Aλλη μια λήψη όπου η απόσταση από το έδαφος, αλλά και η διαφορά στους όγκους γίνονται αντιληπτές. Τα υπερυψωμένα επιβατικά ακροβατούν ανάμεσα σε δύο κόσμους.

Η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και οι καλύτερες γωνίες επιτρέπουν στο SUV να κινηθεί σε πιο απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές.

Το V90 Cross Country διαθέτει το ίδιο σύστημα τετρακίνησης με το αδελφό SUV, που σημαίνει πως είναι αποτελεσματικό σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Οι επιδόσεις και η κατανάλωση διαφέρουν ανά περίπτωση. Το μικρότερο βάρος πάντως δίνει ένα προβάδισμα.

Στην προκειμένη περίπτωση το εσωτερικό των δύο μοντέλων είναι όμοιο οπτικά και ποιοτικά, όμως αυτό δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις.

Τι γίνεται με τις επιδόσεις και την κατανάλωση;

29.774 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2019)

Για να εξάγουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα, θα πρέπει σε αυτήν την περίπτωση να συγκρίνουμε όμοια πράγματα. Έτσι, εμείς πήραμε ως βάση την έκδοση με τον 2λιτρο D5 πετρελαιοκινητήρα των 235 ίππων και 480 Nm ροπής. Όπως θα δείτε αναλυτικότερα στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά το 90άρι Cross Country είναι πιο ελαφρύ σε βάρος από το XC90 και άρα έχει ένα προβάδισμα τόσο σε επιδόσεις, όσο και σε κατανάλωση. Αυτό μάλιστα είναι σημαντικό αφού είναι της τάξεως του 1,0 λτ./100 χλμ, ωστόσο για να είμαστε αντικειμενικοί, δεν θα ενστερνιστούμε πως τα Cross Country έχουν πάντα το προβάδισμα.

Ανά περίπτωση υπάρχουν διαφορές στη χαρτογράφηση των κινητήρων, και άρα οι διαφορές σε επιδόσεις και κατανάλωση τυχαίνουν να είναι μικρότερες. Εδώ θα πρέπει να το δείτε ανά μάρκα και ανά περίπτωση.

Υπάρχουν διαφορές στην 4κίνηση;
Στα μοντέλα της δοκιμής μας όχι. Αμφότερα εφοδιάζονται με το ίδιο σύστημα τετρακίνησης, άρα οι διαφορές στην κίνηση εκτός δρόμου εξαρτώνται από την απόσταση από το έδαφος και τις γωνίες του αμαξώματος. Είναι λοιπόν το ίδιο αποτελεσματικά στον πάγο (για αυτό τα προτιμούν οι βορειοευρωπαίοι), είναι το ίδιο γρήγορα στο πατημένο χώμα, έχουν ίδια ταχύτητα όσον αφορά στην κατανομή της ροπής στο βρεγμένο ή την άσφαλτο. Aρα περνάμε στο επόμενο ερώτημα.

Πόσο διαφέρει η οδική τους συμπεριφορά; 
Οι νόμοι της φυσικής λένε ότι χαμηλότερο κέντρο βάρους σημαίνει καλύτερη οδική συμπεριφορά. Και θα συμφωνήσω. Όμως στην πράξη, ας είμαι ειλικρινής μαζί σου αγαπημένε μου αναγνώστη, ο μέσος οδηγός δεν θα καταλάβει μεγάλες διαφορές. Είτε δηλαδή με ένα SUV, είτε με ένα Cross Country μοντέλο ανεξαρτήτου κατηγορίας, θα χαρεί την άνεση της ανάρτησης, θα κινηθεί με ασφάλεια στις στροφές, θα αναπτύξει το ίδιο εύκολα υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Θα τολμήσω να πω ότι οι μηχανικοί κάθε εταιρείας (Audi, Volvo, VW κτλ.) στόχο έχουν να δώσουν ένα συγκεκριμένο οδηγικό προφίλ στα μοντέλα τους, αντίστοιχο της μάρκας τους. Aρα η ουσιαστική διαφορά έχει να κάνει με το αυτονόητο. Ότι δηλαδή πίσω από το τιμόνι ενός SUV έχεις καλύτερη οπτική από ψηλά. Και αυτό τελικά αρκετοί οδηγοί το αναζητούν…

Στο ταμείο
Και καταλήγουμε στο πιο σημαντικό, «πόσα χρήματα έχει διαφορά ένα SUV από ένα υπερυψωμένο επιβατικό;» Στην προκειμένη περίπτωση το V90 Cross Country D5 AWD ξεκινάει από τα 64.000 ευρώ, ενώ το XC90 D5 AWD από τα 78.000 ευρώ. Όμως αυτός ο κανόνας δεν ισχύει και στις υπόλοιπες περιπτώσεις. Οι Allroad/Alltrack/Scout κτλ. εκδόσεις ενίοτε είναι λίγο πιο οικονομικές από τα SUV, άλλοτε όμως, έχουν και αντίστοιχη τιμή. Θα πρέπει λοιπόν να το δείτε ανά περίπτωση.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

peugeot
NISSAN