ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι συμβαίνει όταν η μπαταρία του EV γράψει «0%»

1.256 Επισκέψεις στο άρθρο (18/9/2025)
Τι συμβαίνει όταν η μπαταρία του EV γράψει «0%»
2 Φωτογραφίες »

Τα ηλεκτρικά έχουν άλλα 15 - 20 χλμ. Όταν η μπαταρία γράφει 0%.
Η δοκιμή έγινε σε 6 μοντέλα χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας από τον οδηγό.
Οι τρεις διαδοχικές φάσεις προειδοποίησης.
Τι κάνετε αν παρ' όλα αυτά μείνετε.
Και τι για να μην την πατήσετε.

autotriti team

Τα ηλεκτρικά έχουν άλλα 15 - 20 χλμ. Όταν η μπαταρία γράφει 0%

Ο ADAC δημοσίευσε μια εκτενή δοκιμή «μέχρι τελικής πτώσεως» έξι ηλεκτρικών, απαντώντας πρακτικά στη μόνιμη απορία των οδηγών: σβήνει αμέσως το αυτοκίνητο στο 0%; Πόσο προειδοποιεί; Υπάρχει «κρυφή» εφεδρεία; Τα συμπεράσματα απομυθοποιούν το «range anxiety»: Τα EV προειδοποιούν έγκαιρα, περιορίζουν κλιμακωτά την ισχύ και, όταν η ένδειξη φτάσει στο 0%, διατηρούν πραγματική εφεδρεία 15–20 km — όμως δεν πρέπει κανείς να ποντάρει σε αυτήν. 

Η δοκιμή έγινε σε 6 μοντέλα χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας από τον οδηγό

Η δοκιμή έγινε σε έξι αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (VW ID.3, BYD Seal, Volvo EX40, Nio EL6, Tesla Model Y, Kia EV6) στον αεροδιάδρομο 2,2 χλμ. του πρώην αεροδρομίου Penzing, ξεκινώντας από 20–30% φόρτιση και χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας (Eco mode, χαμήλωμα A/C κ.λπ.). Ο στόχος ήταν να καταγραφεί με συνέπεια η αλληλουχία προειδοποιήσεων και περιορισμών ισχύος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν ξεμένουν από μπαταρία μέχρι την πραγματική και τελική ακινητοποίηση. 


Τα EV δεν πρέπει να ρυμουλκούνται στους τροχούς, γιατί ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να παράξει τάση και να κάνει βλάβες.
2 Φωτογραφίες »

Τα EV δεν πρέπει να ρυμουλκούνται στους τροχούς, γιατί ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να παράξει τάση και να κάνει βλάβες.

Οι τρεις διαδοχικές φάσεις προειδοποίησης

  1. Πρώτη Προειδοποίηση (Αυτονομία 40-80 χλμ. / Φόρτιση 15-20%): Η πρώτη ειδοποίηση έρχεται αρκετά νωρίς. Το σύμβολο της μπαταρίας συνήθως αλλάζει χρώμα (π.χ. γίνεται πορτοκαλί) και εμφανίζεται ένα μήνυμα όπως «Χαμηλή φόρτιση» ή «Παρακαλώ φορτίστε σύντομα». Σε αυτή τη φάση, η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει ανεπηρέαστη.
  2. Δεύτερη Προειδοποίηση (Αυτονομία περίπου 30 χλμ. / Φόρτιση ~10%): Οι ειδοποιήσεις γίνονται πιο έντονες και πιεστικές. Το αυτοκίνητο μπορεί να προτείνει τη μετάβαση σε λειτουργία Eco ή τη μείωση της χρήσης του κλιματισμού. Αν και η οδήγηση είναι ακόμα ομαλή, το αυτοκίνητο δεν παρέχει πλέον την πλήρη ισχύ του, ειδικά κατά την έντονη επιτάχυνση. Σε αυτό το σημείο, ο οδηγός θα πρέπει να αναζητήσει άμεσα σταθμό φόρτισης.
  3. Τρίτη Προειδοποίηση (Αυτονομία 0 χλμ. / Φόρτιση 0%): Όταν η ένδειξη αυτονομίας μηδενίζεται, το αυτοκίνητο μειώνει δραστικά την ισχύ του. Γίνεται αισθητά πιο «νωθρό» και η επιτάχυνση είναι πλέον πολύ περιορισμένη. Πολλά μοντέλα εμφανίζουν στην οθόνη ένα σύμβολο χελώνας, υποδηλώνοντας τη λειτουργία χαμηλής ισχύος. Στη δοκιμή, το BYD Seal έδειξε παύλες αντί για αριθμό αυτονομίας ήδη από το 5%.

Η κρυφή «εφεδρική μπαταρία»

Το πιο σημαντικό εύρημα είναι ότι τα αυτοκίνητα δεν σταματούν αμέσως όταν η ένδειξη φτάσει στο 0%. Όλα τα μοντέλα της δοκιμής είχαν μια κρυφή εφεδρική μπαταρία έκτακτης ανάγκης. Με την ένδειξη στο 0%, κανένα από τα έξι δεν «πέθανε» ακαριαία. Όλα ενεργοποίησαν μια εφεδρεία έκτακτης ανάγκης που επέτρεψε να διανύσουν επιπλέον 15 έως 20 χιλιόμετρα με πολύ μειωμένη ισχύ και ταχύτητα (συνήθως η μέγιστη ταχύτητα επέφτε σταδιακά και είχαν πολύ αργή επιτάχυνση). Το αυτοκίνητο θεωρήθηκε «πρακτικά σταματημένο» όταν δεν μπορούσε πια να κρατήσει τα 50 km/h. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφεδρική μπαταρία δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς η χωρητικότητά της επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες. Για παράδειγμα, σε κρύο καιρό, σε μεγάλες ανηφόρες ή σε παλαιότερες μπαταρίες, η εφεδρική ισχύς μπορεί να είναι πολύ μικρότερη ή και ανύπαρκτη. 

Πίνακας: Διανυθέντα χιλιόμετρα μετά το 0%

Μοντέλο Χιλιόμετρα με 0%
BYD Seal 18
Nio EL6 16
Kia EV6 19
Tesla Model Y 20
Volvo EX40 21
VW ID.3 15

Συνέχεια του άρθρου >>>
Smart
4green