ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

VS: Citroen C4 Hybrid 145 PS ή Renault Arkana Hybrid 140 PS

1.912 Επισκέψεις στο άρθρο (8/5/2025)
Γαλλικά οικογενειακά με coupe σχεδίαση: Citroen C4 ή Renault Arkana;
5 Φωτογραφίες »

Γαλλικά οικογενειακά με coupe σχεδίαση: Citroen C4 ή Renault Arkana;

Crossover με κουπέ χαρακτηριστικά το C4, Coupe SUV το Renault.
Πιο γρήγορο και πιο οικονομικό το υβριδικό σύνολο του Citroen C4.
Παρόμοιοι χώροι για τους επιβάτες, μεγαλύτερο το πορτ-μπαγκάζ του Arkana.
1μιση χιλιάρικο φθηνότερο το Citroen C4.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Crossover με κουπέ χαρακτηριστικά το C4, Coupe SUV το Arkana

Οι Γάλλοι έχοντας μακρά παράδοση στα coupe αυτοκίνητα, κατάφεραν να προσαρμόσουν την ξεχωριστή αυτή λογική σχεδίασης και στην νέα τάση της αγοράς, αυτή των SUV. Άξιοι συνεχιστές της παράδοσης σήμερα είναι τα Citroen C4 και το Renault Arkana, δύο μοντέλα της κατηγορίας των οικογενειακών που έρχονται με κουπέ σχεδιαστικά στοιχεία, ένα χαρακτηριστικό μάλιστα που πριν από αυτά αποτελούσε αποκλειστικό προνόμιο των ακριβότερων και μεγαλύτερων premium μοντέλων της αγοράς. Εμείς συγκρίνουμε αυτές τις δύο γαλλικές προτάσεις σε παραπλήσιας ιπποδύναμης και τιμής εκδόσεις που προσφέρονται αμφότερες σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι διαφορές των δύο γαλλικών μοντέλων ξεκινούν αρχικά από τις διαστάσεις και την τοποθέτησή τους στην αγορά. Το Citroen C4 με μήκος στα 4,35 μ. είναι ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο το οποίο ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Citroen και εκφράζει ένα crossover αισθητικό προφίλ, ενώ το Arkana από την άλλη δεν κρύβει την περισσότερο SUV λογική στη σχεδίασή του αλλά και γενικότερα με το ύψος του από το έδαφος να είναι στα 20 εκ., με το C4 να στέκεται στα 15,6 εκ. από το έδαφος.
Το Arkana αν και είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις με το μήκος του να εκτείνεται στα 4,57 μ., χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του μικρότερου αστικού SUV της Renault, του Captur (CMF-B), σε μια όμως επιμηκυμένη εκδοχή του. Οπότε και κυρίως λόγω της σχεδίασης και της κουπέ του λογικής έχει επέλθει αυτή η αύξηση στο μήκος.

Παρόμοιοι χώροι για τους επιβάτες, μεγαλύτερο το πορτ-μπαγκάζ του Arkana

Η διαφορά στις διαστάσεις των δύο μοντέλων δεν έχει τόση μεγάλη επίδραση στους διαθέσιμους χώρους υπέρ του Arkana, τουλάχιστον αναφορικά με το χώρο για τους επιβάτες. Το αντίθετο μάλιστα συμβαίνει αφού το Citroen C4 προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω (4,5 εκ, έναντι 2,5 εκ. του  Arkana), αφού το Arkana θυσιάζει λίγο από το χώρο γι’ αυτούς προς όφελος της κουπέ σχεδίασης. O χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών πάντως είναι ίδιος στα 17,5 εκ. και σε κάθε περίπτωση κρίνεται επαρκής. Λόγω πλάτους, το Arkana προσφέρει κατά 2 εκ. μεγαλύτερο πλάτος καθίσματος πίσω (στα 1,38 μ. έναντι 1,36 μ. του C4), ενώ εξαργυρώνει τα κατά 22 εκ. περισσότερα του μήκους του, προσφέροντας 513 λτ., έναντι των ικανοποιητικών 380 λτ. του Citroen C4, έχοντας έτσι την υπεροχή σε αυτό το πεδίο.

Πιο γρήγορο και πιο οικονομικό το υβριδικό σύστημα του Citroen C4 από του Arkana

Κοινό χαρακτηριστικό επίσης των δύο γαλλικών μοντέλων αποτελεί η χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Το σύστημα της Citroen είναι 48βολτο και συνεργάζεται με 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 λτ. με συνολική απόδοση 145 ίππων, ενώ το 1,3 λτ. επίσης υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του Arkana διαθέτει την 12βολτη υβριδική τεχνολογία και αποδίδει 140 ίππους.
Το C4 είναι κατά 1, 4 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα και προσπερνάει αρκετά πιο σβέλτα (5,5 δλ. στο 80-120 χλμ./ώρα έναντι 6,7 δλ. του Arkana), ενώ και στο πεδίο της κατανάλωσης το Citroen C4 αποδεικνύεται σημαντικά πιο οικονομικό, με μέση τιμή στα 7,0 λτ./100 χλμ. έναντι των 8,3 λτ./100 χλμ. που χρειάζεται το Arkana.

Σημαντικότερη ωστόσο είναι η διαφορά στην κατανάλωση εντός πόλης, με το C4 να χρειάζεται 3 λτ. λιγότερα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. (6,5 λτ. έναντι 9,5 λτ./100 χλμ. για το Arkana), κάτι που οφείλεται στην δυνατότητα του κινητήρα του C4 να λειτουργήσει για μικρό χρονικό διάστημα και με χρήση της ηλεκτρικής του ενέργειας, σαν υβριδικό, ενώ το Arkana έχει τη λειτουργία Sailing Stop που απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν δεν πατάς γκάζι. Σε κάθε περίπτωση ο χαρακτήρας των δύο μοντέλων είναι ευχάριστος και σε αυτό βοηθάνε και τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη που τα εφοδιάζουν με αυτό του C4 να έχει 6 σχέσεις και του Arkana 7.

Tέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το Citroen C4 δεν πληρώνει ετήσια τέλη κυκλοφορίας με 106 γρ. CO2/χλμ., ενώ το Arkana επιβαρύνει ετησίως τον χρήστη του με επιπλέον κόστος για τα τέλη κυκλοφορίας, από 83 έως 88 ευρώ (ανάλογα με την έκδοση).

1μιση χιλιάρικο φθηνότερο το Citroen C4 χωρίς εξοπλιστικές ελλείψεις

Έχοντας πάρει τις βασικές εκδόσεις των μοντέλων με παραπλήσια απόδοση, η τιμή του Citroen C4 είναι χαμηλότερη κατά 1.300 ευρώ, ξεκινώντας από τα 25.600 ευρώ, όταν το Arkana κοστίζει 26.900 ευρώ στην έκδοση Evolution. Σε σχέση με την «Plus» έκδοση που αφορά στο Citroen C4, ο εξοπλισμός του Arkana προσθέτει επιπλέον αυτόματα φώτα για τη μεγάλη σκάλα, ζάντες αλουμινίου και keyless entry, ωστόσο η οθόνη αφής του είναι μικρότερη στις 7 ίντσες (σ.σ. 10 ίντσες στο Citroen C4).

Σελίδα 2Εσωτερικό: Πιο πρακτικό και ευχάριστο το εσωτερικό του Citroen C4
Σελίδα 3Στο δρόμο: Γαλλική συνταγή με επίκεντρο την άνεση
Σελίδα 4Η γνώμη μας - Μετρήσεις & Τεχνικά χαρακτηριστικά
Toyota
FALKEN SINCERA SN110