ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Volvo EX40 ή smart #3 και 8.000 ευρώ στην τσέπη;

(17/5/2025)
Volvo EX40 ή smart #3 και 8.000 ευρώ στην τσέπη;
9 Φωτογραφίες »

Ξεκινάει από 41.500 ευρώ το smart, σχεδόν 50 χιλιάρικα κάνει το Volvo.
Το smart έχει μικρότερη μπαταρία αλλά παρόμοια αυτονομία με το Volvo (435 χλμ. το smart, έως 479 το Volvo).
Θυμίζει Mercedes το εσωτερικό του smart, έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Volvo.
Είναι πιο γρήγορο και πιο ισχυρό (272 άλογα) το smart #3.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Ξεκινάει από 41.500 ευρώ το smart, σχεδόν 50 χιλιάρικα κάνει το Volvo

Τα νέα smart δεν είναι πλέον λιλιπούτεια αυτοκίνητα. Χωρούν με άνεση 4-5 επιβάτες και σε αντίθεση με πριν, είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Τρανό παράδειγμα το smart #3, ένα οικογενειακό SUV με premium χαρακτηριστικά που παρακάτω στέκεται απέναντι στο Volvo EX40. Για να γίνει η αντιπαράθεση υπό τους ίδιους όρους, επιλέξαμε το smart #3 με την 66άρα μπαταρία στην βασική εξοπλιστική Pro+ και το Volvo EX40 στην εισαγωγική έκδοση Single Motor με τα 238 άλογα και τη μπαταρία χωρητικότητας 70 kWh.

Το πρώτο πράγμα που κοιτάει οποιοσδήποτε θέλει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο είναι η τιμή, οπότε είναι εύλογο να ξεκινήσει η σύγκριση από εκεί. Το smart #3 έχει εδώ ένα πλεονέκτημα καθώς η τιμή του με την 66άρα μπαταρία στην εισαγωγική έκδοση Pro+ ξεκινάει από 41.490 ευρώ χάρη και στην έκπτωση των 5.000 ευρώ που προσφέρει η εταιρεία. Το Volvo EX40 είναι ακριβότερο, αφού η τιμή του για την εισαγωγική έκδοση Single Motor με τα 238 άλογα και τη μπαταρία χωρητικότητας 70 kWh είναι 49.588 ευρώ, δηλαδή περίπου 8.000 υψηλότερη.

Αυτή η διαφορά των 8.000 ευρώ δεν υπάρχει στο leasing, όπου τα δύο αυτοκίνητα βρίσκονται πολύ κοντά σε συνολικό κόστος για συμβόλαιο τετραετίας. Το smart #3 το βρίσκουμε στην Ayvens με 569 ευρώ δόση και 11.160 ευρώ προκαταβολή (37.903 ευρώ συνολικό κόστος), ενώ σε προσφορά της Hertz, το Volvo EX40 κοστίζει 37.520 ευρώ (560 ευρώ δόση και 11.200 ευρώ προκαταβολή).

Το smart έχει μικρότερη μπαταρία αλλά παρόμοια αυτονομία με το Volvo (435 χλμ. το smart, έως 479 το Volvo)

Εφόσον πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μετά την τιμή το επόμενο σημαντικό που ενδιαφέρει έναν αγοραστή είναι η αυτονομία. Το μεν smart #3 έχει μπαταρία ονομαστικής χωρητικότητας 66 kWh (62 kWh η ωφέλιμη) που εξασφαλίζει, σύμφωνα με τη μάρκα, αυτονομία 435 χλμ., με τη μέση κατανάλωση να φτάνει τα 16,8 kWh/100 χλμ. Από 435 έως 479 χιλιόμετρα είναι η αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία χωρητικότητας 70 kWh (67 kWh ωφέλιμη) του Volvo EX40, με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να φτάνει τα 17,1 kWh/100 χλμ.

