Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάς στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Επειδή για τους περισσότερους η αυτονομία είναι το Nο.1 ζητούμενο, μάθε ποια είναι τα πέντε αμιγώς ηλεκτρικά SUV με την μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, αν θες να συνδυάσεις τα μεγάλα ταξίδια και τους off-road προορισμούς.
Η μπαταρία στα ηλεκτρικά είναι το αντίστοιχο του ρεζερβουάρ στα αυτοκίνητα που γνωρίζουμε. Και αν στα κανονικά αυτοκίνητα το μέγεθος του ρεζερβουάρ, δηλαδή το πόσα λίτρα παίρνει, μας είναι αδιάφορο γιατί στο βενζινάδικο γεμίζεις σε 3 λεπτά, με τα ηλεκτρικά είναι διαφορετικά τα πράγματα. Για να γεμίσει το… ρεζερβουάρ χρειάζεσαι 8 ώρες σε γρήγορη φόρτιση, άρα αν θέλεις να μην έχεις το άγχος της αυτονομίας σε ένα μακρινό ταξίδι, τότε θα πρέπει να ψάξεις για ένα μοντέλο με μεγάλη χωρητικότητα μπαταρίας (ρεζερβουάρ με άλλα λόγια). Παρακάτω, λοιπόν εστιάζουμε στα 5 e-SUV με την μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας. Για εκείνους που θέλουν να ακολουθούν 100% την μόδα της εποχής αποκτώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με περιπετειώδη προσανατολισμό και off-road προοπτικές. Κοπιάστε.
Το countdown μας ξεκινά με ένα γερμανικό «αστέρι». Ένα αυτοκίνητο σημείο αναφοράς στην ιστορία της Mercedes, καθώς αποτέλεσε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, με το οποίο ξεκίνησε ο χορός της σειράς των EQ οχημάτων. Σαν ένα γενικό σχόλιο, η Mercedes EQC είναι πιστή στην σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής φίρμας, πάνω στα SUV, διότι είναι ένα επιβλητικό και ξεχωριστό αισθητικά μοντέλο, το οποίο συνδυάζει ταυτόχρονα την πολυτέλεια και την άνεση μίας λιμουζίνας.
Η Mercedes EQC εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που «ευθύνονται» για την τετρακίνηση 4MATIC, με τη συνδυαστική απόδοση να αγγίζει τους 408 ίππους και τη ροπή να ανέρχεται στα 760 Nm.
Από εκεί και πέρα, στο τεχνικό κομμάτι η Mercedes EQC εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι σε κάθε άξονα και αναλαμβάνουν την κίνηση των αντίστοιχων τροχών. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται για χαμηλές και μεσαίες επιδόσεις, ενώ ο δεύτερος ενεργοποιείται για υψηλότερες απαιτήσεις, με τη συνδυαστική απόδοση να αγγίζει τους 408 ίππους και τη ροπή να ανέρχεται στα 760 Nm. Οι μπαταρίες του συστήματος ζυγίζουν 652 κιλά και έχουν χωρητικότητα 80 kWh, με την Mercedes να λέει πως μπορεί να διανύσει από 374 έως 417 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες με μέση κατανάλωση στις 22,5 kWh/100 χλμ.. Η Mercedes EQC 400 4MATIC κοστίζει στην ελληνική αγορά 76.630 ευρώ.
Στην εκλεκτή πεντάδα των μοντέλων με την μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας υπάρχει ένα «ταπεινό» μοντέλο Skoda, το D-SUV Enyaq iV. Με χωρητικότητα μπαταρίας στις 82 kWh είναι το φθηνότερο μοντέλο που θα βρει κανείς στο Top 5 με τιμή αγοράς τα 47.700 ευρώ. Το τσεχικό όχημα μπορεί να προσφερθεί και με τετρακίνηση, καθώς η συγκεκριμένη χωρητικότητα χρησιμοποιείται στις AWD εκδόσεις με δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα στον μπροστινό άξονα. Συγκεκριμένα, το Enyaq 80x iV παράγει 195 kW (265 PS) και το ENYAQ iV 80 Sportline αποδίδει 225 kW (306 άλογα). Και τα δύο αυτά μοντέλα έχουν αυτονομία 460 χιλιομέτρων με την «απλή» έκδοση στα 510 χιλιόμετρα.
Το Skoda Enyaq iV ξεχωρίζει για την super ποιότητά του, σε σημείο να απειλεί ευθέως και πολυδιαφημισμένα «αδερφάκια» στον VW Group (βλέπε Audi).
Από εκεί και πέρα, το Skoda Enyaq iV είναι ένα μοντέρνο, high-tech και πρακτικό SUV. Συν τοις άλλοις, έχει και super ποιότητα σε σημείο να απειλεί ευθέως και πολυδιαφημισμένα «αδερφάκια» στον VW Group (βλέπε Audi). Τα υλικά του δεν είναι απλά από το πάνω ράφι, αλλά αγγίζουν τα όρια του premium (ειδικά το φινίρισμα), ενώ στάνταρ προσφέρεται η τεράστια οθόνη των 13 ιντσών για το χειρισμό του infotainment.
