Toyota Hybrid: 27 χρόνια πρωτοπόρος στα υβριδικά

 Σχολιάστε 
5.619 Επισκέψεις στο άρθρο (27/5/2024)
Toyota Hybrid: 27 χρόνια πρωτοπόρος στα υβριδικά
2 Φωτογραφίες »

- To 1ο υβριδικό Toyota ήρθε το 1997 (Prius) και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που ανακτούσε ενέργεια στο φρενάρισμα
- To 2003 τα υβριδικά Toyota βελτιώθηκαν σε επιδόσεις, κατανάλωση και έγιναν ακόμη πιο φιλικά προς το περιβάλλον
- H Toyοta έφερε επανάσταση στα μικρά λανσάροντας το πρώτο Yaris Hybrid
- Η Toyota ήταν η 1η μάρκα που έτρεξε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με υβριδικό αγωνιστικό

To 1ο υβριδικό Toyota ήρθε το 1997 (Prius) και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που ανακτούσε ενέργεια στο φρενάρισμα

Είναι γεγονός πως δεν έχει υπάρχει άλλη μάρκα εκτός της Toyota που να έχει συνδυάσει περισσότερο το όνομά της με την υβριδική τεχνολογία. Οι προσπάθειες της ιαπωνικής μάρκας ξεκίνησαν πολλές δεκαετίες πριν με την παρουσίαση του πρώτου υβριδικού μοντέλου και πλέον, στις μέρες μας, η μεγάλη πλειοψηφία των αυτοκινήτων που φεύγουν από τις αντιπροσωπείες της μάρκας διαθέτει υβριδική τεχνολογία. 

Η πρώτη γενιά υβριδικού συστήματος της Toyota ξεκίνησε το 1997 στην Ιαπωνία (1999 στην Ευρώπη) με το Toyota Hybrid System του Prius και κατάφερε να εμφανίσει εντυπωσιακούς αριθμούς όσον αφορά τόσο την κατανάλωση (5,1 λτ./100 χλμ) όσο και τους ρύπους (120 γρ. CO2/χλμ.). Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο του υβριδικού συστήματος ήταν η επαναφόρτιση της μπαταρίας κατά το φρενάρισμα του ηλεκτροκινητήρα. Αντί η κινητική ενέργεια να σπαταλιέται ως θερμότητα, όπως συνέβαινε παλιότερα, αυτή μπορούσε πλέον να ανακτηθεί ανακτάται και να μετατραπεί  σε ηλεκτρική για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Το 1ης γενιάς υβριδικό Prius κυκλοφόρησε αρχικά εντός των ιαπωνικών συνόρων, αλλά πολύ σύντομα ξεπέρασε τα γεωγραφικά όρια της χώρας του και έφτασε στην ευρωπαϊκή και αμερικανική αγορά.

To 2003 τα υβριδικά Toyota βελτιώθηκαν σε επιδόσεις, κατανάλωση και έγιναν ακόμη πιο φιλικά προς το περιβάλλον

Το 1ο Prius έγραψε ιστορία αλλά ήταν το δεύτερης γενιάς σύστημα με όνομα 
Hybrid Synergy Drive που πέτυχε περισσότερα ρεκόρ. Με 72 άλογα από τον βενζινοκινητήρα και 45 από τον ηλεκτροκινητήρα, είχε βελτιωμένες επιταχύνσεις, με την μέση κατανάλωση να πέφτει στα 3,6 λτ./100 χλμ και τις εκπομπές CO2 στα 104 γρ./100 χλμ. Μάλιστα, το σύστημα αυτό επέτρεπε και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για 2 περίπου χιλιόμετρα. Λίγο αργότερα ήρθαν τα πρώτα τετρακίνητα υβριδικά Toyota με επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα, ενώ το 2009 έκανε το ντεμπούτο του στις Εκθέσεις Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και του Λος Αντζελες το πρώτο Plug-in υβριδικό Prius.

H Toyοta έφερε επανάσταση στα μικρά λανσάροντας το πρώτο Yaris Hybrid

Οι πρώτες γενιές του Prius μπορεί να κίνησαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να σημείωσαν σημαντικές επιτυχίες εμπορικά κυρίως στην Αμερική, ωστόσο οι πωλήσεις των υβριδικών Toyota στην Ελλάδα και την Ευρώπη άρχισαν να αυξάνονται εκθετικά όταν η Toyota πήρε την απόφαση να λανσάρει το πρώτο υβριδικό Yaris που συνδύαζε τις μικρές διαστάσεις με την πολύ χαμηλή κατανάλωση και την πιο προσιτή τιμή. Το υβριδικό Yaris ακολούθησαν και άλλα υβριδικά Toyota όπως η Corolla, το C-HR και το RAV4 και πλέον η Toyota ανακοινώνει πως 7 στα 10 αυτοκίνητα που πουλάει στην Ευρώπη είναι υβριδικά ή Plug-in υβριδικά.

Η Toyota ήταν η 1η μάρκα που έτρεξε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με υβριδικό αγωνιστικό

Η Toyota το 2012 ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA χρησιμοποιώντας ένα υβριδικό σύστημα κίνησης. Το Toyota Sport TS030 Hybrid ήταν ο διάδοχος των εμβληματικών αγωνιστικών αυτοκινήτων TS010 και TS020 που συμμετείχαν στις 24 ώρες του Le Mans με τερματισμούς στο βάθρο τη δεκαετία του 1990. Το 2015, ακολούθησε το TS050 Hybrid, το οποίο ερχόταν με μια αλλαγή στο σύστημα κίνησης. Ένας V6 βενζινοκινητήρας 2.4 λτ, twin-turbo, άμεσου ψεκασμού συνεργαζόταν με ένα υβριδικό σύστημα 8MJ, και τα δύο προϊόντα του Motor Sport Unit Development Division στο Τεχνικό Κέντρο Higashi-Fuji της Toyota στην Ιαπωνία.

FORD
SEAT