Όσον αφορά την φόρτιση, το smart #3 χάρη στη στάνταρ υποδοχή 22 kW (από τα λίγα ηλεκτρικά με στάνταρ 22άρη OBC), η φόρτιση σε αντίστοιχο wall-box γίνεται σε 3 ώρες, ενώ η ταχυφόρτιση (υποδοχή 150 kW) 10-80% σε 30 λεπτά. To Volvo EX40 έχει υποδοχή που καλύπτει έως 11 kW και έτσι η φόρτιση σε wallbox διαρκεί υπερδιπλάσιο χρόνο (7 ώρες). Η ταχυφόρτιση υποστηρίζεται με έως 180 kW και διαρκεί λίγο λιγότερο, 26 λεπτά για το 10-80% της μπαταρίας.

Πιο γρήγορο και πιο ισχυρό (272 άλογα) το smart #3

Συνεχίζουμε την σύγκριση κάνοντας αναφορά στις επιδόσεις των δύο SUV, τομέας που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού πρόκειται για δύο πολύ ισχυρά πισωκίνητα SUV. Το smart #3 έχει περισσότερα άλογα (272 αντί 238 του EX40) και ολοκληρώνει το 0-100 πιο σύντομα (σε 5,8 δλ. αντί 7,3 δλ. που χρειάζεται το Volvo). To ΕΧ40 είναι πιο ροπάτο, αφού προσφέρει 420 Nm με το που πατήσεις γκάζι, όταν το smart 343 Nm. Η τελική ταχύτητα έχει περιοριστεί στα 180 χλμ./ώρα και για τα δύο SUV.

Θυμίζει Mercedes το εσωτερικό του smart, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Volvo

Ας δούμε επίσης πως συγκρίνονται τα δύο αυτοκίνητα μέσα στην καμπίνα και στον εξοπλισμό. Το εσωτερικό του smart είναι full digital και διαθέτει ένα λεπτό ψηφιακό πίνακα οργάνων 9,2 ιντσών πίσω από το τιμόνι, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 12,8 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η συναρμογή και η κατασκευή της καμπίνας ξεχωρίζει για την ποιότητα, το φινίρισμα και τη συναρμογή της, ενώ οι χώροι που προσφέρει ακόμη και σε 5 επιβάτες είναι πολύ ικανοποιητικοί παρά την έντονη κλίση της οροφής (διαβάστε τη δοκιμή της έκδοσης BRABUS). Ο εξοπλισμός άνεσης του smart #3 είναι υπερπλήρης, αφού εκτός από τις παραπάνω οθόνες περιλαμβάνονται: διζωνικός κλιματισμός, 19άρες ζάντες αλουμινίου, καθίσματα και τιμόνι τυλιγμένα με συνθετικό δέρμα. LED φώτα, κάμερες 360 μοιρών, 5 ηχεία και θερμαινόμενα καθίσματα.

Σε αντίθεση με το μικρότερο EX30 που έχει μίνιμαλ εσωτερικό, το EX40 μοιάζει εσωτερικά με το XC40, του οποίου αποτελεί ουσιαστικά την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η καμπίνα είναι ποιοτική, καλά εξοπλισμένη και ευχάριστη σε γενικές γραμμές. Πίσω από το τιμόνι, υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό και ενσωματωμένη μέσα στην κονσόλα είναι μια υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής 9 ιντσών. Στον βασικό εξοπλισμό του EX40 των 49.588 ευρώ βρίσκουμε ακόμα ατμοσφαιρικό φωτισμό, 19άρες ζάντες, αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, LED φώτα, κάμερα και αισθητήρες παρκαρίσματος, ηχοσύστημα με 8 ηχεία και μια πλήρη σουίτα από συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης. Η ευρυχωρία, σύμφωνα με τη Volvo είναι καλή, ενώ λίγο μεγαλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών που προσφέρει σε σχέση με το smart (410 με 31 λτ. frunk το Volvo αντί 370 λτ. και 15 λτ. frunk του smart.).

Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
Omoda