
Η ηλεκτροκίνηση έκανε τα «άπειρα» άλογα καθημερινότητα.
Έτσι τυπικά οικογενειακά μοντέλα όπως τα ξέραμε, τώρα έχουν απίστευτες επιδόσεις.
Gadget ή... trick; Που τελειώνει η χρησιμότητα και αρχίζει η αχρηστία.
Ένα σωρό άλλες νέες, ακριβές και άχρηστες τεχνολογίες φορτώνουν τα αυτοκίνητα.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η ηλεκτροκίνηση έκανε τα «άπειρα» άλογα καθημερινότητα
Πόσο πιθανό ήταν πριν 10 χρόνια να έπρεπε να αποφασίσεις αν το μικρό SUV που θα αγοράσεις θα έχει 280 ή 400 άλογα; Αν το αμάξι που θα πάρεις για να πηγαίνεις με την οικογένεια στο σούπερ μάρκετ και το χωριό θα έχει 500 άλογα; Και να «χρειάζεται» να έρχεται με launch-control και drift-mode; Πάμε καλά;
Το έχουμε ξαναπεί: τα ηλεκτρικά άλογα είναι τσάμπα μαγκιά. Όχι γιατί δεν είναι αληθινά. Ίσα ίσα, αληθινότατα και με την «άπειρη» ροπή από μηδέν «στροφές», τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «ξηλώνουν» την άσφαλτο. Είναι τσάμπα μαγκιά, γιατί ενώ πριν, με θερμικό ήθελες έναν V8, κάνα-δύο τούρμπο, το ανάλογο σασί και φυσικά τα αντίστοιχα λεφτά, τώρα πετάς έναν ηλεκτροκινητήρα από το ράφι κάποιου κινέζου κατασκευαστή, φορτώνεις και μια μεγάλη μπαταρία, ζυγίζεις την αυτονομία απέναντι στις επιδόσεις, και έτοιμος. Και ας είναι το σασί, η ανάρτηση (και συχνά) και τα φρένα πολλά «κλικ» κάτω από τα απαιτούμενα.
Έτσι τυπικά οικογενειακά μοντέλα όπως τα ξέραμε, τώρα έχουν απίστευτες επιδόσεις
Ακόμη όμως και σε μοντέλα που οι κατασκευαστές ξεκίνησαν γνωρίζοντας πως θα έχουν 500+ άλογα και έκαναν όλες τις αναγκαίες επεμβάσεις ώστε και να «βγαίνουν» στο δρόμο και να μαζεύονται στις στροφές και να σταματάνε στο φρενάρισμα, το νούμερο δεν συνάδει με τη χρήση. Ποιος ζήτησε όλα αυτά τα ψηλά οικογενειακά «SUV» με τόσα άλογα; Ποιος είπε πως 200 άλογα δεν είναι αρκετά, 300 ακούγονται νορμάλ, 400 έχουν τα GTi οπότε πάμε στα 500 και βλέπουμε; Ποιος θεώρησε πως πρέπει το 0-100 να γίνεται σε 2 δευτερόλεπτα πέρα από κάθε νόμο της φύσης σε αυτοκίνητα 3 τόνων με 4 επιβάτες, οι δύο εκ των οποίων παιδιά που μόλις πήρες από το σχολείο;
Gadget ή... trick; Που τελειώνει η χρησιμότητα και αρχίζει η αχρηστία
Και μετά είναι όλα τα παρελκόμενα. Γιατί όταν έχεις τα άλογα και την τετρακίνηση, μπορείς να κάνεις πολλές «ομορφιές». Όπως να κουμπώσεις ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, που θα έκανες ούτως ή άλλως γιατί ποιος μπορεί να οδηγήσει 500 άλογα (;), και να στήσεις πάνω του δύο ακόμη gadget: Σύστημα εκκίνησης, ή καλύτερα εκτόξευσης launch control και σύστημα για να κάνεις παντιλίκια, ή όπως λένε στη γλώσσα του μάρκετινγκ, drift mode. Και μην ξεχνάμε, όλα αυτά με τα παιδιά που πήρες μόλις από το σχολείο. Και αν όχι, αν είσαι συνετός γονιός και τα αφήσεις σπίτι, αλήθεια, ποιος σκέφτηκε πως θα βγεις μόνος να λιώσεις λάστιχα στο 0-100 και να μπαίνεις με τις «πάντες» στις πλατείες όσο τα παιδιά διαβάζουν για το διαγώνισμα της Τετάρτης;
Ένα σωρό άλλες νέες, ακριβές και άχρηστες τεχνολογίες φορτώνουν τα αυτοκίνητα
Η μεταμόρφωση του αυτοκινήτου σε υπολογιστή με ρόδες (και πολλή ισχύ) άνοιξε το δρόμο για ένα σωρό άλλες «τεχνολογίες» που δεν ζήτησε ποτέ κανείς. Πάνελ με φώτα που αλλάζουν σχήμα, γράφουν «τσιτάτα» και σκάνε χαμόγελα. Ηχοσυστήματα που παίζουν ήχους από Formula 1 όταν πατάς το γκάζι (μέσα και έξω από την καμπίνα). Οθονάρες που θέλουν 14 κλικ για να ανεβάσεις τη θερμοκρασία αλλά παραγγέλνουν καφέ στο σπίτι με μόνο ένα. Και απίστευτα περιττά σερβομοτέρ που εκτός από το πορτ μπαγκάζ, που τέλος πάντων πες πως είναι βαρύ και μπορεί να μην έχεις και ελεύθερο χέρι να το ανοίξεις, τώρα ανοίγουν και την τάπα φόρτισης! Και όλα αυτά σε αυτοκίνητα που είναι οικογενειακά.
Εσύ μέχρι που το πας το «όσο περισσότερα, τόσο το καλύτερο» όταν μιλάμε για ιπποδύναμη; Και τελικά γιατί τόσα νέα μοντέλα σήμερα που είναι βασικά για οικογένειες έχουν όλα αυτά τα «μπιχλιμπίδια» που δεν ταιριάζουν με οικογενειακά και ας έχουν 500+ άλογα; Τι λες, γουστάρεις ή όχι;