Όπως θα διαπιστώσετε και στην συνέχεια, η 5άδα μας αφορά μια αρκετά special κατηγορία μοντέλων, τα ηλεκτρικά πολυτελή SUV. Τον δρόμο προς το... άγνωστο μέχρι πριν τρία χρόνια μονοπάτι αυτό άνοιξε το καλοκαίρι του 2018 η Jaguar. Με το λανσάρισμα της Jaguar I-Pace, η οποία στην ελληνική αγορά κοστίζει 89.357 ευρώ, είχαμε το πρώτο premium SUV από μία ευρωπαϊκή μάρκα. «Κλειδί» για την κατασκευή της αποτέλεσε και η τεχνογνωσία των Βρετανών από την Formula E, για ένα μοντέλο που το 2019 «σάρωσε» τα βραβεία (European Car of the Year και World Car of the Year, μεταξύ άλλων).
Εκτός από το premium εσωτερικό, η Jaguar I-Pace έχει τις καλύτερες επιδόσεις της λίστας μας, επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα.
Σε τεχνικό επίπεδο, η Jaguar I-Pace έχει μπαταρία χωρητικότητας 90 kWh (84,7 kWh ωφέλιμη), η οποία δίνει αυτονομία 470 χλμ, σύμφωνα πάντα με τα αισιόδοξα στοιχεία της βρετανικής φίρμας. Ακόμη, εξοπλίζεται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν 400 ίππους με 696 Nm ροπής και αποδίδουν εκρηκτικές επιδόσεις, τις κορυφαίες της λίστας. Με βάση τα όσα τονίζει η Jaguar επιταχύνει σε 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα, «πιάνοντας» τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα.
Το Audi e-tron, το πρώτο ηλεκτρικό της γερμανικής φίρμας, σχεδιάστηκε εξ' αρχής για το συγκεκριμένο σκοπό, οπότε έχει ορισμένες μοναδικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Ενδεικτικά να πούμε πως έχει συντελεστή οπισθέλκουσας που μπορεί να μειωθεί στο 0,27 με τους έξτρα virtual καθρέφτες στη μορφή δύο μικρών πτερυγίων με κάμερες, κάτι που προσφέρει έως και 35 παραπάνω χιλιόμετρα αυτονομίας! Τέτοιες premium ανέσεις, άλλωστε, εξηγούν και την τιμή των 87.800 ευρώ στην έκδοση e-tron 55 quattro Advanced, που είναι και η 2η μεγαλύτερη στο Top 5 μας.
Οι έξτρα virtual καθρέφτες στη μορφή δύο μικρών πτερυγίων με κάμερες, μπορούν να προσφέρουν στο Audi e-tron έως και 35 παραπάνω χιλιόμετρα αυτονομίας!
Στο θέμα της μπαταρίας, να πούμε πως η μπαταρία ιόντων λιθίου μπαταρία που εξοπλίζει το e-tron έχει χωρητικότητα 95 kWh, λειτουργεί στα 396V και αποτελείται από 36 στοιχεία σε μέγεθος κουτιού παπουτσιών. Τα στοιχεία αυτά «δένει» ένας αλουμινένιος σκελετός. Η μπαταρία, όπως και όλο το πάτωμα, προστατεύονται από αλουμινένια ποδιά πάχους 3,5 χλστ., η οποία «δένει» πάνω στο αμάξωμα με 35 συνδέσμους, στοιχείο που σύμφωνα με την Audi τονίζει κατά 27% την ακαμψία. Η αυτονομία πλησιάζει τα 411 χλμ., ενώ δύο ηλεκτροκινητήρες φροντίζουν για την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, με συνδυαστική ισχύς 360 ίππων που φτάνει στους 408 με τη λειτουργία boost (184 ίπποι ο μπροστινός κινητήρας και 224 ο πίσω).
Στην πρώτη θέση της λίστας των μοντέλων με την μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας βρίσκουμε έναν... ηλεκτρικό θρύλο. Το εμβληματικό Ford Mustang διατηρεί προσεγμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες από το παρελθόν, αποκτά crossover ύψος και «βαφτίζεται» Mustang Mach-E, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό στην ιστορία της Ford. Όπως αντιλαμβάνεστε, μιλάμε για ένα ξεχωριστό μοντέλο, με ξεκάθαρο premium στυλ σε όσα τα επίπεδα, καθώς και υπερσύγχρονη τεχνολογία κίνησης. Ενδεικτικά να σταθούμε στην κλειστού τύπου γρίλια στην εμπρόσθια μάσκα, καθώς και την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος με το τρικ της διχρωμίας της σε σχέση με το αμάξωμα να τονίζει τον κουπέ χαρακτήρα της.
Στο full high-tech εσωτερικό της Ford Mustang Mach-E δεσπόζει το infotainment SYNC 4ης γενιάς με την κάθετη οθόνη των 15,5 ιντσών.
Στην κορυφαία 4κίνητη έκδοση Ford Mustang Mach-E AWD συναντάμε και την μεγαλύτερη μπαταρία «Extended Range» χωρητικότητας 98 κιλοβατώρων (τα 88 χρησιμοποιεί και ζυγίζει 600 κιλά). Μέσω αυτής, σύμφωνα με την Ford, διασφαλίζεται αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, επίδοση ασυναγώνιστη για τον ανταγωνισμό. Όσον αφορά την ισχύ από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ανέρχεται στους 351 ίππους. Από εκεί και πέρα, αν έπρεπε να εστιάσουμε κάπου έξτρα στην κόστους 66.836 ευρώ Ford Mustang Mach-E AWD, αυτό δεν είναι άλλο από το full high-tech εσωτερικό της όπου δεσπόζει το infotainment SYNC 4ης γενιάς με την κάθετη οθόνη των 15,5 ιντσών, σε μία καμπίνα που... ξεχειλίζει πολυτέλεια.