της Ευρώπης, 20 μήνες, και μάλιστα σε αυτοκίνητα λήζινγκ που «γράφουν» χιλιόμετρα, είναι αρκετά για να χάσει το πέλμα το βάθος που το κάνει νόμιμο.
Οπότε αυτά τα μεταχειρισμένα λάστιχα που έρχονται από την Ευρώπη, δεν είναι «ελαφρώς μεταχειρισμένα» επειδή έχουν «πολύ» πέλμα. Έχουν πολύ πέλμα γιατί απλά τα περισσότερα είναι χειμερινά χιονολάστιχα, που κάνουν λίγα χιλιόμετρα και «πετιούνται» επειδή έχουν κάτσει καιρό στις αποθήκες όσο τα αυτοκίνητα φοράνε τα θερινά τον περισσότερο χρόνο.
Και τα ξερά, παλιά χιονολάστιχα της Γερμανίας, σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο για την ελληνική γυαλιστερή άσφαλτο. Και το κατάλαβες στο πρώτο φρενάρισμα, στην πρώτη βροχή, στην πρώτη τιμονιά που έκανες, και είδες πως τα «καινούργια» λάστιχα, παρά το «ψωμί» τους, είναι «ξύλινα». Καλύτερα από τα λινά και τις ζάντες, αρκετά να σε περάσουν ΚΤΕΟ, αλλά όχι για να βάλεις μέσα την οικογένειά σου και να πας κάπου.
Τώρα που το περάσαμε και αυτό, μάθαμε; Τα μεταχειρισμένα ελαστικά φυσικά ακόμα πωλούνται, όμως εκτός και αν είναι απόλυτη ανάγκη, υπάρχει κανείς που θεωρεί ότι τα λεφτά που γλιτώνει αξίζουν; Πως μπορεί να εμπιστευτεί αυτά τα λάστιχα για το αυτοκίνητό του;
Την ίδια στιγμή που συγκρίνουμε λάστιχα από επώνυμους κατασκευαστές και βρίσκουμε πολλά που υστερούν σε απόδοση και ασφάλεια επειδή δίνουν προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου, και τα κατακρίνουμε, μπορείς να πεις πως θα πας ακόμη χαμηλότερα, ακόμη χειρότερα, πως θα πας στην απολύτως πιο φτηνή λύση, και όποιον πάρει ο Χάρος;
Τι λες, είναι τα μεταχειρισμένα λάστιχα πλέον προς αποφυγή; Πέρασε η εποχή που φάνηκαν χρήσιμα και ίσως για πολλούς η μόνη λύση; Μήπως είναι ώρα να τα ξεχάσουμε μαζί με τα άλλα κακά που μας βρήκαν τα προηγούμενα χρόνια; Τι λες;